
Администратор
У нас, локомотивите EL-2 се използват в откритите рудници "Марица Изток" в Раднево и Гълъбово и "Открит въгледобив" в Перник. Локомотивите са четириосни, с индивидуална предавателна система и опорно - осево окачване на тяговите двигатели. Предназначени са за маневрена и развозна дейност по ЖП линии с електрозахранване 1500V постоянно напрежение. Произведени са от заводите KARL MARX - Babelsberg DDR. Според годината на доставка, локомотивите EL-2 са снабдени със спирачка "Кнор"(до №090) с кран-машинист Nr.8 и спирачка DAKO(след №090) с кран-машинист BS-2 за влаковата и ВР за директната спирачка. Локомотивите са с една кабина, разположена в средата на рамата. В кабината в двата края на челните стени с дясно разположение е ориентирано по едно работно място за машиниста. Пултовете по оборудване са идентични апарати и прибори с някои малки изключения между пулт 1 и пулт 2.
Общ вид:
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 0_MOV3.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 0_MOV2.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 0_MOV1.jpg
Челен изглед
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... ntview.jpg
Командна кабина
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 151cab.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... /el2-2.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... /el2-3.jpg
Пулт
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... pult~0.jpg
Панел с командни ключове на страничната стена над пулта
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... _panel.jpg
Общ вид:
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 0_MOV3.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 0_MOV2.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 0_MOV1.jpg
Челен изглед
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... ntview.jpg
Командна кабина
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... 151cab.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... /el2-2.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... /el2-3.jpg
Пулт
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... pult~0.jpg
Панел с командни ключове на страничната стена над пулта
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... _panel.jpg
Последно промяна от Mario Evstatiev на Пет Юли 22, 2011 3:32 pm, променено общо 2 пъти.

Администратор
С благодарност към "МОВ-Перник" ЕАД: Демонстрация на управлението на промишлен правотоков електровоз тип EL-2/25, извършена от машинист сл.№ 592 при БЛФ-Секция "ТПС" М. Евстатиев.
Гледай тук: http://www.youtube.com/watch?v=tYCpz7VRg4c
Гледай тук: http://www.youtube.com/watch?v=tYCpz7VRg4c
64.19

Администратор

Администратор

Администратор

Администратор
Попаднах на нещо интеревсно: http://www.lok-fabrik.de/produkte/alleLoks/EL_02.html
Само за периода 1977-1987 г. в България са внесени 73 локомотива. Преди това - едва ли някой знае.
До колкото знам от тези локомотиви са внасяли:
1. Мини "Марица Изток";
2. Мини "Перник";
3. Мини "Чукурово" - до колкото знам сега се обслужват с 06 000;
4. Мини "Кремиковци" - закрита. Като курсант в ПЖИ редовно ходех там "Да бутна контролера"
Ако някой се сеща нещо моля да бъда допълнен.
Само за периода 1977-1987 г. в България са внесени 73 локомотива. Преди това - едва ли някой знае.
До колкото знам от тези локомотиви са внасяли:
1. Мини "Марица Изток";
2. Мини "Перник";
3. Мини "Чукурово" - до колкото знам сега се обслужват с 06 000;
4. Мини "Кремиковци" - закрита. Като курсант в ПЖИ редовно ходех там "Да бутна контролера"
Ако някой се сеща нещо моля да бъда допълнен.
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2


