Страница 1 от 2
Кой е най - мощният локомотив в Европа?
Публикувано на: Сря Фев 01, 2006 5:41 pm
от Mario Evstatiev
Тази класация би била много дълга, но ще се опитам да дам като примери следните електровози:
1. Съветският ВЛ-85; Това е можеби най - мощният електрически локомотив дори в света. Този двусекционен звяр с мощност от 9360 kW, той води класацията:
2. Шведският товарен електровоз IORE на минното предприятие MTAB е по -мощен от ВЛ-85, но е твърде специализиран и за това го слагам на второ място, но иначе мощността му е колосална - 10 800kW.
3. Швейцарският четириосен локомотив Re465 е най - мощният при четириосните - 6270 kW. Ето го и него:
4. Немският "Таурус", той е също четириосен и мощността му от 6400 kW също се нарежда сред първенците.
5. Отново немски - BR 189 с мощност също 6400 kW, четириосен локомотив. Малък звяр.

Мощни електрически локомотиви
Публикувано на: Сря Фев 01, 2006 8:58 pm
от spand
Да, това са наистина мощни локомотиви, но ако трябва да се прави класация по мощност тя трябва да бъде в ред в който локомотивите са подредени по системи на захранване и колоосна формула иначе сравненията не биха били нереални.
Локомотивите ВЛ-85 са 12-осни с обща мошност 9360 кW или 780 кW на една ос. Следващият в тази класация е IORE, който е подобен на ВЛ-85 но с по-голяма мощност - 10800 кW или 900 кW на една ос. На трета позиция е поставен Швеицарският Re465 експлоатиран от BLS. Той е първият произведен в света най-мощен четириосен електрически локомотив. Максималната му мощност от 7000 kW разделена на четирите му оси показва 1750 kW на една ос - сами виждате колко голяма е разликата в тяговите му двигатели.
Следващият локомотив е този производство на Siemens от фамилията Dispolok серия ES 64 U 2 който е двусистемен - за 15 kV 16 2/3 Hz и за 25 kV 50 Hz, като мощноста му съответно е 6400 kW и 7000 kW.
Ако този локомотив бъде включен в система много единици с още два като него или общо 12 колооси ще получим обща мощност от 19200 kW при 15 kV и 21000 kW при 25 kV напрежение в контактната мрежа. Може би в това съчетание се получава изключително голяма теглителна сила.
Публикувано на: Сря Фев 01, 2006 9:00 pm
от Mario Evstatiev
Да, прав си, благодаря за уточнението.
не бях преценил, че в класацията трябва да се отчита мощността на ос, а не общата мощност на даден локомотив.
Посипвам си главата с пепел

