
Здравейте, интересува ме какви права имам като пътник, ако БДЖ едностранно промени условията на пътуване, след като ми е издаден билет: купувам билет за спално място, но спалния вагон е отменен и вместо това ми се предлага седящо място или кушет.

Администратор
При невъзможност на превозвача да предостави дадена допълнителна услуга, за която пътникът е заплатил, той дължи на пътника взетата за тази допълнителна услуга сума или част от сумата, в зависимост от случая. При теб:
1. При варианта с предоставено седящо място, началникът на влака е длъжен да ти направи заверка на гърба на билета, че поради липса на спален вагон, спалното място не ти е предоставено;
2. Ако ти се предложи кушет - тогава шафнера на кушета ти прави заверка и си търсиш разликата в цената от кушет до спален, като в случая БДЖ ти дължи 4 лв.
1. При варианта с предоставено седящо място, началникът на влака е длъжен да ти направи заверка на гърба на билета, че поради липса на спален вагон, спалното място не ти е предоставено;
2. Ако ти се предложи кушет - тогава шафнера на кушета ти прави заверка и си търсиш разликата в цената от кушет до спален, като в случая БДЖ ти дължи 4 лв.
64.19

Само дотам ли е отговорността на БДЖ? Сигурен ли си, че европейските разпоредби, по които БДЖ е страна, не защитават повече правата на пътника? Каква компенсация за всички неудобства е заверката на гърба на билета, че не ми е предоставено това, за което съм си платила?
Още повече, че не става въпрос за "невъзможност на превозвача", защото няма никакви форсмажорни обстоятелства като война или природно бедствие, а превозвачът в последния момент си е направил сметката, че спалният му вагон е недостатъчно пълен и може би му е икономически неизгоден, поради което просто го е отменил, без да чувства ангажимент към пътниците, които са си платили за услугата.
С покупката на билет аз и превозвачът БДЖ сключваме договор - че аз ще заплатя исканата сума, срещу която ще получа договорената услуга. Аз изпълнявам моята част от договора - заплащам сумата и разчитам, че ще получа това, за което съм платила. Ако превозвачът не е готов да ми предостави услугата, за която плащам, просто не сключва с мен този договор. Ако обаче го сключи, трябва да изпълни своята част от договора или при невъзможност да я изпълни (която невъзможност не се дължи на на независещи от него обстоятелства като война или природни бедствия), да ми осигури равностойна услуга от друг превозвач и/или да ме обезщети подобаващо не само с разликата между договорената и фактически предоставената услуга, а и за всички създадени неудобства.
Това, което според теб е правилно и и което става на практика, е демонстративна безотговорност и фактическа безнаказаност от страна на БДЖ, които създават оправданото впечатление, че БДЖ е превозвач, на който не може да се разчита. Аз самата си признавам, че след два поредни неуспешни опита повече няма да рискувам да планирам пътуване с БДЖ. И изобщо не бих си губила времето с тези дискусии, но наистина ми е болно, че българските железници, които от времето на Освобожденито са символ на българската държавност и независимост, все повече западат. И ще продължат да западат при това отношение към пътниците.
Още повече, че не става въпрос за "невъзможност на превозвача", защото няма никакви форсмажорни обстоятелства като война или природно бедствие, а превозвачът в последния момент си е направил сметката, че спалният му вагон е недостатъчно пълен и може би му е икономически неизгоден, поради което просто го е отменил, без да чувства ангажимент към пътниците, които са си платили за услугата.
С покупката на билет аз и превозвачът БДЖ сключваме договор - че аз ще заплатя исканата сума, срещу която ще получа договорената услуга. Аз изпълнявам моята част от договора - заплащам сумата и разчитам, че ще получа това, за което съм платила. Ако превозвачът не е готов да ми предостави услугата, за която плащам, просто не сключва с мен този договор. Ако обаче го сключи, трябва да изпълни своята част от договора или при невъзможност да я изпълни (която невъзможност не се дължи на на независещи от него обстоятелства като война или природни бедствия), да ми осигури равностойна услуга от друг превозвач и/или да ме обезщети подобаващо не само с разликата между договорената и фактически предоставената услуга, а и за всички създадени неудобства.
Това, което според теб е правилно и и което става на практика, е демонстративна безотговорност и фактическа безнаказаност от страна на БДЖ, които създават оправданото впечатление, че БДЖ е превозвач, на който не може да се разчита. Аз самата си признавам, че след два поредни неуспешни опита повече няма да рискувам да планирам пътуване с БДЖ. И изобщо не бих си губила времето с тези дискусии, но наистина ми е болно, че българските железници, които от времето на Освобожденито са символ на българската държавност и независимост, все повече западат. И ще продължат да западат при това отношение към пътниците.

