Страница 1 от 1
Закрепване /застопоряване/ на товарни вагони.
Публикувано на: Сря Фев 23, 2011 10:18 pm
от LOKOMOVEO
Здравейте

! От доста време имам регистрация във форума, но сега за пръв път задавам някакъв въпрос. До сега не съм го правел защото съм намирал вече дискутирани теми, който вълнуват и мен.
Аз работя в един петролен терминал, в който се товарят вагони цистирни с дизелово гориво. Преди няколко дни стана един лек инцидинт. Композиция от осем цистерни се самопридвижи, и отнесе портала поради факта, че коловоза на който се намираха е под лек наклон. По принцип имаме клинове за застопоряване на вагоните, но маневристите казват, че въобще не трябвало да се слагат и от доста време не ги слагаме защото вагоните се застопоряват с ръчната спирачка от маневристите, но в конкретния случай изглежда не е била достатачно натегната.
Та конкретният ми въпрос е, кога трябва и кого не трябва да се поставят клинове за застопоряване.
Ще съм много благодарен ако получа отговор

Публикувано на: Сря Фев 23, 2011 10:29 pm
от VESO
Особено във вашия случай , вагоните трябва ПОСТОЯННО ДА СЕ ЗАСТОПОРЯВАТ с клинове.Ако се налага предвижване на отделен вагон , или композиция , едва тогава се махат и след приключане на преместването , да се поставят отново.Задължението е в сила дори и при равен терен , а както е при вас с наклон , неслагането на такива предпазни клинове би следвало да се квалифицира като престъпление с висока степен на обществена опасност.
Аз ако ви бях началник , незабавно бих потърсил материална и административна отговорност от въпросните длъжностни лица като започна от тези , които са наредили да не се слагат клинове , маневристи , отговорник - безопасност или ЗБУТ (зависи какъвто имате там) и други , имащи отношение към случилото се , тъй като с тяхното безотговорно поведение са причинили престъпно деяние , от което са могли да произлязат както вреди , така и потенциална опасност за живота на неограничен брой лица.Високата степен на обществена опасност се състои във вида на товара - дизеловото гориво , за което ти спомена , че се съдържа в цистерните.Самозадвижилата се композиция днес може да е разбила портала , утре може да дерайлира и вагоните да експлодират и да загинат хора , за какво трябва това да се случва , след като някой от немарливост и небрежност казал (или наредил) да не се поставят предпазни клинове на вагоните.
Не знам каква длъжност заемаш , но отнеси сериозно въпроса към твоите шефове за предотвратяване за в бъдеще на такива инциденти.
Публикувано на: Сря Фев 23, 2011 10:57 pm
от LOKOMOVEO
Значе маневристите са ни подлъгали, като казват че не трябва да се слагат клинове

. Относно безопастноста, в терминала не се држат натоварени вагони, слад натоварване веднага се извозват в гарата. А колкото до коловоза, той е челен и наклона му е в посока към призмата, извън обекта малко след портала.
Благодаря за бързия и точен отговор, и за в бъдеще нямя да слу6аме маневристите.
До нови срещи

Публикувано на: Сря Фев 23, 2011 11:34 pm
от VESO
Принципно , както и по - горе посочих , трябва да имате в предприятието човек , отговарящ за безопасността (за такива заводи и рафинерии такава длъжност е задължителна) , който следва да си върши отговорно работа без да подценява евантуални опасности (нали за това взема заплата все пак).След инцидента , някой от вас повика ли това лице на място да вземе отношение по случилото се и да предложи мерки?
Публикувано на: Чет Фев 24, 2011 4:51 am
от disell
В
Правилата за движение на влаковете и маневрената работа има специален параграф именно за такива случаи ( чл.520 ) в него се казва , че вагоните се осигуряват срещу самопридвижане с поставяне на дървени клинове под първия и последния вагон и натягане на ръчните спирачки на същите , за останалите вагони може само да се натегнат ръчните спирачки .
Ето виж
тук на страница 113 чл.520 и другите след него ще намериш доста изчерпателна информация.