Мнения: 4
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 5:33 pm
Местоположение: гр.София
Здравейте, колеги. Студент съм във ВТУ"Тодор Каблешков" и имам за задача да "констуирам" локомотивен дизелов двигател. По този случай ми трявба някакъв двигател с Ne=1000kW при n=1000 min-1, та ако някой знае нещо подобно за прототип ще съм много благодарен да помогне.

П.С. не е задължително да е със същите показатели, достатъчно е да са горе долу такива.
Мнения: 213
Регистриран на: Нед Дек 27, 2009 11:53 pm
Местоположение: Varna

Мнение от dobo »

Ся аз не съм много навътре, обаче ми прилича на изходни данни за твоя проект и от тък насетне са сметки, сметки....Не виждам как ще ти помогне друг проект, бил той подобен...
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
здравко ПЖИ написа:Здравейте, колеги. Студент съм във ВТУ"Тодор Каблешков" и имам за задача да "констуирам" локомотивен дизелов двигател. По този случай ми трявба някакъв двигател с Ne=1000kW при n=1000 min-1, та ако някой знае нещо подобно за прототип ще съм много благодарен да помогне.

П.С. не е задължително да е със същите показатели, достатъчно е да са горе долу такива.
Ох боже..... има едно ръководство по курсово проектиране на ДВГ - синьо е, с твърди корици, намира се в библиотеката, вътре има и 4 решени примера - и малоумен да си ще се справиш! За това как изглежда локомотивен двигател - има "Албум конструкции ДВГ" също ще го намериш в библиотеката, ако разбира се знаеш че в университета има и такова животно! Внимавай какво си избираш защото следващия семестър курсовата работа има продължение - така че избягвай V-oбразни двигатели - ще се прекараш!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Примери много. 12LDA28 например. Или нещо 6 цилиндрово, подобно на ТЭМ-ов двигател.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

lok45111 написа:Примери много. 12LDA28 например. Или нещо 6 цилиндрово, подобно на ТЭМ-ов двигател.
1000 кВт все пак - и 6LDA му върши работа, ще приеме 0,05 атм по високо налягане след турбокомпресора и ще стане 1360коня... после следващия семестър ще му е по-лесно като пресмята механизните на 6Р двигател от колкото на V8 на ТЕМката... ама нека първо да отиде до библиотека не в интернет да търси на готово! Ако ще става инженер така - по добре да спрем да ходим на лекари!
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 5:33 pm
Местоположение: гр.София

Мнение от здравко ПЖИ »

Извинявам се ама НЕ ТЪРСЯ НА ГОТОВО. Направил съм си сметките, само че даскала каза че трябва да си избереме прототип, само че от дадените в ръководството нито един не се доближава. Ако по мощност е близо то оборотите се разминават доста и обратното. Не търся друг проект просто реален двигател с подобни характеристики.
Ако ще помогне нещо ето малко данни:
Pa=150000 Pa , Ne=1000kW , n=1000min-1 , Vp=0,099m3 , Vh=0,0083m3
i=12(по препоръка на преподавателя го избрах толкова) D=220mm, R=110mm
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Хващаш по формулите и смяташ! Аз например имам проект за конструиране на ел. двигател, има си формули и таблици, хващам и смятам. Просто е!
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 5:33 pm
Местоположение: гр.София

Мнение от здравко ПЖИ »

СМЕТНАЛ СЪМ ТРЯБВА МИ ПРОТОТИП
Зам. Администратор
Мнения: 1658
Регистриран на: Съб Фев 18, 2006 11:52 am
Аватар
Зам. Администратор

Мнение от 42 072.9 »

Затова в началото трябваше да избереш прототип и да смяташ по него. Има един екселски файл сигурно ви го е дал, тъй че може лесно да се върнеш в началото.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

здравко ПЖИ написа:Извинявам се ама НЕ ТЪРСЯ НА ГОТОВО. Направил съм си сметките, само че даскала каза че трябва да си избереме прототип, само че от дадените в ръководството нито един не се доближава. Ако по мощност е близо то оборотите се разминават доста и обратното. Не търся друг проект просто реален двигател с подобни характеристики.
Ако ще помогне нещо ето малко данни:
Pa=150000 Pa , Ne=1000kW , n=1000min-1 , Vp=0,099m3 , Vh=0,0083m3
i=12(по препоръка на преподавателя го избрах толкова) D=220mm, R=110mm
Оффффф! ама и преподавателя те е наковал! избери си брои цилиндри 6, добутай сметките че ход и диаметър да ти се получат като на 6LDA... иначе ход и диаметър по 220мм - и 12 цилиндъра - това е 12 цилиндорвата версия на двигателя на ДЛ07, в албумите конструкции ДВГ я няма, но напречния разрез си е като на 16ЧН26/26 който го има в албума!
http://www.kolomnadiesel.com/eng/produc ... ngine/d49/
Мнения: 4
Регистриран на: Чет Окт 21, 2010 5:33 pm
Местоположение: гр.София

Мнение от здравко ПЖИ »

Благодаря мн за ингформацията, а що се отнася за броя цилиндри ще го обсъдя с даскала
Мнения: 334
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 10:47 am
Местоположение: София

Мнение от turboto »

здравко ПЖИ написа:Благодаря мн за ингформацията, а що се отнася за броя цилиндри ще го обсъдя с даскала
До къде докара с ДД-то?
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

turboto написа:
здравко ПЖИ написа:Благодаря мн за ингформацията, а що се отнася за броя цилиндри ще го обсъдя с даскала
До къде докара с ДД-то?
Заверил е есения семестър, щом не се е обадил повече! Май месец ако е закъсал с втория етап ще се появи пак :)
Публикувай отговор

Обратно към “Маневрени дизелови локомотиви | Shunting diesel locomotives”

Информация