Адаш,
Чешките локомотиви са преустроените юбилейни локомотиви 70-100 - 70-103 сегашната серия 60 000.
Преди EL-2 е имало малки количества съветски локомотиви IVКП1 - Снимка
Чешките локомотиви са преустроените юбилейни локомотиви 70-100 - 70-103 сегашната серия 60 000.
Клипче на Skoda 28EПървите маневрени електрически локомотиви на БДЖ серия 60
Инж. Димитър ДЕЯНОВ, Инж. Стефан ДЕЯНОВ
Изминаха 20 години след пускането в експлоатация на първия от четирите електрически маневрени локомотива на БДЖ, които по стечение на обстоятелствата не бяха набавени по пътя на редовна доставка, а бяха създадени у нас чрез разкомплектоване и основно преустройство на електрическата част и надстройката на три правотокови (1500 V) промишлени локомотива. Последните са трисекционни, тип Во+Во+Во, с мощност 1560 kW, произведени в заводите Љkoda със заводско означение 28Е. Те имат фабрични номера 4142-4144/1960 г. и са доставени и известно време използвани за обслужване на открити рудници. След разкачването на отделните секции (общо 9 броя) са комплектовани 4 машини, но вече двусекционни, тип Во+Во, с трайна мощност 800 kW и параметри на тока 25 kV, 50 Hz (таблица 1).
Цялата работа по реконструкцията е извършена в Локомотивно депо Стара Загора по инициатива и със силите на инженерно-техническата колегия, ръководена от инж. Любомир Ангелов. Приложена е българска електрическа схема и редица нови решения при преобзавеждането, конструктивното и дизайнерското оформление. В хода на работата по комплектоването на локомотивите са се наложили някои промени от конструктивен характер и по-удачни схемни решения, използване на различни налични апарати и спомагателни машини, подобряване на обзавеждането и неговото разполагане в кабината за управление, поради което в общия вид на отделните единици има известни различния.
Първият локомотив е пуснат на 23 декември 1982 г. с експлоатационен номер 70-100 (юбилеен пореден номер 100 години от рождението на Г. Димитров). Той е комплектован от две крайни секции на локомотивите 28Е. Останалите са завършени и пуснати в експлоатация, както следва: 70-101 на 6 ноември 1983 г., 70-102 на 21 юни 1984 г. и 70-103 на 20 юни 1985 г. Те са комплектовани от една средна и от една крайна секция на локомотивите 28Е. Доколкото рамата на средната секция е малко по-дълга от тази на крайните, то и общата дължина на последните три локомотива се различава от дължината на първия.
Изложеното в статията “Първият български маневрен електрически локомотив 70-100” (сп. “Железопътен транспорт”, 1/1985 г.) от инж. Любомир Ангелов се отнася главно за електрическата част на новосъздадените машини, където е и същинската тежест на работата по реконструкцията. По основните рами на отделните секции, заедно с тяговите двигатели и колоосните редуктори, колоосите и спирачното движене не са правени съществени изменения. Оформени са стандартните за БДЖ теглично-отбивачни съоръжения. Свалена е част от баласта и ресорното окачване е нагодено за натоварване от 25 t/колоос (каквото са имали локомотивите 28Е) на 20 t/колоос. Запазено е и лагеруването на колоосите с плъзгащи лагери в самомажещи се букси Isothermos.
Целта на настоящата статия е да се предоставят за историята на нашите железници (локомотивите са вече извън експлоатацията и са бракувани) максимално близки до действителността чертежи на общия вид на първите български електрически маневрени локомотиви. Чертежи на общия вид на новосъздадените машини не са правени. Представените тук схеми са получени, като е използвана оригиналната чертежна документация на локомотивите 28Е и множество фотоснимки на всяка от реконструираните маневрени машини, направени по времето на тяхната експлоатация.
Първоначално и през по-голямата част от времето на използването им локомотивите серия 60 са боядисани, както следва: рамата на секциите и ходовата част - в черно, а надстройката - в синьо или в комбинация от сини цветове с бели линии (препаски). Едва след пристигането на новите електрически маневрени локомотиви серия 61 през 1994 г. надстройката на някои от все още останалите в работа единици серия 60 е пребоядисана като тяхната - в оранжево-червени цветове с оксидножълти препаски.
Новосъздадените електрически маневрени локомотиви остават зачислени в парка на депо Стара Загора и се използват за развозна и маневрена дейност в района на железопътните възли Стара Загора и Тулово. Съгласно промените в серийното и в номерното означение на тракционния подвижен състав от 1 януари 1988 г. те получават нова серия и номера по първоначалния си ред - 60 001.5, 60 002.3, 60 003.1 и 60 004.9, като запазват предназначението и местодомуването си.
След използването им в продължение на 12-16 години локомотивите серия 60 са извадени от експлоатация и бракувани: 60 001.5 на 27 декември 1994 г., 60 004.9 на 30 декември 1998 г., 60 002.3 на 30 август 1999 г. и 60 003.1 на 14 февруари 2000 г. Интересно е да се отбележи, че според колегите, извършили реконструкцията и поддържащи тези локомотиви, те са бракувани преждевременно, защото не са достигнали до пределното общо износване, а и не са показали липса на достатъчна надеждност на отделните апарати и машини, вложени при създаването им.
Към настоящия момент за музейни цели е запазен локомотив 60.003.1, който се намира в района на ЖП тракция Стара Загора (Локомотивно депо Тулово), и би могъл след доокомплектоването му с някои стандартни елементи като пантограф, ГВП и др. да бъде боядисан с първоначалните цветове и използван епизодично от железопътния музей за къси атракционни пътувания с туристически групи от любители на железниците (българи и чужденци), които отправят често запитвания и желаят да участват в такива ретропътувания с разнообразен исторически подвижен състав.
Преди EL-2 е имало малки количества съветски локомотиви IVКП1 - Снимка
Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2



Администратор
Да обновя темата с малко снимки от самото царство на ЕЛ-овете.
Линк: http://lokforum.com/gallery/thumbnails.php?album=123
Линк: http://lokforum.com/gallery/thumbnails.php?album=123
64.19


Администратор
Информация
Модератори