Мнения: 216
Регистриран на: Сря Мар 31, 2010 10:26 am
Местоположение: Варна
Парен снегорин

Мнение от minitek »

Парният снегорин Sn 101 е единственият в БДЖ и е доставен през 1930г. Парен котел: работното налягане е 13кг/кв.см, димогарни тръби- 234 броя. Външния диаметър на тръбите е 46мм, а разстоянието между тръбните решетки е 3700мм. Скарната повърхност е 3,2 кв.м. Нагревната площ на пещта е 12,1 кв.м, а на димогарните тръби 111,5 кв.м. Общо нагревната повърхност е 123,6 кв.м.
Парна машина: Брой и диаметър на цилиндрите, съответно, 2/430мм. Ход на буталата- 560мм.
Снегозагребващ ротор: Диаметърът е 2960мм, а оборотите на въртене са 150 об/мин.
Разстояния и маси: Разстоянието между средите на талигите е 5000мм. Базата на снегорина е 7000мм, а диаметърът на колоосите- 850мм. Собствената маса на снегорина е 61 510 кг, а масата в служба- 66 530 кг.
Sn 101
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Ех , ако го възстановят и него какъв купон ще стане .
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Интересно е да се каже, че парният снегорин няма опция за движение на собствен ход. Парата, произведена от котела се използва изцяло за снегопочистващия механизъм. У нас, снегоринът идва без тендер и първоначално му е адаптиран един триосен такъв, но в последствие с цел по-голям въглищен запас, при един от ремонтите му в ЖПЗ "Г. Димитров", тендерът е заменен с такъв от 11-та серия, 4 осен.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

В последния брой на сп.ЖПТранспорт има много хубава статия за него от инж.Д.Деянов.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

lok45111 написа:.....тендерът е заменен с такъв от 11-та серия, 4 осен.
По-точно от 11.08, която от КР вместо в депо Пд са озова на Вк, където за нула време беше тотално оглозгана. Пет години по-късно беше върната обратно в ЖПЗ за възстановяване, но от нея не беше останало почти нищо. Машината беше нарязана, а тендерът запазен, по-късно ремонтиран и прикачен на снегорина. От 11.08 успях да спася само 2-3 табелки и директния кран-машинист.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “ПАРНИ ЛОКОМОТИВИ И МОТРИСИ | Steam locomotives and railcars”

Информация