Знаете ли, тези дни не че нямах работа но седнах и малко поразмишлявах какъв е точно проблема на БДЖ.Помислих, че нямат пари за нищо.Е да, сигурно е вярно, но не можем вечно да мрънкаме за пари и все там да е причината.Щото тея пари няма да дойдат ей така от нищото, трябва нещо да се направи.После, добре де откъде да дойдат пари, като вагоните мръсни, редовно претъпкани по време на пикови дни, лятото жега, зимата студ.Да не говорим пък, че ако трябва да правиш връзка или трябва да стискаш палци да пристигне навреме влака или да си готово да спринтираш от единия към другия.Напоследък пък се появи и друга мода - няма вагони режим влакови състави.
И така уважаеми съфорумци, може да не е изцяло истината това, но мисля, че знам къде е проблема на БДЖ.А именно липсата на оперативна гъвкавост.Да именно гъвкавост, защото когато има пикови дни, автобусните фирми веднага увеличват бройката на автобусите по съответната дестинация.А в БДЖ какво - почват се едни искания едни разрешения едни бягания от отговорности и накрая какво - по-добре в автобуса отколкото в претъпкания влак.Относно другата мода - рязне на състави.Добре де, толкова ли е трудно да се прогнозира кои състав е по-належащ да бъде с нормалния си или с увеличен състав за сметка на друг ? Нямало вагони, добре но може да се ликвидира и този проблем.Но какво - пак трябват искания, трябва някой отговорност да поеме.
Въобще смисъла всичко туй писано по-горе е защо БДЖ е толкова тромава машина, когато се иска да има оперативна гъвкавост ?
И така уважаеми съфорумци, може да не е изцяло истината това, но мисля, че знам къде е проблема на БДЖ.А именно липсата на оперативна гъвкавост.Да именно гъвкавост, защото когато има пикови дни, автобусните фирми веднага увеличват бройката на автобусите по съответната дестинация.А в БДЖ какво - почват се едни искания едни разрешения едни бягания от отговорности и накрая какво - по-добре в автобуса отколкото в претъпкания влак.Относно другата мода - рязне на състави.Добре де, толкова ли е трудно да се прогнозира кои състав е по-належащ да бъде с нормалния си или с увеличен състав за сметка на друг ? Нямало вагони, добре но може да се ликвидира и този проблем.Но какво - пак трябват искания, трябва някой отговорност да поеме.
Въобще смисъла всичко туй писано по-горе е защо БДЖ е толкова тромава машина, когато се иска да има оперативна гъвкавост ?
Изобщо не си разбрал проблема на БДЖ.
Грешката ти е, че мислиш, че някой би се загрижил, но по една или друга причина не се справя. Не е така.
Гореизброеното не вълнува никого, защото хората от които зависи на влак не се качват, а когато се случи да се качат, то е с повод, знае се предварително и е грижливо подготвено.
Ще кажеш, те получават заплати, за да са загрижени... Да, ама заплатата им е ниска и твърда - не е стимул.
Стимулите идват от други места... и често срещу действия точно обратни на интереса на железницата.
Грешката ти е, че мислиш, че някой би се загрижил, но по една или друга причина не се справя. Не е така.
Гореизброеното не вълнува никого, защото хората от които зависи на влак не се качват, а когато се случи да се качат, то е с повод, знае се предварително и е грижливо подготвено.
Ще кажеш, те получават заплати, за да са загрижени... Да, ама заплатата им е ниска и твърда - не е стимул.
Стимулите идват от други места... и често срещу действия точно обратни на интереса на железницата.
Еми не знам, така смятам.Щото редовно съм виждал влак до краен предел още от начална гара, ама няма кой да се сети да прикачи още един вагон.Обикновено чак след като хубаво сме се наблъскали се сеща някой някъде си да прикачи още един вагон.Ей на вчера имаше авиошоу на Граф Игнатиево, което за съжаление беше отменено, и вместо да вземат да пуснат още едно ЕВМ то не, същата композиция плътно като сардинки в консерва вътре .Че накрая и се строши.
