
Администратор
Знаещите не могат да знаят всичко. Това е и повода да питам форумната аудитория.
Какъв тип оборотомер ще пасне най-добре за работа с двигател тип ЯМЗ-238(КрАЗ, Т-150 и др.) и по какъв начин, оборотомера получава сигнал за оборотите на двигателя. Схеми, конфигурации, цени ми трябват!
Благодаря предварително.
Какъв тип оборотомер ще пасне най-добре за работа с двигател тип ЯМЗ-238(КрАЗ, Т-150 и др.) и по какъв начин, оборотомера получава сигнал за оборотите на двигателя. Схеми, конфигурации, цени ми трябват!
Благодаря предварително.
64.19
Има два начина да се вземе сигнал за оборотите на коляновия вал:
-от генератора:
1.

РН - встроенный регулятор напряжения;
ОР - обмотка ротора;
ОС-обмотка статора (обмотка статора генератора 6651.3701 соединена по схеме треугольника);
С - конденсатор;
V - указатель напряжения;
ВЗ - выключатель зажигания;
АБ - аккумуляторная батарея;
R - нагрузка (потребители электроэнергии);
Д - клемма вывода дополнительных диодов;
W - клемма вывода фазы обмотки статора;
Н - лампа контроля зарядки аккумуляторной батареи;
R1 - шунтирующий резистор
Трябва да имаш на генератора клема W
2.
Другият начин е чрез датчик на Хол монтиран някъде край маховика. Ако оригинално нямаш такъв, става много сложно...
После сигналите от датчиците-на какъвто и да е вторичен прибор оборотомер до 3000 оборота.
Генераторите за тези двигатели са от вида Г-107Б или H273B1.3701, но дали имат клема W, нямам представа.
-от генератора:
1.

РН - встроенный регулятор напряжения;
ОР - обмотка ротора;
ОС-обмотка статора (обмотка статора генератора 6651.3701 соединена по схеме треугольника);
С - конденсатор;
V - указатель напряжения;
ВЗ - выключатель зажигания;
АБ - аккумуляторная батарея;
R - нагрузка (потребители электроэнергии);
Д - клемма вывода дополнительных диодов;
W - клемма вывода фазы обмотки статора;
Н - лампа контроля зарядки аккумуляторной батареи;
R1 - шунтирующий резистор
Трябва да имаш на генератора клема W
2.
Другият начин е чрез датчик на Хол монтиран някъде край маховика. Ако оригинално нямаш такъв, става много сложно...
После сигналите от датчиците-на какъвто и да е вторичен прибор оборотомер до 3000 оборота.
Генераторите за тези двигатели са от вида Г-107Б или H273B1.3701, но дали имат клема W, нямам представа.
"От днес нататък българският род история има и става народ!" ...

Администратор
Ми трябва да се купи оборотомер за дизелов двигател. (заради обхвата-до 3000 ). Има три клеми: маса, плюс и клема на която трябва да се свърже клема W на генератора. Мисля си, че ще стане и с обикновен волтметър с по разтегната скала. Напрежението в клема W е пропорционално на оборотите. Ама след това със стробоскоп трябва да се намери коефициента на съответствие...lok45111 написа:При свързването към генератора, какъв тип уред трябва да се купи? Имам в предвид има ли оригинално изпълнение такъв или трябва да е нещо конвенционално?
"От днес нататък българският род история има и става народ!" ...

Администратор

Глобален модератор
С волтметър нищо няма да стане. Оборотомерите измерват честотата, а не напрежението, което при променливотоковите генератори НЕ Е линейно пропорционално на скоростта на въртене. Докато честотата на генерираното напрежение е правопропорционална на оборотите. Оборотомерът има на входа си формираща група, която превръща синусоидата от клема W в импулси, те са броят от честотомер, на чийто изход излиза 4 или 8 битово двоично число. То постъпва в цифрово-аналогов преобразувател, който го превръща в напрежение, а то управлява стрелковата системка, разграфена в обороти. С прост волтметър нищо няма да са измери, първо защото генераторът има електронен регулатор, който поддържа напрежението стабилно, и второ защото напрежението на клема W е променливо и постояннотоковият волтметър ще изпуши.marvitch написа:Ми трябва да се купи оборотомер за дизелов двигател. (заради обхвата-до 3000 ). Има три клеми: маса, плюс и клема на която трябва да се свърже клема W на генератора. Мисля си, че ще стане и с обикновен волтметър с по разтегната скала. Напрежението в клема W е пропорционално на оборотите. Ама след това със стробоскоп трябва да се намери коефициента на съответствие...
Оборотомерът трябва да е за 24V! Има и 12 волтови за леки коли и микробуси, които не стават.lok45111 написа:Ще проверя дали на нашия генератор има тази клема и ако я има, ще бъде закупен оборотомер с подходящия обхват и диаметър за монтаж. Епохата също се гони. Не може да плясна нещо цифрово на машина от Едното време
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Администратор
Информация
Модератори