Страница 1 от 1
Спален вагон - МБВ - въпроси
Публикувано на: Чет Май 26, 2011 4:06 pm
от dgdss
Здравейте.
Ще пътувам до Нови Съд през Юни. Бих искал да пътувам в спалния вагон на МБВ 491. Какво представлява едно "купе" на един спален вагон - колко легла, вътрешното обзавеждане и прочие. Колко би струвал билет отиване-връщане с карта за намаление "СТУДЕНТ"?
Благодаря предварително!
Публикувано на: Чет Май 26, 2011 4:19 pm
от Saruman
Първо карта студент не дава намаление за международно съобщение!
Публикувано на: Чет Май 26, 2011 4:31 pm
от dgdss
Saruman написа:Първо карта студент не дава намаление за международно съобщение!
Все пак във вътрешно съобщение е маршрута от София до Калотина?
Публикувано на: Чет Май 26, 2011 5:40 pm
от VESO
Точно това обясних преди няколко дни в другия форум - когато си вадиш билет както в твоя случай София - Нови Сад , цялото разстояние се изчислява по международна тарифа и не важат никакви намаления.За Сърбия не знам , но хората , пътуващи до Румъния не са будали и не си вземат билет от София до București Nord (например) , а си закупуват от София до Русе (за вътрешно съобщение) , след това от Русе до граничната гара Giurgiu Nord , след което от там си вземат билет до румънската столица.Така плащат по - евтино: София - Русе вътрешно съобщение , Русе - Giurgiu Nord (международно , което е най - скъпо) и Giurgiu Nord - București Nord (цената на вътрешно съобщение на румънските железници).Така излиза по - евтино , отколкото , ако си купуваш билета от София.Затова по тази логика , ако искаш да пътуваш с минимални пътни разходи , си купуваш няколко билета: София - Драгоман (вътрешно съобщение , където картата ти важи) , Драгоман - Димитровград ZS (най - скъпия билет , понеже е в международно съобщение) и слизайки на граничната сръбска гара , си купуваш билет до Нови Сад , който е по тарифите на билетите за вътрешно съобщение на сръбските железници и ако нямаш някоя от техните карти за намаление , заплащаш цялата цена.И пак ще ти излезе по - евтино , отколкото ако си купиш цял билет от София до Нови Сад.
Публикувано на: Чет Май 26, 2011 7:52 pm
от bdz46
Изобщо не разчитай на този вагон за пътуване до Нови сад, защото 491 през ден изпуска връзката.
Точно преди гара Белград строят мост, демонтирали са контактната мрежа и пада голямо чакане за прекарване с дизел, който се влачи с 5-10 км/ч.
Дори 491 да е навреме, на финалната права закъснява по много.
Спалната кабина има три легла, шкафче, масичка, която служи и за капак на отдавна неработеща мивка, нещо като място за багажа и това е общо взето. Самата кабина е много тясна, колкото 2/3 нормално купе, но с леглата, които не са особено тесни, става още по сгъчкано.
Въпросния вагон на 491 върви общо взето празен - под 20 % населеност. Полезно е, даже наложително вратата да се залоства добре, когато се спи (има предвидена и верига). Някои шафнери раздават и специални трупчета, с които се блокира резето отвътре, та да не може да се отключи.
Публикувано на: Нед Май 29, 2011 12:14 pm
от dgdss
В крайна сметка колко е нормалния билет отиване и връщане от София до Нови Сад?
Публикувано на: Нед Май 29, 2011 2:39 pm
от bdz_bg
Попитай в Международно пътническо бюро "Рила". Там ще ти дадат най - точен отговор.

Публикувано на: Нед Май 29, 2011 7:40 pm
от VESO
Днес научих само някои еднопосочни цени (съжалявам , не се сетих да питам за Нови Сад).
София - Димитровград ZS - 7.82 лв;
София - Ниш - 16.43 лв + 2.44 лв задължително запазено място (интересно защо при другите дестинации в Сърбия не е задължително);
София - Белград - 42 лв в седящ и 51 лв в спален вагон.