Страница 1 от 1

Динамична спирачка при US локомотиви

Публикувано на: Съб Дек 25, 2010 10:54 pm
от vkakachev
Как работи Динамичната спирачка и каква е нейната роля при дизеловите американски локомотиви и има ли такава при наще локомотиви :?: Благодаря педварително

Публикувано на: Съб Дек 25, 2010 11:16 pm
от bdz46
Електродинамична реостатна спирачка има при нашите локомотиви серия 44, 45, 46, 46 200 и ЕМВ 32 и 33.
Тяговите двигатели работят като генератори и произведената електрическа енергия се изразходва в принудително охлаждани спирачни съпротивления.
При американските дизел-електрически локомотиви е същото. При нашите дизел-електрически локомотиви серия 06, 07 и 51 няма такава спирачка.

Публикувано на: Съб Дек 25, 2010 11:46 pm
от vkakachev
Гледах един филм по Дискавъри предивреме и един товарен влак трябваше да спусне един склон в порядъка на 50км. и машинисте върна позиции и тогава дръпна ръчката на динамичната спирачка на средно положение след това включи 2, 3 позиция и така използва динамичната спирачка като моторна за да не прегрява накладките. От тогава ми е интересно какво уникално приложение има. :wink:

Публикувано на: Пон Дек 27, 2010 9:35 am
от 07
vkakachev написа:Гледах един филм по Дискавъри предивреме и един товарен влак трябваше да спусне един склон в порядъка на 50км. и машинисте върна позиции и тогава дръпна ръчката на динамичната спирачка на средно положение след това включи 2, 3 позиция и така използва динамичната спирачка като моторна за да не прегрява накладките. От тогава ми е интересно какво уникално приложение има. :wink:
Това е възможно при дизел-хирдвалични локомотиви, има го и при камиони и автобуси (там му казват "ретардер") - представлява хидросъединител със заклинена турбина.. регулира се степента на запълване с масло и се получава различна спирачна сила.....

Публикувано на: Пон Дек 27, 2010 9:46 am
от Mario Evstatiev
vkakachev написа:Гледах един филм по Дискавъри предивреме и един товарен влак трябваше да спусне един склон в порядъка на 50км. и машинисте върна позиции и тогава дръпна ръчката на динамичната спирачка на средно положение след това включи 2, 3 позиция и така използва динамичната спирачка като моторна за да не прегрява накладките. От тогава ми е интересно какво уникално приложение има. :wink:
Това, което си гледал е следното:

1. Машиниста сваля тяговите позиции и изключват ходовите контактори(локомотива остава по инерция)
2. С избирача на електродинамичната спирачка избира режима на възбуждане(при някои го има - 2х2 или 3х3 тяговите двигатели) и подготвя локомотива за реостатно спиране. Включват спирачните контактори и подготвят възбудителната схема;
3. С тяговия контролер, машиниста регулира възбудителния ток, респективно спирачната сила.

Публикувано на: Пон Дек 27, 2010 10:37 am
от vkakachev
Благодаря за разяснението. Даже във филмо Неудържими Дензъл Лошингтон използва динамичната спирачка за да спре трете 7-ци ама накрая колегата му ги запали

Публикувано на: Пон Дек 27, 2010 5:43 pm
от vesko7
Което на практика е невъзможно. При елекро-динамично (реостатно) спиране след възбуждане на тяговите двигатели те произвеждат ел. енергия която отива в спирачни съпротивления. Спирачния ток се ограничава елекронно или елекро-механично до определени граници и не може да се получи прегряване на съпротивленията или тяговите двигатели. В случая дизеловият двигател няма почти никаква роля - той единствено се върти (натоварва) до толкова колкото да се подаде възбуждане на тяговите двигатели, което в никаква степен не може да го претовари. Това може да се получи ако се използва механична спирачка ( в случая за филма - директната спирачка на локомотива или влаковата, която в края на краищата действа пак върху калодките на локомотива) защото кноровите (спирачните) ръкави не бяха вързани.

Публикувано на: Пон Дек 27, 2010 6:16 pm
от bdz46
vesko7 написа:Спирачния ток се ограничава елекронно или елекро-механично до определени граници и не може да се получи прегряване на съпротивленията или тяговите двигатели.
Явно не си виждал прегрели и стопени спирачни съпротивления и изпечен двигател.
Не коментирам обаче филма, където почти винаги се случват абсурдни на практика неща.

Публикувано на: Пон Дек 27, 2010 6:24 pm
от disell
На 44.111 е точно такъв , при ползване на реостата от Хумата към Червен бряг с 5 вагона шкафовете на съпротивленията са студени а ТД така се нагряват и размирисват , че имаш чувството , че всеки момент ще лумнат в пламъци точно както във филма.

Публикувано на: Пон Дек 27, 2010 7:33 pm
от vesko7
Тошко, Чавдаре - абсолютно съм съгласен, всеизвестни са промлемите с реостата на Р-ките. Може да се говори много. Говорех съвсем принципно.

Ето и брошури на някой ЕМD локомотиви:
EMD SD70MAC
EMD SD80MAC
EMD SD90MAC

Публикувано на: Пон Дек 27, 2010 8:05 pm
от Maikal
Само да вметна как трябва да са линковете:
EMD SD70MAC
EMD SD80MAC
EMD SD90MAC

Публикувано на: Пон Дек 27, 2010 9:13 pm
от vesko7
Майкъл, благодаря за забележката! Поправено!!!