Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София
Предлагам тук да пишем всичко за единствената останала теснолинейка в България- Септмеври.
Налага ми се да почна темата с лоша новина:

Днес около 05:30 ч., в междугарието Цветино – Аврамово пътнически влак №16101, движещ се по линията Велинград – Разлог (тръгващ в 04:40 ч.) се удря в паднала скална маса. Вследствие на удара локомотивът на композицията, съставена от четири вагона дерайлира.
За клиентите, пътуващи по линията Аврамово – Септември, “Български държавни железници” ЕАД ще осигурят превозване с автобуси.
източнк: http://bdz.bg
Един вагон, ама пълен! (4627)
Мнения: 1
Регистриран на: Съб Авг 05, 2006 11:46 am

Мнение от georgi »

Въпросът за създаването и се появява през първата световна вoйна.Щаба предприема проучване на участъка Септември-Велинград,но до строителство не се стига.Народното събрание гласува на 25 май 1920 закон за създаването на линията Септември-Чепино-Неврокоп с клонове Варвара-Пазарджик,за село Батак и за държавната гора в Чeхльово.През 1920-1921 се пристъпва към проучване на линията.Теснопътната линия Септември-Добринище е строена на пет етапа-Септември-Велинград,Велинград-Яакоруда,Яакоруда-Генерал Ковачев,Генерал Ковачев-Банско и Банско-Добринище.Прз 1921 год започват строителните работи в участъка Септември-Чепино.През май 1924 год се открива втора строителна секшия между Чепино и поема частта до Лъджене.Полагането на релсовият път започва през 1925 год и на 2 август 1926 год участъкът преминава в редовна експлоатация.През есентта на 1927 год е открит и пътя между Лъджене и Чепино.Железопътната линия Септември-Чепино е дълга 41, 367 км,а междугарието Септември-Варвара 5,9 км.Проучвателните работи по участъка Чепино-Якоруда започжат през 1924 год,а стоителството -1925.Особено проблемен е участъкът между Аврамови колиби и Якоруда .който е спрян два пъти поради липса на средства-през октомври 1932 и1933.Отсечката Якоруда-Чепино е дълга 43,769 км и има прокарани общо 25 тунела.Тя е в редовна експлоатация от края на 1937 год.Строежът на отсечката Якоруда-Генерал Ковачев започва през 1938 почти едновременно с проучвателните работи.Тя е завършена на 30 юни 1939г,дълга е 19,070км и са построени 88 броя водостоци и мостове.Проучванията в участъка Банско-Генерал Ковачев се извършват в началото на 1940 год. Почти едновременно с тях започват и строителните работи.Той е дълъг 18,120 км предаден в експлоатация през 1941 год.Последният участък между Банско и Добринище е построен през 1945год с обща дължина 6,800км.
Мнения: 398
Регистриран на: Съб Ное 21, 2009 12:12 am
Местоположение: grad shumen
няма

Мнение от RAILWAYSTATION »

някой знае ли в последния участък на теснолинейката септември-добринище, а именно в участъка между банско и добринище има гара свети георги. За какво служи тази гара в чертите на Банско квартал ли е или от нея се ходи на лифта. Много ми е интересно никъде няма информация за гара свети георги очудих се защото между банско и добринище няма друго населено място
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

СПИРКА Свети Георги обслужва едноименния параклис в съседство.
Мнения: 173
Регистриран на: Сря Юни 04, 2008 4:21 pm
Местоположение: София, България

Мнение от assen5 »

Ако не е затук следния репортаж го преместете където трябва

Това са снимките от екскуризята ни с vladyar по теснолинейката. Маршрута беше следния София-Семтември-Банско(трансфер рейс)-Симитли-София(Гб) Ще опиша до Аврнмово за да не ви доскучае..

Започвам с теснопътен вагон "63-серия":
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 3569.0.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404524.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404534.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404539.big

Малко стелочници:
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404573.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404720.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404985.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405053.big плюс влак

Малко кантонери:
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404630.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404913.big

Входно-изходни стелки:
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404574.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404732.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404840.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404869.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404993.big

Гари и спирки:
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404568.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404743.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404777.big Юга
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404798.big Коя ли е тази спирка :?: Тя е в районът на един ужасно съвестен кантонер. Бяха почистени от снега километричните камъни, водостоците в някои криви беше разчиствал наставите за да ги притегне и т.н. За съжаление на го снимах.
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404853.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404892.big Тук кантонера нищо не беше изчистил и 3-мата слезнали трябваше да газят яко в снега.
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405020.big

