Страница 1 от 1
Електрически Локомотиви: Въпроси относно ток и напрежение
Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 12:08 am
от WOLFMX
Здравейте. Имам няколко въпроса относно ел. лоците и тяхното взаимодействие с тока. Разполагат ли локомотивите с понижаващ трансформатор? Възможно ли е тока,който се използва да се върне обратно в мрежата след като локомотива го използва? Ако евентуално напрежението подавано от мрежата е по-високо има ли някакъв шанс локомотива да издържи? Благодаря ви много!

Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 5:50 am
от evrokoma
Да в локомотивите има понижаващ трансформатор.Напрежението на мрежата е 25kV,тяговите двигатели работят на 1800V ако не се лъжа ,има и извод собствени нужди 220V.Тяговия трансформатор може да работи както в понижаващ така и повишаващ режим, но родните Шкоди нямат режим ракаптулативно спиране.Нека колегите ме поправят ако греша понеже това са ми знанията от училище още

Re: Електрически Локомотиви: Въпроси относно ток и напрежени
Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 6:25 am
от 07
WOLFMX написа:Здравейте. Имам няколко въпроса относно ел. лоците и тяхното взаимодействие с тока. Разполагат ли локомотивите с понижаващ трансформатор? Възможно ли е тока,който се използва да се върне обратно в мрежата след като локомотива го използва? Ако евентуално напрежението подавано от мрежата е по-високо има ли някакъв шанс локомотива да издържи? Благодаря ви много!

Трансформатор има, използвания ток може да се върне до толкова, доколкото пушека от ауспуха може да се върне в резервоара.
Съвременните променливотокови локомотиви при спиране връщат ток в контактната мрежа - двигателите им работят в генераторен режим, и през инверторите и пантографа - тока се подава на КМ.
Напрежението в КМ е 25 000 волта, локомотивите имат две защити - за минимално напрежение 21,5 кV и максимално напрежение 27,5 кV
Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 8:52 am
от disell
Има защита която при напрежение над 31 kV директно заземява контактната мрежа за да не се повреди локомотивното оборудване (по-точно-да не се наруши диелектричната якост на изолацията ) .
Нарича се "вилитов разрядник" , той е свързан след пантографите постоянно но при нормално напрежение в КМ са с безкрайно съпротивление и не осъществяват верига .
Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 9:30 am
от cronos
evrokoma написа:Да в локомотивите има понижаващ трансформатор.Напрежението на мрежата е 25kV,тяговите двигатели работят на 1800V ако не се лъжа ,има и извод собствени нужди 220V.Тяговия трансформатор може да работи както в понижаващ така и повишаващ режим, но родните Шкоди нямат режим ракаптулативно спиране.Нека колегите ме поправят ако греша понеже това са ми знанията от училище още

Една корекция само - правилната думичка е "рекуперативно".
Двигателите на нашите ел. локомотиви също на теория могат да работят в генераторен режим, на практика това се случва само при тези, които имат реостатна спирачка.При тях произведената електрическа енергия от двигателите (когато работят в генераторен режим) отива в тази спирачка и така се получава т.нар. "реостатно спиране".
Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 9:31 am
от dobo
Хм кат казваш разрядник, той не е ли с цел при постъпване на вълна на пренапрежение по КМ да задейства и да предпази оборудването от тази вълна, а не да заземява КМ ?
Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 9:47 am
от amon
dobo написа:Хм кат казваш разрядник, той не е ли с цел при постъпване на вълна на пренапрежение по КМ да задейства и да предпази оборудването от тази вълна, а не да заземява КМ ?
Точно така - вентилния отвод представлява последователно свързани искрови междини и нелинейни съпротивления и след понижаване на напрежението в КМ, той възстановява изолационните си свойства.
По темата - конструктивно локомотивния трансформатор представлява три трансформатора, поставени в общ казан и на общ магнитопровод (при серия 41, трансформаторите са четири на два магнитопровода). Това са
регулируем автотрансформатор, секциониран с 33 извода, чрез който, се регулира напрежението на ТД; напрежението на вторичната страна на автотрансформатора се явява първично на
главния тягов трансформатор, чиито две вторични намотки (изводи m1 до m4), захранват двата тягови изправителя и ТД; и нерегулируем трансформатор за влаковото отопление и собствени нужди на локомотива.
Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 9:59 am
от Nikss
Тяговите двигатели ако работят на 1800 V ще се изпържат... оборотите са 1800, но не и напрежението... то е 800 V (номиналното мисля, че беше 750). Токът е 1500А. Що се отнася до минималнонапреженовата защита, тя мисля, че беше за 19,5 , а не за 21,5 kV, виждал съм локомотиви да вървят при 20 kV U в КМ.

Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 10:05 am
от amon
19.5 до 29.5kV. Номиналното напрежение на КМ е 25kV; тяговата подстанция подава 27.5kV, с което се компенсира загубата на напрежение от товарите, респективно електрическия подвижен състав.
Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 3:38 pm
от WOLFMX
Благодаря много! Какво означава репекуративно спиране и каква е разликата между това и реостатното спиране?
Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 3:49 pm
от 07
WOLFMX написа:Благодаря много! Какво означава репекуративно спиране и каква е разликата между това и реостатното спиране?
При рекуперативното спиране произведената от ел.двигателите електроенергия се връща в КМ. При реостатното - се подава към товарни съпротивления които топлят околната среда!
Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 5:50 pm
от n0_aLoNe
Тяговите двигатели ако работят на 1800 V ще се изпържат... оборотите са 1800, но не и напрежението... то е 800 V (номиналното мисля, че беше 750).
Номиналното напрежение е това напрежение, за което е изчислена изолацията на локомотива! Тя трябва да допуска до 20 % безвредно повишаване на напрежението.
Номиналната честота на въртене се ограничава и зависи от здравината на бандажите на колектора.
Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 6:06 pm
от WOLFMX
Благодаря на всички за полезната информация!

Публикувано на: Съб Юли 02, 2011 7:26 pm
от evrokoma
И аз благодаря за поправките явно доста неща съм позабравил от училище