Е добре де, това не е липса на гъвкавост ? Какво не знаят, че това авиошоу ще има наплив ? Еми то всяка година е така.Какво не знаят, че хората като се прибират по празниците са множко и трябва още някой друг вагон от начална гара, а не от по средата на по пътя ?
Всичко това говори според мен за липса на гъвкавост, възможност да се отреагира по адекватен начин.
Е добре де, това не е липса на гъвкавост ? Какво не знаят, че това авиошоу ще има наплив ? Еми то всяка година е така.Какво не знаят, че хората като се прибират по празниците са множко и трябва още някой друг вагон от начална гара, а не от по средата на по пътя ?
Всичко това говори според мен за липса на гъвкавост, възможност да се отреагира по адекватен начин.

Модератор
Вълшебната думичка наистина е "гражданска позиция". Това понятие в България почти не е влизало в употреба освен за политически цели, но там изцяло в духа на цинизма. Очевидно е,че политика по отношение на железниците не се води от много време насам-дали умишлено, дали от безхаберие и нихилизъм не се наемам да анализирам. И аз призовавам всеки ,който има желание и възможност да сигнализира за нередности или да предлага конструктивни решения до по-горните инстанции, защото явно на този етап други средства не съществуват.
Моето мнение по въпроса е , че БДЖ няма да си "поместят дирника " докато не се появи поне още един превозвач при пътническите превози !
БДЖ "върви твърдо " по стъпките на Кремиковци . Този мастодонт няма нито желанието , нито намерението да се оптимизира , защото хората , от които зависи оптимизацията трябва да се самооптимизират т.е. самоуволнят .
" Много вожд ,малко индианец " важи с пълна сила за БДЖ.
Чиновниците ще си го карат по старому въпреки алабализмите за пред Световната банка.
Сега ще разделят и локомотивите и от БДЖ-ТПС ще се пракнат отрочетата БДЖ-ТПС-ТП и БДЖ-ТПС-ПП ,от което единствено ще се удвои администрацията !
Единствено либерализацията на пазара на пътническите превози може да позволи на БДЖ да си "вземе глътка въздух " и да си оптимизират структурата без това да се усети от пътниците !
Може да ви звучи нелогично , но глобално погледнато е така !
БДЖ ще запази печалившите си влакове и дългите рамена и остави губещите , които естествено за малък превозвач с оптимална структура също ще бъдат печаливши . Тогава с по-добрата си събираемост и НК ЖИ ще има повод да намали инфраструктурните си такси / между другото има силен натиск от ЕК за пропорционалност на същите по ЖП и Пътната мрежи / и запазване на линии , като ГО-Елена обслужвани от частен превозвач с подходящ подвижен състав !
БДЖ "върви твърдо " по стъпките на Кремиковци . Този мастодонт няма нито желанието , нито намерението да се оптимизира , защото хората , от които зависи оптимизацията трябва да се самооптимизират т.е. самоуволнят .
" Много вожд ,малко индианец " важи с пълна сила за БДЖ.
Чиновниците ще си го карат по старому въпреки алабализмите за пред Световната банка.
Сега ще разделят и локомотивите и от БДЖ-ТПС ще се пракнат отрочетата БДЖ-ТПС-ТП и БДЖ-ТПС-ПП ,от което единствено ще се удвои администрацията !
Единствено либерализацията на пазара на пътническите превози може да позволи на БДЖ да си "вземе глътка въздух " и да си оптимизират структурата без това да се усети от пътниците !
Може да ви звучи нелогично , но глобално погледнато е така !
БДЖ ще запази печалившите си влакове и дългите рамена и остави губещите , които естествено за малък превозвач с оптимална структура също ще бъдат печаливши . Тогава с по-добрата си събираемост и НК ЖИ ще има повод да намали инфраструктурните си такси / между другото има силен натиск от ЕК за пропорционалност на същите по ЖП и Пътната мрежи / и запазване на линии , като ГО-Елена обслужвани от частен превозвач с подходящ подвижен състав !


Информация
Модератори