
Глобален модератор
Господа железничари, туй сте го учили, въпросът може на някого и да са е падал на изпит, и би трябвало да го знаете и на сън да ви бутнат.
Който първи от вас изведе тук основното уравнение за движението на влака, получава награда - бири и картофки за моя сметка (за определени хора Фанта портокал и шопска салата).
Давайте!
Който първи от вас изведе тук основното уравнение за движението на влака, получава награда - бири и картофки за моя сметка (за определени хора Фанта портокал и шопска салата).
Давайте!
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Тъй като на планетата Земя нищо не е случайно съществува едно явление наречено "адхезия", което се реализира на микро-ниво невидимо за човешкото око. Най-просто това представлява сцеплението на микро-грапавините (буквално са си микро-грапавини) между материала на колелото и релсата. Благодарение на този контакт се реализира движението - триене чрез търкаляне. Микро-грапавините биха се разрушили ако се наруши условието за сцепление - сцепната сила да бъде по-голяма или в краен случай равна на теглителната/спирачна сила предавана от колелото към релсата. В случай че това условие се наруши ще последва триене чрез плъзгане, което може да застраши движението (в спирачен режим) или да го затрудни (в тягов режим), друг вариант е да попадне трето тяло в контакта колело-релса - например капчици вода върху омаслената релса, листа, охлюви, тревна растителност и т.н.
Движението на влака се описва чрез определен модел основаващ се на II-ри закон на Нютон - R=m.a
След това се правят преобразувания, които ги има в учебниците и разбира се мога да кача снимки.
Движението на влака се описва чрез определен модел основаващ се на II-ри закон на Нютон - R=m.a
След това се правят преобразувания, които ги има в учебниците и разбира се мога да кача снимки.

Глобален модератор
Целта на темата е малко размърдване на сивото вещество. Единствен 42-079 само в последните си два реда се насочи в правилна посока и очаквам да изведе основното уравнение за движението на влака. Елементарно е, помислете! Не е нужно да сканирате учебници, а само да ги прегледате ако сте позабравили. Макар че туй лежи в основата на транспорта и не би трябвало да са забравя. Всички остроумия са за другаде и затуй са изтрити.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.

Система от сили може да се замени само от равнодействаща.
F=ma . F равнодействаща сила, m-масата на влака, а-ускорението м/с на квадрат. Ако F=0 тъй като м винаги е различно от 0 и ускорението е 0,демек влака е спрял. Ако а е по голямо от 0 се ускорява и т. н.
F=ma . F равнодействаща сила, m-масата на влака, а-ускорението м/с на квадрат. Ако F=0 тъй като м винаги е различно от 0 и ускорението е 0,демек влака е спрял. Ако а е по голямо от 0 се ускорява и т. н.
Последно промяна от icobdz на Вто Ное 16, 2010 3:42 pm, променено общо 1 път.

Глобален модератор

Информация
Модератори