Публикувано на: Сря Фев 01, 2006 9:45 pm
от bdz46
В класацията липсва важен параметър.
От голямо значение са трайната и часовата скорост, при които може да се реализират трайната и часовата мощност. Общо взето при повечето локомотиви мощността на ос при ниски скорости е приблизително еднаква и се ограничава от сцеплението. Максималната мощност на електрическия локомотив (обикновено 5 - 10 минутна) се реализира при определена скорост, над която мощността започва да намалява. Тъй като тяговия ток (функция от който е теглителната сила) се ограничава от сцеплението единствения начин да се повиши мощността е да се увеличи максималното напрежение върху двигателите. Това е възможно само при по-висока скорост. Така големите мощности на ос са постижими само при локомотиви със значителна максимална скорост.
Локомотиви с голяма теглителна сила за тежки влакове могат да се направят само с много оси или с увеличаване на сцепната маса.
Така например при локомотивите серия 45 на БДЖ максималната 5-минутна мощност (към 4000kW) се реализира при около 55км/ч и тягов ток 1500А. При всякакви по-високи скорости двигателите се разтоварват и мощността на локомотива (както и теглителната сила) намалява. При максималната конструктивна скорост на локомотива (110км/ч за серия 45) максималната мощност, която може да се реализира е 1985kW.
Така ускорението на влак с локомотив серия 45 може да се поддържа равномерно с максималната стойност (в зависимост от масата на влака) до 55км/ч след което започва да намалява докато стане нула при достигане на равновесна скорост. Предимството което дава голямата мощност на локомотив за 230км/ч е запазване на равномерното ускорение до значително по-голяма скорост, но при по-ниските скорости мощността и теглителната сила не се различават съществено от по-нискоскоростни локомотиви.
Публикувано на: Сря Фев 01, 2006 10:15 pm
от bdz46
Едно допълнение.
Възоснова на гореспоменатото стигам до извода, че локомотив при който голямата мощност се ползва най-ефективно е този, при който часовата и трайната скорост са най-големи по отношение на максималната скорост. Т. е. локомотив за 160км/ч с часова скорост примерно 60км/ч няма да постига задоволително ускорение с влакове по-големи от 3-4 вагона, а с големи бързи влакове изобщо няма да може да доближи максималната си скорост. Това явление се наблюдава при нашите локомотиви серия 45 с влакове по-тежки от 700-800т. С такъв влак на равен участък локомотива няма да успее да достигне повече от 100км/ч, като тази максимална равновесна скорост намалява с увеличаване на масата на влака.
Оптимален вариант е часовата скорост на един локомотив да е над 45-50% от максималната.
Публикувано на: Пон Ное 10, 2008 10:54 am
от vesko7
Абсолютно съм съгласен с това, което казва bdz46, това е и идеята на съвременното локомотивостроене, но все пак в тази класация е редно да споменем и прототипа ВЛ86Ф построен в една единствена бройка през 1985г. Производство на Новочеркаския електрозостроителен завод съвместно с финладската компания Кюми-Стрёмберг. Локомотова е изпълнение с трифазни асинхронни двигатели на горепосочената финладска компания, тиристорно регулиране на напрежението и честотата аналогично на локомотивитите на DB 120 000, рекуперативно спиране, система много единици. В технологично отношение не е отстъпвал по нищо на западните локомотиви за него време.
Ето и основните му параметри:
Осова формула - 2(В'о-В'о-В'о)
Работно напрежение - ~25kV/50Hz
Род служба - Товарен
Сцепна маса 2х150 000 kg.
Максимална скорост - 110 km/h
Трайна скорост - 50 km/h
Часова мощност - 11400 kW/h ! (12x950 kW/h)
Трайна мощност - 10800 kW/h ! (12x900 kW/h)
Часова теглителна сила - 804 kN !!!
Трайна теглителна сила - 765 kN !!!
Теглителна сила при Vmax - 343 kN
Ето и малко снимки:
http://parovoz.com/gallery/RU77/vl86.jpg
http://valerijshitov.narod.ru/photo369.jpg
http://www.railinform.net/data/media/56 ... 7_12_3.jpg
http://parovoz.com/gallery/RU77/20081014_163656.jpg
Публикувано на: Пон Ное 10, 2008 11:15 am
от vesko7
Искам само да направя едно малко уточнение за bdz46:
При около 1500А локомотивите серия 45 000 са в 10 минутен режим и тогава скороста е около 45 км/h защото трайна им скорост при 1087А е 53,3 км/h a часовата им скорост при 1125А е 52,0 км/h. Друг е въпроса дали по сцепление може да се поддържа този режим.
Публикувано на: Чет Яну 12, 2012 3:53 pm
от cronos
Пропускате ето този
Трайна мощност 7440 kW (или 1240 kW на ос), часова мощност 10400 kW.
Сравнително доскоро това беше и най-бързия локомотив.
Публикувано на: Чет Яну 12, 2012 9:53 pm
от марковІ
Не забравяйте руската техника и сега ще ви представя най-мощния газотурбинен локомотив в света:
http://youtu.be/gXH_pbv08E0
Публикувано на: Чет Яну 12, 2012 10:01 pm
от марковІ
И един електровоз ,който е разработен съвместно със "СИМЕНС" :
http://youtu.be/XMNE4CeCmUU
Публикувано на: Чет Яну 12, 2012 10:21 pm
от vesko7
Колега @cronos Точно в ДесЕтката - Това е детронираният Крал на на DB - локомотивът на Siemens & Krauss Maffei - E03 в последствие 103. Постепенното му детрониране започва с постепенното навлизането на първате небезпроблемна генерация ICE (BR 401) с първият локомотивен бордови комютър
"DAVID" 
- която е базирана на BR 120 (бащата на Евроспринтер) и баткото на ЕА 3000 (86 000).
Сега няколко думи по същество:
Локомтивите са произведени на две партиди:
През 1965 е пусната нулева серия от четери локомотива със следните параметри:
Номинално напрежение 15kV/16 2/3Hz
Колоосна формула Co'-Co'
Максимална скорост - 200 км/ч
Дължина между буферите 19 500 (20 200) мм
Степна маса 112 (117) т
Мощност на електродинамичната(реостатна) спирачка кратковременно - 9800 kW (15 мин)
Мощност на електродинамичната(реостатна) спирачка трайно - 4800 kW
Използват се тягови двигатели - променливотокови! - колекторни! с последователно възбуждане! (липсват токоизправители) с опорно-раменно окачване.
Часова мощност - 5940 kW
Трайна мощност - 6440 kW
10мин. мощност - 9050 kW
След отстраняване на нялой конструктивни недостатъци и оказваща недостатъчна мощност за возене на тежки бързи влаковес 200 км/ч, увеличаване базата на на коша и поставянето на ново тягово оборудване от 1970 до 1974 са произведени 145 локомотива със следните мощности:
Часова мощност - 7080 kW
Трайна мощност - 7780 kW
10мин. мощност - 10400 kW
Въпрос с НЕ повишена трудност - Да намирате прилика с някой локомотив макар и с по-скромни възможности от него време и за Голямо Съжаление останал една единствена бройка ?!
Колегата @Diesell да си трае

Публикувано на: Чет Яну 12, 2012 10:44 pm
от plastikat
За ламинатка ли имаш в предвид ?
Публикувано на: Чет Яну 12, 2012 10:47 pm
от VESO
42081-0.

Публикувано на: Чет Яну 12, 2012 10:52 pm
от vesko7
Колега @марковІ - Электорвоз 2ЭС10У на "Уральские локомотивы" е доста скромен като парамерти изключайки IGBT изправителите, асинхронните двигатели, хубавата кабина(много важна разбирасе за локомотивната бригада) и бордовия комютър (доста ефектно представен на клипа).
Флагмана на РЖД, който трябва да се появи в "Достатъчно количество" за Олимпийските игри в Сочи през 2014г. е ЭП20 на "Новочеркасский электровозостроительный завод" съвместна разработка с "ALSTOM" - писано е:
viewtopic.php?t=2035&postdays=0&postorder=asc&start=0 
Публикувано на: Чет Яну 12, 2012 11:03 pm
от vesko7
Отличниците веднага се включиха -
кой точно е това ?!
Напоследък Ви намеквам за Чехия. Следващият брой на Вестника на ФОРУМА пак ще говори за Чехия.
Очаквам поне две изречения за Локомотива от горния линк Моля Ви се.

Даже си има страница във Фейса а аз даже не мога да се регистрирам там
