Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София
Здравейте, каква роля изпълнява компресора при локомотивите? Върти ми се нещо в главата, ама не смятам, че е уместно да го казвам. Благодаря ви! :)
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Най-просто поддържа определено налягане, което като падне до определена граница се включва и допълва загубите. :)
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Повечето компресори служат за сгъстяване на въздуха. За същото се изплозват и при локомотивите - снабдяват пневматичната инсталация със сгъстен въздух.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Това не се ли изпълнява главно от помощния :?: :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Човека пита за компресор точно, не за това що е главен или помощен, спомагателен. Аз пък имам друг въпрос една Шкода колко общо компресора има, както и колко има едно ЕМВ 32.
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Общо 3. Два главни и един помощен. За ЕМВ не мога да отговоря.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Saruman написа:Човека пита за компресор точно, не за това що е главен или помощен, спомагателен. Аз пък имам друг въпрос една Шкода колко общо компресора има, както и колко има едно ЕМВ 32.
А аз господинчо, питам знаещ човек дали функцията сгъстяване на въздух не се изпълнява конкретно от помощния компресор! :evil:
Що се отнася до това Шкодата колко компресора има - това са 3 - 2 главни и 1 помощен. :wink: :arrow: За ЕМВ не мога да ти кажа, но май по 1 за всяка половинка. :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Техник
Мнения: 592
Регистриран на: Чет Окт 08, 2009 7:43 pm
Местоположение: Град София
Техник

Мнение от n0_aLoNe »

Nikss написа:Това не се ли изпълнява главно от помощния :?: :roll:
Помощния служи за набвавяне на въздух за първоначалното включване на ГВП и вдигане на пантографа. След като вдигнеш пантографа, пускаш двата големи компресора, а помощния се изключва и не се пипа повече, тъй като главните компресори набавят въздух и за пневматиката.
Мнения: 107
Регистриран на: Пет Юни 04, 2010 7:44 pm
Местоположение: България

Мнение от EuroSprinter »

Nikss написа:Това не се ли изпълнява главно от помощния :?: :roll:
:-#
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Всички компресори служат за снабдяване със сгъстен въздух.
Разликата е в апаратите, които захранват с такъв.

Помощният набавя въздух само и единствено за включване на ГВП и вдигане на пантограф. Той, с неговата ограничена мощност и захранване от батерията, колкото и да се напъва, не може да захрани цялата пневматична инсталация.
Това се прави от големите компресори, които захранват влючително ГВП и пантографите. След включване на локомотива, помощният няма повече работа.

Локомотивите имат по два големи и един помощен компресор;
46 200, 44 00Х, 30/31 имат един голям и един помощен;
32 и 33 имат по един голям и един помощен във всяка половинка, т. е. общо два големи и два помощни.
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Супер! През колко време трябда да се включват компресорите,как се следи налягането и при кои локомотиви процесът е автоматизиран? Благодаря! :)
Мнения: 30
Регистриран на: Нед Авг 15, 2010 9:02 pm
Местоположение: София

Мнение от Siso »

Отдясно на пулта има манометри - главен въздуховод,гл.възд.резервоар и т.н. Там следиш налягането.А иначе налягането като падне под определена граница,компресора сам се включва.

P.S Това е за 43 и 44/45
Мнения: 282
Регистриран на: Съб Юли 17, 2010 4:56 pm
Местоположение: Велинград

Мнение от vkakachev »

Интересно на Хеншела 75 серия не се чува компресора кога включва и изквючва. Вероятно е направен като на камионите а 77 се чува като на нормален локомотив
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

vkakachev написа:Интересно на Хеншела 75 серия не се чува компресора кога включва и изквючва. Вероятно е направен като на камионите а 77 се чува като на нормален локомотив
На 75-та серия, компресора се задвижва ремъчно от дизел-мотора постоянно, а регулирането на налягането в ГВР е поверено на регулатор за празен хоз, който включва или не два вентила за празен ход, които свързват нагнетателната част на компресора с атмосферата. Т.е., компресора набавя 8 или 10 bar(зависи какво е предписаното за дадена серия налягане) и при достигане на това налягане, регулатора за празен ход задейства, клапанът му се отваря и въздух протича към буталата на двата вентила за празен ход. Под силата на налягането, буталата на тези вентили се преместват нагоре и отварят клапаните на тези вентили, които директно свързват компресора с атмосферата. Когато налягането падне до предварително зададената долна граница - например 6 bar, пружината на регулатора за празен ход преодолява въздушното налягане и връща клапана на регулатора в долно положение. С това обаче, се отваря горното лице на този клапан и въздухът под мембраните на вентилите за празен ход изтича в атмосферата през обезвъздушителния отвор на регулатора. Връщащите пружини на клапаните на вентилите за празен ход ги затварят и компресора отново нагнетява въздух в ГВР.

Недостатък на тази система е, че при устояване на еднопосочния вентил след компресора, при задействане на регулатора, респективно вентилите за празен ход, въздух от ГВР ще изтича в атмосферата през широките отвори на вентилите за празен ход до достигане на долната граница за изключване на тези вентили. С тази повреда съм се сблъсквал и мога да кажа, че никак не е приятна.

Друг недостатък е калпавият и капризен регулатор за празен ход, който в някои случаи от температурни разлики или умора на материала на пружината произволно си мени ту горната, ту долната граница. Отделно устоява и се налага "съветване" с "донастройващ инструмент". Това някои колеги, работили с мен на V10b са го виждали на живо.

За да се избегне тоя яд, има вариант за преустройство на цялата тая система за управление на празния ход, като на мястото на капризния регулатор се слага електропневматично реле(пресостат), който включва или не един електропневматичен вентил, управляващ вентилите за празен ход(някои ги наричат "чешмите" поради специфичната им форма). Преустройството изглежда така:
Изображение

Регулатора за празен ход изглежда така(нещото вляво на манометъра)
Изображение

А ето ги и вентилите за празен ход(чешмите)
Изображение
Мнения: 225
Регистриран на: Вто Апр 20, 2010 11:21 am
Местоположение: София

Мнение от WOLFMX »

Много интересно! Благодаря Марио! :)
Публикувай отговор

Обратно към “ТЕХНИЧЕСКА КОНСУЛТАЦИЯ | Technical Consultation”

Информация