След заверката на билета от шафнера или кодуктора отиваш на бюро информация в крайната гара до която пътуваш и си получаваш разликата в билета.Липсата на вагон не е продиктувана от това че е икономически неизгодно да има такъв а от липсата на такива вагони за дадения влак или поради повреда във вагона той е бил изваден от композицията.Депо Варна не разполага със спални вагони за да замени липсващия или повреден такъв и затова ви е предоставено седящо място,което не е неустойка по "договора",защото все пак превоза е извършен,просто трябва да си потърсите разликата в цената на билета 

Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това

Не става дума за депо Варна. И аз четох, че там са дали седящи места на хората, които са си платили за спален вагон. Но това е друг случай. Става дума за София, където не мога да повярвам, че няма резервни спални вагони. И става дума за международни пътувания. Миналата година в деня на пътуването от София за Букурещ ми се обадиха, че са отменили спалния вагон и мога да пътувам само на седящо място (10 часа), тази година два дни преди пътуването от София за Истанбул ми се обадиха, че са отменили спалния вагон и мога да пътувам само с турски кушет вагон (12 часа), за което ще ми върнат 1 лев, защото турският кушет е с 1 лев по-евтин от българския спален.
Какво лошо има човек да стой седнал на удобните седалки, пак може да спиш. Не те знам, ако пътуваш над океана по 12 часа седнал в самолета. Просто приемаш факта, че не е наличен вагона и си взимаш парите в крайната гара. Ако пак има недоволни- не пътуваи с БДЖ и съвсем няма къде да спиш. Лесо и просто. 


Добре, разбрах. Мога например да си купя билет първа класа, а да ме превозят в товарен вагон, защото в момента такъв има в наличност. Обаче превоза е извършен и значи това не е неустойка по договора. Началникът на влака е длъжен да ми направи заверка на гърба на билета, срещу която аз имам правото да си търся разликата в крайната гара (където мога и да не я намеря, както пишат купилите спални места от Варна до София). Само едно не разбирам - какво ще ме накара следващия път да си купя отново билет за БДЖ, а не направо за автобус, който е по-евтин, пътува много по-бързо, а и седалките му са по-удобни? Както правилно отбелязва gugu_134 - лесно и просто.
О, изобщо не се занимавай с тези пишман международни влакове дето вечно закъсняват, ужасно мизерни са и са безбожно скъпи. Спален вагон за Букурещ няма от една година и повече за някои влакове /те са и без туй едва два/. С влак в рамките на страната иди-дойди, ама за Международни просто търси друг транспорт. Не е нормално 42 лв билет София-Букурещ /седящ/ Със спалното не знам колко отива. Цените са ужасни просто, а комфорта нулев, времето на пътуване безкрайно дълго, много спирания по разни гарички и селца, смешна история. Русе-Букурещ на ЕТАП адрес /пътува по маршрут София-Русе-Букурещ е едва 11 лв, с влака 18, от Румъния с влака е още по-скъпо - 26 лв. Така че ако пътуваш натам си хвани удобното и бързо рейсче и не се занимавай с глупости. Някъде към 0.30 тръгва от София в Букурещ е около 7 и 30. С влака 20.40 - 06.30
Успех другия път

О, Велики Глъм, върни влаковете от единия център на Вселената до другия, че малките глъмчета да млъкнат, че ми надуват главата
(Русе-Димитровград 4647)
(Русе-Димитровград 4647)

