Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор
Защо влакът се движи?

Мнение от Tramway »

Господа железничари, туй сте го учили, въпросът може на някого и да са е падал на изпит, и би трябвало да го знаете и на сън да ви бутнат.
Който първи от вас изведе тук основното уравнение за движението на влака, получава награда - бири и картофки за моя сметка (за определени хора Фанта портокал и шопска салата).

Давайте!
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Тъй като на планетата Земя нищо не е случайно съществува едно явление наречено "адхезия", което се реализира на микро-ниво невидимо за човешкото око. Най-просто това представлява сцеплението на микро-грапавините (буквално са си микро-грапавини) между материала на колелото и релсата. Благодарение на този контакт се реализира движението - триене чрез търкаляне. Микро-грапавините биха се разрушили ако се наруши условието за сцепление - сцепната сила да бъде по-голяма или в краен случай равна на теглителната/спирачна сила предавана от колелото към релсата. В случай че това условие се наруши ще последва триене чрез плъзгане, което може да застраши движението (в спирачен режим) или да го затрудни (в тягов режим), друг вариант е да попадне трето тяло в контакта колело-релса - например капчици вода върху омаслената релса, листа, охлюви, тревна растителност и т.н.
Движението на влака се описва чрез определен модел основаващ се на II-ри закон на Нютон - R=m.a
След това се правят преобразувания
, които ги има в учебниците и разбира се мога да кача снимки.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Целта на темата е малко размърдване на сивото вещество. Единствен 42-079 само в последните си два реда се насочи в правилна посока и очаквам да изведе основното уравнение за движението на влака. Елементарно е, помислете! Не е нужно да сканирате учебници, а само да ги прегледате ако сте позабравили. Макар че туй лежи в основата на транспорта и не би трябвало да са забравя. Всички остроумия са за другаде и затуй са изтрити.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 9:24 am
Местоположение: Сф

Мнение от icobdz »

Система от сили може да се замени само от равнодействаща.
F=ma . F равнодействаща сила, m-масата на влака, а-ускорението м/с на квадрат. Ако F=0 тъй като м винаги е различно от 0 и ускорението е 0,демек влака е спрял. Ако а е по голямо от 0 се ускорява и т. н.
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

Добре, туй е втория закон на Нютон. Карай сега нататък - добави и другите компоненти (докато не се е стоплила бирата).
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 9:24 am
Местоположение: Сф

Мнение от icobdz »

Мързи ме да пиша,а за да се формулират всички състояния на влака има много писане. Кинетична маса на въртящи се маси ,коефиценти на съпротивление ....
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация