Страница 1 от 3

Роля и видове на паяците

Публикувано на: Съб Ное 20, 2010 7:25 pm
от WOLFMX
Здравейте! Понеже бях на Централна Гара София на скоро и попитах един машинист дали е задължително да се минава със свален пантограф през паяците и той ми отговори,че не е и понеже понякога съм виждал,че на паяк свалят пантографа затова се интересувам каква роля всъщност изпълняват и какви видове са,защото на Централна Гара има два различни вида. Благодаря ви! :)

Публикувано на: Съб Ное 20, 2010 10:36 pm
от Mario Evstatiev
"Паякът" е нарицателно за секционните изолатори и за тези на въздушните междини. По конструкция е изолирана част от контактната мрежа, при която ЕПС остава без токозахранване. На някои такива изолатори се изисква сваляне на пантографа, на други не.

Публикувано на: Съб Ное 20, 2010 11:07 pm
от bdz46
Нямаме секционни изолатори, на които ЕПС остава без захранване.
Свалянето е задължително само, когато има табели "свали пантографа". В останалите случаи няма правило да се сваля. Може да се каже, че има неписана традиция.

Публикувано на: Съб Ное 20, 2010 11:48 pm
от Nikss
Неписана традиция тип "преосигуряване". Никой не иска да троши пантографа ей така и после да се качва при него да се чуди какво да го прави.
Имам питане - какво става ако не се свали на ставка? (понеже имаме доста такива, които са разположени точно на изходите на гарите и се налага да изчакваш да я преминеш и тогава да ускоряваш, вместо да си ускоряваш при излизане от намалението/гарата). До колкото знам светва лампата СТОП и се натиска някакъв бутон от апаратния шкаф, след което продължава нормално работа, но съм позабравил, та ако може някой да припомни. :)

Публикувано на: Съб Ное 20, 2010 11:59 pm
от 42 072.9
Отговори си на 2 въпроса - какво представлява неутралната ставка и може ли неавтономното транспортно средство в случая електровоза да работи нормално при преминаване през това сигнализирано място.

Публикувано на: Нед Ное 21, 2010 12:02 am
от n0_aLoNe
Ако АТП е на позиция изключва ГВП от минимално напреженова, ако не е нищо не става, волтметъра на КМ показва 0. STOP светва всеки път щом има задействана защита. Бутона който споменаваш се намира във втора кабина, така нареченият TL бутон, ако си в първа, сваляш и вдигаш защити.

Публикувано на: Нед Ное 21, 2010 12:02 am
от bdz46
Абсолютно нищо не става ако не се свали на вставка.
Оставаш без напрежение в района на вставката.
Ако си на позиция, задейства минималнонапреженова защита със светване на лампа "STOP" и изключване на ГВП. Възстановяваш защитата с прещракване на предпазител 846 или натискане на бутона във втора кабина, сваляш позициите, включваш ГВП и караш.
А вставката между Казичене и Елин Пелин е временно захранена, така че там съвсем нищо не се случва.
Задействането на защита може да се избегне с ръчно изключване на ГВП преди локомотивът да остане без напрежение.

Публикувано на: Нед Ное 21, 2010 1:31 am
от WOLFMX
Благодаря за инфото! По този начин обогатявате питковците любопитковци като мен. :) :D :lol: :wink:

Какво представляват "паяците" ?

Публикувано на: Съб Яну 08, 2011 10:39 pm
от ElLoko
Здравейте, въпросът ми е какво представляват паяците? За какво служат? Ако може снимков материал на някой "паяк". И защо се сваля пантографа на тях? Мерси предварително. :)

Публикувано на: Съб Яну 08, 2011 11:47 pm
от bdz46
Виж тук : viewtopic.php?p=64731#64731
Пантографа се сваля заради криворазбрана митология, че преминаването през паяк носи голям риск от счупване на пантографа. Много хора не свалят на паяци и не е установено да имат по-чести проблеми с пантографите. В други железници дори е забранено да се сваля пантографа без изрична необходимост.

Публикувано на: Нед Яну 09, 2011 10:12 am
от ElLoko
Благодаря!

Публикувано на: Нед Яну 09, 2011 10:35 am
от Nikss
Тошко, мой човек, хайде отговори ми защо не е сигнализиран, а всички свалят на въпросният паяк преди тунел 2, когато се движиш от Владо Тричков към Реброво (път 1)? Забелязал съм, че всеки сваля на него. :roll: Ама си е бая коварен, та не знам дали има смелчага, който да го мине с вдигната тояга. :twisted: После да не се налага да спира и да събира части. :D

Публикувано на: Нед Яну 09, 2011 11:04 am
от NikolaiRG
Сега за още по-незнаещите, ако някой пусне и снимка на това нещо, наречено "паяк", цена няма да има. :lol:
Може и на лично съобщение дори, но предполагам, че не съм само аз този, който не знае нищо по въпроса.

Публикувано на: Нед Яну 09, 2011 2:39 pm
от bdz46
Nikss написа:Тошко, мой човек, хайде отговори ми защо не е сигнализиран, а всички свалят на въпросният паяк преди тунел 2... Ама си е бая коварен, та не знам дали има смелчага, който да го мине с вдигната тояга.
Всичките паяци на Владо Тричков се минават без никакви проблеми с вдигнат пантограф. Нищо коварно няма в тях.
Паяците на Левище, които вече са демонтирани, също се минаваха без проблем.
Същото се отнася и за паяците в средата на гара София.
Не всеки сваля. Просто 90% от локомотивния персонал е научен, че на паяци се сваля.
На ЕМВ пък е установена точно обратната практика - сваля се само в краен случай, само на вставки с паяци. Къде е логиката?

Публикувано на: Нед Яну 09, 2011 7:31 pm
от Nikss
В депо София като изкарват ЕМВ Дезиро и не свалят на паяците стават страшни волтови дъги. :D :lol: