
До колкото знам е имало идеи да се прави отклонение от гара Кардам към Шабла или Балчик. До колкото разбрах, някакъв партиен член, от село Чернооково не дава жп линия да мине през нивата му и спира проекта. Също съм чувал за вероятна ЖП линия Силистра - Балчик. Някой има ли по-точна информация?
хората не са желали поради причината, че ще си изгубят прехраната, а сега като повечето земи стоят пусти, искаме да минава жп линия
Последно промяна от bobara_e_tuk на Вто Ное 16, 2010 3:39 pm, променено общо 1 път.

a аз пък съм чувал за проект от русе за силистра който се е провалил понеже жителите по поречието на река дунав са се възпротивили понеже влака щял да им плаши животните и в тоя ред намисли дали гара исток не е част от тази линия 

Искренно съжалявам за българската железница не ми се гледа как тя се съсипва умишлено за да печели някой от това


Кондукторе, май не си много в час с историята. От коя партия е бил въпросния член, щом става дума за периода 1930 - 1944 г? Напомням ти, че след преврата на 19.05.1934 г. конституцията е суспендирана, а политическите партии - забранени! Или пак става дума за БКП?
Освен това до 1940 г. цяла Южна Добруджа, а сл. и гарите Добрич и Кардам, е в границите на Румъния. Едва ли румънците биха имали някакъв интерес да строят допълнителна ЖП връзка към Шабла.
Между другото, ЖП линията Разделна - Кардам е построена 1903 - 1910 г. само до Добрич (тя така е и била проектирана - да осигури транспорт на добруджанските зърнени храни до пристанището на Варна). След Междусъюзническата война 1913 г, когато Южна Добруджа е дадена на Румъния, линията е достроена и през Кардам е свързана с румънската ЖП мрежа.
Повече подробности - напр. в книгата "Железопътният транспорт в България 1866-1983", ДИ "Техника", С.,1987 г
Освен това до 1940 г. цяла Южна Добруджа, а сл. и гарите Добрич и Кардам, е в границите на Румъния. Едва ли румънците биха имали някакъв интерес да строят допълнителна ЖП връзка към Шабла.
Между другото, ЖП линията Разделна - Кардам е построена 1903 - 1910 г. само до Добрич (тя така е и била проектирана - да осигури транспорт на добруджанските зърнени храни до пристанището на Варна). След Междусъюзническата война 1913 г, когато Южна Добруджа е дадена на Румъния, линията е достроена и през Кардам е свързана с румънската ЖП мрежа.
Повече подробности - напр. в книгата "Железопътният транспорт в България 1866-1983", ДИ "Техника", С.,1987 г



Модератор
Главната Дирекция Транспортно Строителство е разработила в подробности жп линията от Вълчи Дол до Нови Пазар през 1947 г. Идеята е била стратегическо свързване на като цяла отдалечената от транспортни връзки Южна и Приморска Добруджа с Централна България. Завършеност проекта е щял да придобие при изграждането на отсечката Попово - Разград.В края на сметка всичко както винаги остава на чертожната дъска, отчасти и заради промяната в икономическата програма. Транспортното (в частност железопътното) строителство се преоринетира къмзавършването на участъците Ловеч - Троян и Перник - Волуяк - София.
Каква е била файдата за ПеУник да минава през Волуяк?

Глобален модератор
Информация
Модератори