Не сме ние хората , на които да си го "изкарваш " ! След десетилетия / не едно / грабеж, лично на мен ми е чудно тази компания как все още успява да извършва някакви превози ! Да бих ти препоръчал да си хванеш автобуса , но посочи ми поне една дестинация , която да е конкурентна като цена на БДЖ , посочи ми поне един автобус , в който ще можеш свободно да станеш и да се разтъпчеш ,даже до тоалетна да отидеш ? Можеш да ползваш и авиотранспорт , но освен скъп има основните недостатъци на автобуса . Избора е твой.
Тук сме се събрали хора , които милеят за железницата !
Ако искаш да помогнеш за реформирането й очакваме твоите идеи и предложения !
Останалото е просто негативизъм и оплаквания , от които ни е писнало !
Много добре си знаем , какви са й кусурите и не си ти първия човек , който ни ги посочва !
Повтарям : Избора е твой !
Тук сме се събрали хора , които милеят за железницата !
Ако искаш да помогнеш за реформирането й очакваме твоите идеи и предложения !
Останалото е просто негативизъм и оплаквания , от които ни е писнало !
Много добре си знаем , какви са й кусурите и не си ти първия човек , който ни ги посочва !
Повтарям : Избора е твой !
Е да за вътрешно пътуване бива. Макар и пак по някои дестинации да има огромни разлики, които често идват и от по-големите разстояния като километри. Но съгласи се че точно при международни превози влаковете свързващи балканските страни и по-конкретно България с тези около нас не са за предпочитане в никой случай. Не може разликата да е цели 3 часа в полза на рейса, а влака да е по-скъп. Ок, в автобуса не можеш да поспиш, до тоалетна имаш само при почивки да ходиш, ама не е толкова тясно и почивките са има няма на два часа и нещо. Аз също предпочитам влака като транспорт, но в днешно време най-важното нещо е бързината. За към Букурещ съм почти убеден че от София билета специално с Етап груп не прави 42 лв, макар че и към Русе го дигнаха от 15 лв на 26 както е в момента и то за много кратко време. Русе-Букурещ си стои 11 лв обаче или така беше януари месец. Просто поне не е 42 лв с рейса и спестяваш значителен брой часове път. Аз например като отивам към Румъния да пътувам там с влак, еми хващам до Гюргево оттам с техни влакове и на връщане с рейсчето след като съм свършил работата в Букурещ. Иначе прекалено скъпо идва... И влаковете са един по обяд и един късно вечер. Ако го имаш дезирото Русе-Букурещ сутринта тогаз друга работа, ама го няма ... А рейс си има и то на 11 лв. За Истанбул по шосе не знам, ама и там сигурно по-добре с рейса.
О, Велики Глъм, върни влаковете от единия център на Вселената до другия, че малките глъмчета да млъкнат, че ми надуват главата
(Русе-Димитровград 4647)
(Русе-Димитровград 4647)

