Мнения: 4
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 11:57 pm
Местоположение: Варна
До колкото знам е имало идеи да се прави отклонение от гара Кардам към Шабла или Балчик. До колкото разбрах, някакъв партиен член, от село Чернооково не дава жп линия да мине през нивата му и спира проекта. Също съм чувал за вероятна ЖП линия Силистра - Балчик. Някой има ли по-точна информация?
Мнения: 213
Регистриран на: Нед Дек 27, 2009 11:53 pm
Местоположение: Varna

Мнение от dobo »

По-вероятно е да имало отклонение към Шабла и Балчик от Добрич отколкото от Кардам.
Акредитиран фотограф
Мнения: 1239
Регистриран на: Сря Яну 27, 2010 9:00 pm
Местоположение: Стара Загора
Обратна връзка:
Аватар
Акредитиран фотограф

Мнение от bobara_e_tuk »

хората не са желали поради причината, че ще си изгубят прехраната, а сега като повечето земи стоят пусти, искаме да минава жп линия
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

a аз пък съм чувал за проект от русе за силистра който се е провалил понеже жителите по поречието на река дунав са се възпротивили понеже влака щял да им плаши животните и в тоя ред намисли дали гара исток не е част от тази линия :roll:
Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това
Мнения: 4
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 11:57 pm
Местоположение: Варна

Мнение от konduktor_747 »

До колкото знам, точно за проекта Добрич-Шабла всички били съгласни и ентусиазирани за модерното. Става въпрос за периода около 1930-44-та година. В село Чернооково е бил този партиен член, който не желаел да има жп линия през нивата му.
Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Кондукторе, май не си много в час с историята. От коя партия е бил въпросния член, щом става дума за периода 1930 - 1944 г? Напомням ти, че след преврата на 19.05.1934 г. конституцията е суспендирана, а политическите партии - забранени! Или пак става дума за БКП?

Освен това до 1940 г. цяла Южна Добруджа, а сл. и гарите Добрич и Кардам, е в границите на Румъния. Едва ли румънците биха имали някакъв интерес да строят допълнителна ЖП връзка към Шабла.

Между другото, ЖП линията Разделна - Кардам е построена 1903 - 1910 г. само до Добрич (тя така е и била проектирана - да осигури транспорт на добруджанските зърнени храни до пристанището на Варна). След Междусъюзническата война 1913 г, когато Южна Добруджа е дадена на Румъния, линията е достроена и през Кардам е свързана с румънската ЖП мрежа.

Повече подробности - напр. в книгата "Железопътният транспорт в България 1866-1983", ДИ "Техника", С.,1987 г
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Всъщност участъка до Кардам са го построили румънците , а след Крайовската спогодба от 7-ми септември 1940 г. , с която се връща Южна Добруджа към България , ние получаваме тази отсечка наготово.
Мнения: 91
Регистриран на: Пон Окт 19, 2009 4:33 pm
Местоположение: Сливен
Именно това имах пред вид, Весо.
Мнения: 4
Регистриран на: Пон Ное 15, 2010 11:57 pm
Местоположение: Варна

Мнение от konduktor_747 »

Не знам как е, затова питам. :)
Мнения: 151
Регистриран на: Съб Сеп 12, 2009 1:54 pm
Местоположение: София

Мнение от veselintodorov »

А хора какви партии ас помислих че става въпрос за днешно време не за 44 та година, като сега няма да се очудя пак да се случи в предвит че земята е върната на собствениците и ако се прокарва трасе то ще трябва разрешението им. :?
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Нещо по темата:
Изображение

Изображение
Модератор
Мнения: 390
Регистриран на: Нед Ное 25, 2007 1:35 pm
Местоположение: Shoumen
Модератор

Мнение от todor plamenov »

Главната Дирекция Транспортно Строителство е разработила в подробности жп линията от Вълчи Дол до Нови Пазар през 1947 г. Идеята е била стратегическо свързване на като цяла отдалечената от транспортни връзки Южна и Приморска Добруджа с Централна България. Завършеност проекта е щял да придобие при изграждането на отсечката Попово - Разград.В края на сметка всичко както винаги остава на чертожната дъска, отчасти и заради промяната в икономическата програма. Транспортното (в частност железопътното) строителство се преоринетира къмзавършването на участъците Ловеч - Троян и Перник - Волуяк - София.
Мнения: 343
Регистриран на: Вто Авг 11, 2009 12:02 pm
Местоположение: РУСЕ

Мнение от kgeorgiev »

Каква е била файдата за ПеУник да минава през Волуяк?
Изображение
Ако си от провинцията и мразиш софиянците то ела в http://www.sofiawars.com/register/21305/.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

kgeorgiev написа:Каква е била файдата за ПеУник да минава през Волуяк?
Владайскио баир, Георгиев!
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация