Страница 1 от 1

Повреда в Парен Лок довеждаща до непрекъснато ускорение?

Публикувано на: Нед Ное 21, 2010 6:04 pm
от WOLFMX
Здравейте! Възможно ли е котела на парен локомотив да се повреди и това да доведе до постоянно ускорение? Имам впредвид без да се подават въглища просто налягането в котела рязко да се повиши,горенето във пеща да стане по голямо,манометъра (или както се казва уреда за измерване на налягането в пеща) да достигне максимална стойност на налягане и да се пръсне,от комина на локомотива да излиза огън и котела от вън да гори,влака да не може да се спре въобще заради силния пламък на въглищата при затворена пещ и това да наложи разкачане на състава. Знам,че звучи много странно,но ако някой от вас гледа филма Анастасия може би ще ме разбере. И можете ли да кажете каква серия е локомотива там? Благодаря ви! :)

Публикувано на: Нед Ное 21, 2010 6:17 pm
от Mario Evstatiev
В питането ти има няколко основни въпроса:
Възможно ли е котела на парен локомотив да се повреди и това да доведе до постоянно ускорение?
Котела не може да предизвика ускорение, може да се повреди регулатора за подаване на пара към парните цилиндри, но тук машиниста може да реагира с ръчага - да го постави на положение за безпарен ход.
просто налягането в котела рязко да се повиши,горенето във пеща да стане по голямо,манометъра (или както се казва уреда за измерване на налягането в пеща) да достигне максимална стойност на налягане и да се пръсне
Рязко повишаване на налягането в парния котел може да се предизвика ако не се следи нивото на водата чрез водомерните стъкла и своевременно да се подкача при предстоящ наклон. Това е умение, което се добива в експлоатация, аз може да не се изразявам правилно, но при наклон, ако водата в котела не е достатъчно, може да се предизвика оголване на пещопокрива, което да предизвика рязкото му загряване. В този случай ако отново бъде залят от водата, ще започне лавинно образуване на пара, което ще доведе до рязкото повишаване на налягането в котела, балансите ще избият, водомерните стъкла в този случай ще се пръснат, а в някои случаи може да се стигне до разрушаване на котела и експлозия на същия. Има такъв случай в историята на БДЖ.
от комина на локомотива да излиза огън и котела от вън да гори,влака да не може да се спре въобще заради силния пламък на въглищата при затворена пещ и това да наложи разкачане на състава
Чиста кино-измислица. Спирането на влака може да стане по много начини без да е нужно разкачане на локомотива от тегления състав. За горенето на котела отвън - пак кино-измислица.

Публикувано на: Пон Ное 22, 2010 10:41 am
от Tramway
Нищо от туй, което си написал, не може да са случи. Туй са пълни измишльотини на болни кинаджийски мозъци.

Марио, при оголване на тавана на пещта са стапят контролните пробки и почват да свистят, което е сигнал за машинистите изобщо да не качаят вода и моментално да тръснат огъня. Ако обаче поради профила на пътя след оголването тавана рязко са залее с вода, следва експлозия. Балансите изобщо няма да помогнат в случая. В повечето случаи експлозията остава вътрешна - смачкани и скъсани тръби, спуката пещ и т.н. Но има случаи, когато целият котел полита като ракета в небето. У нас има само един такъв случай - през 1933 г. с 45.01 (тогава 4001) в междугарието Белово - Сестримо. Цялата локомотивна бригада загива.

Публикувано на: Пон Ное 22, 2010 2:03 pm
от veselintodorov
Това е доста опасно сигурно гърми като бомба котела, голям недостатък е това да не може да помогне и претпазния клапан. Сетих се за един човек, който каза че е гръмнал кател на отоплителна централа в раиона на софийската мелница и са се изпочупили стъклата на повечето згради в раиона :roll:

Публикувано на: Пон Ное 22, 2010 2:18 pm
от Tramway
veselintodorov написа:Това е доста опасно сигурно гърми като бомба котела, голям недостатък е това да не може да помогне и претпазния клапан. Сетих се за един човек, който каза че е гръмнал кател на отоплителна централа в раиона на софийската мелница и са се изпочупили стъклата на повечето згради в раиона :roll:
Предпазните клапани имат ефект при плавно покачване на налягането и при надвишаване на максималната му стойност (при по-новите парни машини 1.6 МРа) да отворят и да изпуснат излишната пара. Но при ударно парообразуване те нямат достатъчен дебит изведнъж да изпуснат огромно количество пара. За щастие фаталните експлозии на локомотивни котли са изключителна рядкост. Обикновено тръбите поддават първи, през скъсаното място парата и водата изтичат в пещта и димната камера и до нарушаване на цялостта на котела не се стига. Но и в най-лекия случай - стопяване на контролни пробки, деформирането на пещния таван е много вероятно и оттам необходимостта от котлярски ремонт.

Публикувано на: Вто Ное 23, 2010 9:01 pm
от WOLFMX
Благодаря за инфото! :) :wink: