Страница 1 от 2

Бутащ локомотив при пътнически влакове.

Публикувано на: Пет Фев 25, 2011 8:03 pm
от LOKOMOVEO
Доколкото знам на пътнически влак, е абсолютно забранено да се поставя бутащ локомотив. Зящо? В западна Европа и САЩ масово се практикува, возенето на ПВ с бутащ локомотив, като в началото на влака дори нямя друг локомотив а вагон с кабина за машинист. Но иначе тук в БГ, съм виждал на ПВ на опашката да има локомотив. Беше много отдавна и нямям спомен, дали локомотива буташе или просто е бил теглен, но пантографа му бе вдигнат.

Публикувано на: Пет Фев 25, 2011 8:06 pm
от bdz46
Изобщо не е забранено. Просто не се практикува у нас, защото нямаме вагони с кабини, нито масови локомотиви с работеща СМЕ.

Публикувано на: Пет Фев 25, 2011 8:17 pm
от LOKOMOVEO
Преди време бях чел в едни коминтари, че е забранено и се зачудих и за това сега питам.

Публикувано на: Пет Фев 25, 2011 8:19 pm
от bdz46
Беше забранено до преди 5 години.

Публикувано на: Пет Фев 25, 2011 8:22 pm
от LOKOMOVEO
Защо?

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 11:08 am
от vesko7
Не се допускаше от правилниците

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 11:27 am
от bdz46
Защо не се допускаше от правилниците?

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 4:24 pm
от disell
Ами то и сега не се допуска.
В правилниците пише ясно : влаковият локомотив се поставя само начело на влака.
Ако трябва да се бутат вагони пък скоростта е ограничена до 25 км/ч така , че едва ли бихме искали да се возим при тази космична скорост.Tрябва просто да се добави нов параграф в правилниците който да разреши движението на пътническите влакове по системата ''push-pull''.

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 4:42 pm
от muri83
disell написа:Ами то и сега не се допуска.
В правилниците пише ясно : влаковият локомотив се поставя само начело на влака.
Ако трябва да се бутат вагони пък скоростта е ограничена до 25 км/ч така , че едва ли бихме искали да се возим при тази космична скорост.Tрябва просто да се добави нов параграф в правилниците който да разреши движението на пътническите влакове по системата ''push-pull''.
Да 25 км/ч се бутат товарни вагони при маневра с хора скороста е до 10 км/ч

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 5:04 pm
от bdz46
disell написа:Ами то и сега не се допуска.
Вече не.

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 7:06 pm
от VESO
Е , добре като вече се допуска , защо досега не съм виждал пътнически влак с два локомотива , от които единият е отпред , а другия отзад? Толкова ли не може когато има двойна тяга , ползващият трасе да не го закачат пред влаковия , а да бъде след последния вагон.Какво пречи? В такъв случай нямаме маневра и няма да има ограничението за 25.

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 7:13 pm
от Тената
Това не го знаех, че е разрешено да се дава машина на упашката. Сега ще се искефя да карам Миньор експрес с 3 машини ( ако можеше 07-ма или 3 с 46-таааа ) :D :D :D :D :D :D :D
( този влак върви с един вагон)

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 7:18 pm
от Nikss
VESO написа:Е , добре като вече се допуска , защо досега не съм виждал пътнически влак с два локомотива , от които единият е отпред , а другия отзад? Толкова ли не може когато има двойна тяга , ползващият трасе да не го закачат пред влаковия , а да бъде след последния вагон.Какво пречи? В такъв случай нямаме маневра и няма да има ограничението за 25.
Не си виждал, защото не е имало нужда от това. :wink: Не, че не може, просто не е имало нужда, това е цялата работа. Аз преди години когато влаковете за Черквица се движеха с лок+вагони смятах, че за да не се губи време на Ясен да се върти локомотива, ще е по-добре влакът да потегля от Плевен с електровоз начело, който да се сече на Ясен, а дизелът да пътува на опашката и от Ясен да продължи. Всичко това нямаше да отнема повече от 3 минути престой на Ясен. Аналогично и на връщане - влакът пристига теглен от дизела, електровоза чака в гърловината, закачва се, правят пробата и газ. 8)

В Европа съм виждал влаковете да вървят с по 1 лок начело и на опашката и това вероятно се прави с цел да не бездействат и двете бригади, а не като при нас - тия начело опъват уши, а тези отзад си почиват. Малко вероятно да правят така поради твърде големи баири. :roll:

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 7:25 pm
от bdz46
Може да е отпаднала забраната за бутащ локомотив на пътнически влак, но това е слабо известно, освен това все още е забранено пътнически влак да се обслужва с повече от два локомотива в работно състояние.
Затова надеждите за прозорци с три машини и бутащи трасета и помощни ги оставете за друг път.

Публикувано на: Нед Фев 27, 2011 7:29 pm
от Тената
bdz46 написа:Може да е отпаднала забраната за бутащ локомотив на пътнически влак, но това е слабо известно, освен това все още е забранено пътнически влак да се обслужва с повече от два локомотива в работно състояние.
Затова надеждите за прозорци с три машини и бутащи трасета и помощни ги оставете за друг път.

ЕЕЕЕЕЕЕЕ няма да мога да карам Миньора с три машинииииии