
Здравейте, каква роля изпълнява компресора при локомотивите? Върти ми се нещо в главата, ама не смятам, че е уместно да го казвам. Благодаря ви! 





Техник

А аз господинчо, питам знаещ човек дали функцията сгъстяване на въздух не се изпълнява конкретно от помощния компресор!Saruman написа:Човека пита за компресор точно, не за това що е главен или помощен, спомагателен. Аз пък имам друг въпрос една Шкода колко общо компресора има, както и колко има едно ЕМВ 32.

Що се отнася до това Шкодата колко компресора има - това са 3 - 2 главни и 1 помощен.



Всички истински мъже бачкат в БДЖ!

Техник
Помощния служи за набвавяне на въздух за първоначалното включване на ГВП и вдигане на пантографа. След като вдигнеш пантографа, пускаш двата големи компресора, а помощния се изключва и не се пипа повече, тъй като главните компресори набавят въздух и за пневматиката.Nikss написа:Това не се ли изпълнява главно от помощния![]()
Всички компресори служат за снабдяване със сгъстен въздух.
Разликата е в апаратите, които захранват с такъв.
Помощният набавя въздух само и единствено за включване на ГВП и вдигане на пантограф. Той, с неговата ограничена мощност и захранване от батерията, колкото и да се напъва, не може да захрани цялата пневматична инсталация.
Това се прави от големите компресори, които захранват влючително ГВП и пантографите. След включване на локомотива, помощният няма повече работа.
Локомотивите имат по два големи и един помощен компресор;
46 200, 44 00Х, 30/31 имат един голям и един помощен;
32 и 33 имат по един голям и един помощен във всяка половинка, т. е. общо два големи и два помощни.
Разликата е в апаратите, които захранват с такъв.
Помощният набавя въздух само и единствено за включване на ГВП и вдигане на пантограф. Той, с неговата ограничена мощност и захранване от батерията, колкото и да се напъва, не може да захрани цялата пневматична инсталация.
Това се прави от големите компресори, които захранват влючително ГВП и пантографите. След включване на локомотива, помощният няма повече работа.
Локомотивите имат по два големи и един помощен компресор;
46 200, 44 00Х, 30/31 имат един голям и един помощен;
32 и 33 имат по един голям и един помощен във всяка половинка, т. е. общо два големи и два помощни.



Администратор
На 75-та серия, компресора се задвижва ремъчно от дизел-мотора постоянно, а регулирането на налягането в ГВР е поверено на регулатор за празен хоз, който включва или не два вентила за празен ход, които свързват нагнетателната част на компресора с атмосферата. Т.е., компресора набавя 8 или 10 bar(зависи какво е предписаното за дадена серия налягане) и при достигане на това налягане, регулатора за празен ход задейства, клапанът му се отваря и въздух протича към буталата на двата вентила за празен ход. Под силата на налягането, буталата на тези вентили се преместват нагоре и отварят клапаните на тези вентили, които директно свързват компресора с атмосферата. Когато налягането падне до предварително зададената долна граница - например 6 bar, пружината на регулатора за празен ход преодолява въздушното налягане и връща клапана на регулатора в долно положение. С това обаче, се отваря горното лице на този клапан и въздухът под мембраните на вентилите за празен ход изтича в атмосферата през обезвъздушителния отвор на регулатора. Връщащите пружини на клапаните на вентилите за празен ход ги затварят и компресора отново нагнетява въздух в ГВР.vkakachev написа:Интересно на Хеншела 75 серия не се чува компресора кога включва и изквючва. Вероятно е направен като на камионите а 77 се чува като на нормален локомотив
Недостатък на тази система е, че при устояване на еднопосочния вентил след компресора, при задействане на регулатора, респективно вентилите за празен ход, въздух от ГВР ще изтича в атмосферата през широките отвори на вентилите за празен ход до достигане на долната граница за изключване на тези вентили. С тази повреда съм се сблъсквал и мога да кажа, че никак не е приятна.
Друг недостатък е калпавият и капризен регулатор за празен ход, който в някои случаи от температурни разлики или умора на материала на пружината произволно си мени ту горната, ту долната граница. Отделно устоява и се налага "съветване" с "донастройващ инструмент". Това някои колеги, работили с мен на V10b са го виждали на живо.
За да се избегне тоя яд, има вариант за преустройство на цялата тая система за управление на празния ход, като на мястото на капризния регулатор се слага електропневматично реле(пресостат), който включва или не един електропневматичен вентил, управляващ вентилите за празен ход(някои ги наричат "чешмите" поради специфичната им форма). Преустройството изглежда така:
Регулатора за празен ход изглежда така(нещото вляво на манометъра)
А ето ги и вентилите за празен ход(чешмите)
Информация
Модератори