Представа си нямам за цените в международно съобщение , но да се регистрираш във форум само за да ревеш , като вдовица за .... И това във форум , които не е казионен на БДЖ !!!
Всички , всеки ден виждаме как БДЖ се съсипва с кофти политика , с лоши управленски решения в мен връх взима мнението , че природата празно не търпи и със "смъртта " на БДЖ ще дойде по-светло бъдеще в лицето на частен железопътен пътнически превозвач , даже вътрешно се моля да са няколко , защото конкуренцията е двигател на прогреса !Но уви такава скоро едва ли ще се случи , но със всичките си кусури железопътния транспорт е най- евтин , най-надежден и най-безопасен в сравнение с останалите видове масов транспорт !
Всички , всеки ден виждаме как БДЖ се съсипва с кофти политика , с лоши управленски решения в мен връх взима мнението , че природата празно не търпи и със "смъртта " на БДЖ ще дойде по-светло бъдеще в лицето на частен железопътен пътнически превозвач , даже вътрешно се моля да са няколко , защото конкуренцията е двигател на прогреса !Но уви такава скоро едва ли ще се случи , но със всичките си кусури железопътния транспорт е най- евтин , най-надежден и най-безопасен в сравнение с останалите видове масов транспорт !
Просто участничката във форума "Катя" казва истина , която вече сме чули.Да и за себе си е права - БДЖ може би са достигнали дъното.Да не говорим ли за отменени влакове поради липса на подвижен състав , както случая с драгоманската мотриса? Да не споменаваме ли как на центр. Варна пуснаха седящ вагон на мястото на спален , понеже спалния се повредил и нямало друг? Да не споменаваме ли мръсотията , мизерията , дългото времепътуване , което прави влака крайно неконкурентноспособен на различни дестинации? Дори и да не ги споменаваме , тези шокиращи моменти се виждат и усещат осезаемо.За сега единствено към Черноморието влакът е предпочитан транспорт , главно през нощта , защото много хора искат да си отпочинат и сутринта да се пекат на морския плаж , а да шофираш през тъмната част на денонощието е доста рисковано.И накрая задайте си въпроса - какъв е основният контингент пътници във влака в наше време - ученици , студенти , пенсионери , бивши и настоящи железничари , семейства и близки на последните - все категории лица , пътуващи безплатно или с различни намаления.За голяма група от трудоспособна възраст в границата от 26 до 60 години , цените на билета ако не по - високи , са горе долу същите като тези с автобуса.А времепътуването? Разбира се има и обратни ситуации , но те са единични случаи , а една птичка пролет не прави.
Не само на мен , но и на всички тук в този форум ни се иска железницата да излезе от своя сън и да тръгне по един нов път на иновация и модернизация , но като наблюдаваме каква е реалността , песимизмът твърде често надделява над оптимизма.Но все пак надеждата умира последна , затова и сме се събрали в този форум - да поддържаме и последната искрица , колкото и мъждукаща да е тя , да не угасне безвъзратно.Затова и Катя се е обърнала с мнение към нас.И както сама се увери , положението може да е сбъркано , но не е чак толкова отчайващо.
За финал , Катя не ме разбирайте погрешно , но това , което изложих важи с еднаква сила за цялата страна.Каквато ни е държавата , такава ни е и железницата - пълна с обещания , но празна откъм резултатност.
Пък и разстояние от около 300 км спокойно се взема за 3 часа.
Не само на мен , но и на всички тук в този форум ни се иска железницата да излезе от своя сън и да тръгне по един нов път на иновация и модернизация , но като наблюдаваме каква е реалността , песимизмът твърде често надделява над оптимизма.Но все пак надеждата умира последна , затова и сме се събрали в този форум - да поддържаме и последната искрица , колкото и мъждукаща да е тя , да не угасне безвъзратно.Затова и Катя се е обърнала с мнение към нас.И както сама се увери , положението може да е сбъркано , но не е чак толкова отчайващо.
Нека да изясним нещо.С покупката на билет не се сключва никакъв договор (тъй като няма елементите на договор по смисъла на Закона за Задълженията и Договорите) , а просто едно съглашение между пътник и превозвач за предоставянето на съответната услуга.При неизпълнение от страна на превозвача , той се задължава да ви възстанови сумата от превозния документ (билета).Никъде няма подробно описание какви са конкретните случаите на неизпълнение , форсмажорните обстоятелства , които споменавате и др.Катя написа:С покупката на билет аз и превозвачът БДЖ сключваме договор - че аз ще заплатя исканата сума, срещу която ще получа договорената услуга. Аз изпълнявам моята част от договора - заплащам сумата и разчитам, че ще получа това, за което съм платила. Ако превозвачът не е готов да ми предостави услугата, за която плащам, просто не сключва с мен този договор.
Дори и в бизнеса няма такава практика.Съществува един метод , който се нарича "преценка на риска" и пряка последица от прилагането му е именно стратегическата политика на фирмата още преди предоставяне на услуги и/или сключването на сделки и съглашения.Както по - горе посочих - с вас е сключено съглашение.Щом като на билетните каси в гарите се продават билети , значи превозвачът е готов да предостави услугата.А настъпилата невъзможност може да се възприеме по няколко начини и веднага ви давам пример - закупили сте си билет за Драгоман , тъй като имате важна делова среща с местни бизснесмени и/или партнори и понеже колата ви е на ремонт , сте решили да пътувате с влака , още повече , че имате информация за нови и модерни мотриси "DESIRO" , които пътуват до там.Купили сте си билета , отивате на перона и чакате влака.Минава повече от половин час и внезапно обявяват , че влакът няма да се движи , тъй като няма налична мотриса , като се приканват пътниците да отидат на касите и да им бъдат възстановени парите за билетите.Какво ще направите в случая , след като деловата ви среща , която за вас е доста важна , пропадне? Отговорът на този въпрос е повече от риторичен.Катя написа:Ако превозвачът не е готов да ми предостави услугата, за която плащам, просто не сключва с мен този договор. Ако обаче го сключи, трябва да изпълни своята част от договора или при невъзможност да я изпълни (която невъзможност не се дължи на на независещи от него обстоятелства като война или природни бедствия), да ми осигури равностойна услуга от друг превозвач и/или да ме обезщети подобаващо не само с разликата между договорената и фактически предоставената услуга, а и за всички създадени неудобства.
За финал , Катя не ме разбирайте погрешно , но това , което изложих важи с еднаква сила за цялата страна.Каквато ни е държавата , такава ни е и железницата - пълна с обещания , но празна откъм резултатност.
Почти веднага след граничния пункт Kapicule има хотелски комплекс с магазини , наричан от нашите търговци "Ханджията" (правят страхотни дюнери и можеш да пазаруваш дори с български левове).Само два км след него започва удобната 6 лентова магистрала за най - космополитния град на Балканите , пред която нашата "Тракия" ряпа да яде.Единственото , за което можеш да съжаляваш е , че не можеш както у нас да натискаш газта до скъсване.Там скоростта строго се спазва и каране с над 120 км/ч е рисково , тъй като турските полицейски патрули и "жандарми" са доста начесто , а глобите - крайно солени.Vancho написа:За Истанбул по шосе не знам, ама и там сигурно по-добре с рейса.

Нещо , което всички пропуснахме да отговорим на Катя.
.При цъкане на него отваря правата на пътниците при пътуване с различни видове транспорт.Конкретно за железопътния се отива тук.
В сайта на БДЖ в долния десен ъгъл има ето товаКатя написа:Здравейте, интересува ме какви права имам като пътник, ....


Радвам се, че моята тема предизвика толкова коментари.
Извинявайте, че през последните няколко дни не отговарях - в момента съм в командировка в чужбина, при това много далеч - в Азия, и нямам редовно интернет връзка. Все пак реших да отговоря, преди да се върна.
Аз изобщо поради работата си пътувам много, няма да е преувеличено да кажа, че съм обиколила света. Почти навсякъде ползвам освен самолетния и железопътен транспорт и може би поради това съм "разглезена" и не приемам за нормално това, което ми се предлага в България.
Да отговоря на някои от коментарите. Да, вярно е, че никъде в сайта на БДЖ няма подробно описание какви са конкретните случаи на неизпълнение, форсмажорните обстоятелства и т.н. Което в никакъв случай не е и не може да бъде нормално и правилно. Би трябвало такова описание да има. Липсата му не може да е оправдание за липсата на каквито и да е ангажименти от страна на БДЖ.
Дали в бизнеса или някъде другаде има практика една от страните да дължи компенсация за неизпълнение на - нека го наречем "съглашение", а не "договор", ако така повече ви харесва - да, има такава практика, например при самолетните превози (съжалявам, не се занимавам с бизнес, така че мога да говоря единствено като клиент). Вижте какви неустойки дължат авиокомпаниите в случай на отказ от настаняване в закупената класа, отмяна или забавяне на полет, и т.н.
Модераторът Весо предлага да видя сайта на БДЖ в долния десен ъгъл. Видях го, преди да пиша - там ми се обяснява единствено какво дължи БДЖ в случай, че ме убие или осакати, не ако не изпълни условията по "съглашението", което сключва с мен като клиент. И това също не е и не може да бъде нормално.
Дали е казионен този форум - впечатлението ми е, че в голямата си част - да. Както във всички форуми, и тук има платени писачи, според които е глезотия да не искаш да седиш на "удобните" седалки, след като си си платил за спален вагон, и няма смисъл да се регистираш във форум, "само за да ревеш като вдовица".
Да, рева като вдовица. И мисля, че от това има смисъл. Както вече казах, пътувам много по света и често в чужбина ползвам услугите на железопътния транспорт. И понеже съм патриот, колкото и високопарно и старомодно да звучи това, наистина ми е болно за това, което става напоследък с българските железници. Защото няма държава в света, в която съм била, няма не спален вагон, не експрес, а третокласен влак от никъде за никъде на края на географията, който да не е по-добър от влаковете на БДЖ. Пътувала съм с влакове, в които пътуват по около 20 пътника и са на безусловна загуба и които се поддържат единствено за да могат студентите събота и неделя да си отидат при мама и да се върнат с бурканите храна за през седмицата. Пътувала съм с влакове, които хората ползват като трамвай между близки градчета и села и които пътуват като трамвай на всеки 15 минути, колкото и пътници да има или няма. Пътувала съм с влакове в страни, които в по-голямата част от територията си нямат водопровод и канализация, но влаковете на всяка първа и последна гара се мият основно отвътре и отвън преди всяко пътуване. И винаги съм се питала защо всичко това го няма у нас.
Точно заради това пиша в този форум - защото милея за българските железници, както тези, които според Stankos са се събрали във форума - макар пак според него да ви е писнало от такива като мен. Но не мога да се съглася с Весо, че "положението може да е сбъркано, но не е чак толкова отчайващо". Напротив, отчайващо е. Не толкова, а още повече. Защото за тези участници във форума, които явно са свързани по един или друг начин с железниците, това положение е нормално. Това е най-отчайващото - да приемаш за нормално нещо толкова ненормално, нещо, което те убива.
Престава нямам каква е възрастта на участниците във форума и дали в училище са учили "Дядо Йоцо гледа". Ако вие не сте го чели никога, прочетете го, обещавам, че ще ви хареса. Железниците са символ на държавността и ако те пропаднат, пропада и държавата. Затова не мога да се съглася с Весо и че "Каквато ни е държавата, такава ни е и железницата". Не, нещата са наопаки. Каквато ни е железницата, такава ни е и държавата. Какъвто ни е футболът, такава ни е и държавата. Каквото ни е образованието, такава ни е и държавата. И така нататък.
Извинявайте, че през последните няколко дни не отговарях - в момента съм в командировка в чужбина, при това много далеч - в Азия, и нямам редовно интернет връзка. Все пак реших да отговоря, преди да се върна.
Аз изобщо поради работата си пътувам много, няма да е преувеличено да кажа, че съм обиколила света. Почти навсякъде ползвам освен самолетния и железопътен транспорт и може би поради това съм "разглезена" и не приемам за нормално това, което ми се предлага в България.
Да отговоря на някои от коментарите. Да, вярно е, че никъде в сайта на БДЖ няма подробно описание какви са конкретните случаи на неизпълнение, форсмажорните обстоятелства и т.н. Което в никакъв случай не е и не може да бъде нормално и правилно. Би трябвало такова описание да има. Липсата му не може да е оправдание за липсата на каквито и да е ангажименти от страна на БДЖ.
Дали в бизнеса или някъде другаде има практика една от страните да дължи компенсация за неизпълнение на - нека го наречем "съглашение", а не "договор", ако така повече ви харесва - да, има такава практика, например при самолетните превози (съжалявам, не се занимавам с бизнес, така че мога да говоря единствено като клиент). Вижте какви неустойки дължат авиокомпаниите в случай на отказ от настаняване в закупената класа, отмяна или забавяне на полет, и т.н.
Модераторът Весо предлага да видя сайта на БДЖ в долния десен ъгъл. Видях го, преди да пиша - там ми се обяснява единствено какво дължи БДЖ в случай, че ме убие или осакати, не ако не изпълни условията по "съглашението", което сключва с мен като клиент. И това също не е и не може да бъде нормално.
Дали е казионен този форум - впечатлението ми е, че в голямата си част - да. Както във всички форуми, и тук има платени писачи, според които е глезотия да не искаш да седиш на "удобните" седалки, след като си си платил за спален вагон, и няма смисъл да се регистираш във форум, "само за да ревеш като вдовица".
Да, рева като вдовица. И мисля, че от това има смисъл. Както вече казах, пътувам много по света и често в чужбина ползвам услугите на железопътния транспорт. И понеже съм патриот, колкото и високопарно и старомодно да звучи това, наистина ми е болно за това, което става напоследък с българските железници. Защото няма държава в света, в която съм била, няма не спален вагон, не експрес, а третокласен влак от никъде за никъде на края на географията, който да не е по-добър от влаковете на БДЖ. Пътувала съм с влакове, в които пътуват по около 20 пътника и са на безусловна загуба и които се поддържат единствено за да могат студентите събота и неделя да си отидат при мама и да се върнат с бурканите храна за през седмицата. Пътувала съм с влакове, които хората ползват като трамвай между близки градчета и села и които пътуват като трамвай на всеки 15 минути, колкото и пътници да има или няма. Пътувала съм с влакове в страни, които в по-голямата част от територията си нямат водопровод и канализация, но влаковете на всяка първа и последна гара се мият основно отвътре и отвън преди всяко пътуване. И винаги съм се питала защо всичко това го няма у нас.
Точно заради това пиша в този форум - защото милея за българските железници, както тези, които според Stankos са се събрали във форума - макар пак според него да ви е писнало от такива като мен. Но не мога да се съглася с Весо, че "положението може да е сбъркано, но не е чак толкова отчайващо". Напротив, отчайващо е. Не толкова, а още повече. Защото за тези участници във форума, които явно са свързани по един или друг начин с железниците, това положение е нормално. Това е най-отчайващото - да приемаш за нормално нещо толкова ненормално, нещо, което те убива.
Престава нямам каква е възрастта на участниците във форума и дали в училище са учили "Дядо Йоцо гледа". Ако вие не сте го чели никога, прочетете го, обещавам, че ще ви хареса. Железниците са символ на държавността и ако те пропаднат, пропада и държавата. Затова не мога да се съглася с Весо и че "Каквато ни е държавата, такава ни е и железницата". Не, нещата са наопаки. Каквато ни е железницата, такава ни е и държавата. Какъвто ни е футболът, такава ни е и държавата. Каквото ни е образованието, такава ни е и държавата. И така нататък.
Информация
Модератори