Семафори(някои липсват):
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404589.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404714.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404735.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404831.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404884.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405202.big

Тунели:
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404887.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404916.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404917.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404919.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404933.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404975.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404976.big


Избрани:
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405025.big -Септември
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404731.big -Бригадата
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404734.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404744.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404767.big Парааа
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404790.big Надлезче
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404821.big Кончета усвиркани от машинистите явно са били на релсите.
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404910.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404948.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404958.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 404969.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405030.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405082.big още пара
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405134.big и още
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405138.big затънал в сняг
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405143.big 4800 литра
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405148.big
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405160.big чаооо
http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 405186.big разтящите на 1267м над морето зелени пазачи на гарата
Останалите снимки от тук http://assen5.snimka.bg/hobby/sf-bansko ... 3569.all.6
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Интересен е синият вагон... 8) :idea: :arrow:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

Досега не бях чувал да има теснопътни вагони 63 серия. Някой да знае дали предстои да бъдат пуснати в експлоатация и дали са имат ''екстри'' като нормалните 63 ки :P
Мнения: 173
Регистриран на: Сря Юни 04, 2008 4:21 pm
Местоположение: София, България

Мнение от assen5 »

Както се вижда само на цвят го е докарал.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Покъртен съм.
Мислех, че няма накъде повече да бъдат съсипани вагончетата, но явно винаги може и по-лошо.
Дано е само един. И дано не види бял свят.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

На мен пък за разлика от зелените повече ми допада... :P
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 173
Регистриран на: Сря Юни 04, 2008 4:21 pm
Местоположение: София, България

Мнение от assen5 »

Цитат от друг форум
Tergo написа:Поради обилното снеготопене, в участъка между Велинград и Цветино вчера е станало срутване на голямо количество скална маса - пътят е повреден и прекъснат. Движението на влаковете по теснолинейката Септември-Добринище става до гара Велинград, оттам пътниците се извозват до Цветино с автомобилен транспорт. Разписанието на влаковете е нарушено, поради изчакването композицията от Септември да пристигне на Велинград и същата се връща обратно.
Според местни железничари движението няма да може да бъде възобновено днес.
За щастие срутването е станало между два влака и няма никакви жертви и пострадали.
Машинистите си говореха, че предишния ден е имало малко срутване и лек удар в склална маса върху линията, но без особени последствия. Явно се е влошила обстановката.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Чудесен репортаж! Ех , защо не свиркате , можех да дойда и аз , особено през тези почивни дни.

Спирката от тази твоя снимка е Острец.Направо съм изумен от цвета на теснопътните вагони и бързам да направя едно уточнение (включително и за Ванчо от Русе) - тези вагони нямат серия , а само пореден номер (трицифрения отгоре) и тип (буквата отдолу).Боята има разцветка , идентична на тази от серия 63.Освен с прозорците и целия салон вътре , други прилики аз не виждам.Забелязвам обаче нещо интересно - седалките са с някаква кафява тапицерия , неизползвана досега в теснопътните вагони.Като имам път към Сп и попадна на този вагон , ще се опитам да го заснема подробно.
....
Дано е само един. И дано не види бял свят.
Не само , че е видял бял свят , ами се и движи. :lol: На една от снимките се забелязва табела , от която става ясно , че ходи до Велинград.Следователно е бил в състава на 16101 / 16220.
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

СТрахотнооооо!
Красота по линията и по планината!!!
Благодарности - така си снимал , че все едно съм бил до теб - и аз се разходих , макар и за кратко!
:D :D :D
Мнения: 173
Регистриран на: Сря Юни 04, 2008 4:21 pm
Местоположение: София, България

Мнение от assen5 »

VESO написа:Чудесен репортаж! Ех , защо не свиркате , можех да дойда и аз , особено през тези почивни дни.
Благодаря.
Весо мислех да ти пиша, но уговорката стана в последния момент и не мислих, че ще се навиеш толкова спонтанно.
Иначе щеше да е голяма "забава" ако бяхме в 16105 и ни кажат крайна гара Велинград. А някои има ли потвърждение, че има свличане на скали по 16та?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Аз пък да питам нещо , на което досега не съм успял да намеря отговора - за каква максимална скорост са оразмерени талигите на теснопътните вагони? Някой знае ли? :roll: Понеже досега , колкото пъти съм гледал , никъде не съм видял шаблон с изписана скорост.
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация