Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София
Миналата седмица посетих музея на солта в Поморие. С голямо учудване разбрах, че в миналото до солниците е функционирала железопътна линия. Запазени са и две от вагонетките, които сега се намират пред музея.

Снимки на линията и влаковете по нея от музейната експозиция:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=320762
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=320763
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=320764
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=320765

Запазените вагонетки:
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=320766
http://www.foto.bg/showfull.php?photo=320767

Знае ли някой до кога е функционирала линията и какво е междурелсието и? Вагонетките ми се струват твърде големи за 600 мм, а и на снимките се вижда, че е повече. Според мен тази линия е била с междурелсие 900 мм, каквото се е използвало и в мини Перник.

Ще се радвам на повече информация по темата
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Петко , богат снимков материал от тази теснолинейка има тук:
http://locopage.smugmug.com/Other/2010- ... 5196_RQLCc

Отиди на страница 25-та (и следващите) и разгледай галерията.Доста е интересна.
От край време навивам Марио за така мечтания "проект Бургас" , едно от мероприятията на който включва посещение именно на Солниците , но с кого да се разговаря там за евентуален достъп , нямам идея.
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

Веско, нищо не намерих на стр.25 и около нея. Може да са коригирани

Музея на солта в Поморие са действащи, макар и не постоянно, солници. Включен е в 100 те национални туристически обекта. Попаднахме на много любезен екскурзовод, който ни обясни много неща за историята на този отрасъл в района, но за съжаление не знаеше много за железопътната линия.
Мнения: 54
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 10:18 am
Обратна връзка:

Мнение от Ilian »

Ето от тук започват:
http://locopage.smugmug.com/Other/2010- ... 5237_GQZYQ
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

Благодаря много!

Снимките в галерията са от 10.2008. Имате ли представа дали съществува още и дали съм прав в моето предположение за 900 мм междурелсие? Много интересно е и пресичането с нормалната линия 1435 мм Бургас - Поморие
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

От тази снимка
Изображение

се вижда , че локомотивчето се намира в нещо като депо.Интересно , трябва някъде да има хале , а аз като съм пътувал от шосето , такова не съм мяркал.Само административни сгради.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Междурелсието е било 600 мм. колкото е и в бургаските солници, навремето бургаските и поморийските солници са имали ЖП връзка. В средата на 90те поморийските солници хлопват кепенците. Предполагам че локомотивите и вагоните са пренесени в Бургас
Мнения: 644
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 10:45 am
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от Тената »

07 написа: В средата на 90те поморийските солници хлопват кепенците.

До колкото ми е известно, солниците си работят и до днес. Имах приятели, преди години ( 4-5 ) когато работеха там, във сезона. :D
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Бургаските работят. От поморийските остана само музея!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Нека да се разберем , понеже още в началото на темата не стана никак ясно - това на снимките , към които пуснах линк (с малките локомотивчета и групите чуждестранни туристи) са БУРГАСКИТЕ , а не ПОМОРИЙСКИТЕ солници.Намират се към Бургас , а това , че линията за Поморие минава в непосредствена близост до тях не означава нищо.
Мнения: 644
Регистриран на: Пет Юли 16, 2010 10:45 am
Местоположение: ПЛОВДИВ

Мнение от Тената »

07 написа:Бургаските работят. От поморийските остана само музея!

Ясно. :D
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Поморие имаше интересно коловозно развитие. Имаше клонове към солниците и към Черноморско Злато. Гарата беше с 5 коловоза по мои спомени. За последно връзка с гарата имаше 2007, когато разкараха прелеза и го асфалтираха. Клонът към солниците минаваше през главната улица и го затвориха около 2001-2.

В момента линията е отворена до Сарафово, но за последно 2009 тя все още стоеше цяла до Винпрома.

Доколкото съм запознат първоначално линията до Поморие е била дековилна и чак 1960-те е трансформирана в нормално междурелсие.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Мнения: 151
Регистриран на: Сря Апр 21, 2010 8:15 pm
Местоположение: Пирдоп,София

Мнение от Petko Ivanov »

VESO написа:Нека да се разберем , понеже още в началото на темата не стана никак ясно - това на снимките , към които пуснах линк (с малките локомотивчета и групите чуждестранни туристи) са БУРГАСКИТЕ , а не ПОМОРИЙСКИТЕ солници.Намират се към Бургас , а това , че линията за Поморие минава в непосредствена близост до тях не означава нищо.
Благодаря за пояснението! Аз също мислех, че линията е за Поморийските солници. Не знаех, че в Бургас има действащи такива.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

NiGhtPiSH написа:
Доколкото съм запознат първоначално линията до Поморие е била дековилна и чак 1960-те е трансформирана в нормално междурелсие.
Била е 600мм, била е планирана смяна с 760мм, но в крайна сметка се строи съвсем ново трасе за 1435мм. Това става през 30те години на 20век.
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация