
Напоследък прочетох доста различни идеи по въпроса с използване на съществуващите ЖП линии за подобряване на градския транспорт в София. Имаше сравнително наскоро и едно изявление на шефа на НКЖИ по въпроса, та ми стана интересно какво мислите вие по въпроса като хора, които в по-голямата си част са в системата на железниците. С построяването на втория метродиаметър и метростанцията пред централна гара може значително да се засили ползата от влаковете като извозващ транспорт до метрото за крайните квартали на софия и близките населени места, хората от които работят в София. Една от идеите ми (не съм я измислил аз просто е компилация от различни идеи) е да се пусне влак с маршрут: Княжево - Горна баня - Овча купел - Западен парк (връзка с МД1 при станция западен парк на 5-6 мин пеш) - Захарна фабрика - Централна гара. За целта трябва да се изградят няколко малки ЖП спирки, но пък от друга страна мисля, че подобен маршрут би могъл да е много печеливш за БДЖ. За да е функционален влаковете трябва да са на интервал не по-голям от 15 мин в пиковите часове. Може примерно на 15 мин да има влак от централна гара до Княжево, а ако е изгодно всеки втори влак да продължава и до Перник. Въпроса е първо има ли достатъчно влакове да се постигне това, може ли те да се впишат някакси в графика и дали няма да стане прекалено натоварен този участък. Ето такива неща са ми интересни. Освен това влака някакси трябва да обръща в Княжево, но предполагам, че това е от най-лесните за реализиране неща. Друга идея, която четох в един друг форум беше да се удължи жп линията, която преминава покрай летището, така че да стига до терминалите. Тогава би могло да се пусне влак от летището до централна гара. И за да е по-финансово изгоден би могло да се направи със сравнително малки достроявания на жп линиите да минава покрай ЖК Левски В и Г, след това покрай Хаджи Димитър и да стига до централна гара като във всички квартали се построят отново малки жп спирки. Тази втора линия вече изисква значително повече промяна на ЖП мрежата и не знам дали е възможна изобщо (предполагам вие ще си кажете мнението). Та дайте дискусия да видим дали според вас е възможно подобно на другите големи градове в европа и при нас да се използва ЖП мрежата за градски транспорт.
По мое мнение без да съм в системата .
За влакче от Княжево до Централна гара при сегашната инфраструктура забрави , 5-та линия и в момента е много натоварена та физически не си го представям как може да стане . Плюс това до Княжево ще има метро /дали леко , дали класическо , но ще има ./ , което е много вероятно да има отклонение и до ж.к Овча купел / деже съм виждал и една проектосхема със станция на Монтевидео и Никола Петков откъдето гара Горна баня е на 5 мин. пеша /. По скоро след модернизация 5 - та трябва да вози от -до Перник и Радомир .
До летището също ще има метро в не много далечно бъдеще .
За използването на бившата околовръстна линия съм по-скоро скептичен предвид застрояването и минаването и на едно ниво през оживени кръстовища . Има изговорено и писано за много проекти , които едва ли ще се случат в реалността .
Не искам да ти убивам мерака , но нека чуем и други мнения макар , че по темата е изписано много .
За влакче от Княжево до Централна гара при сегашната инфраструктура забрави , 5-та линия и в момента е много натоварена та физически не си го представям как може да стане . Плюс това до Княжево ще има метро /дали леко , дали класическо , но ще има ./ , което е много вероятно да има отклонение и до ж.к Овча купел / деже съм виждал и една проектосхема със станция на Монтевидео и Никола Петков откъдето гара Горна баня е на 5 мин. пеша /. По скоро след модернизация 5 - та трябва да вози от -до Перник и Радомир .
До летището също ще има метро в не много далечно бъдеще .
За използването на бившата околовръстна линия съм по-скоро скептичен предвид застрояването и минаването и на едно ниво през оживени кръстовища . Има изговорено и писано за много проекти , които едва ли ще се случат в реалността .
Не искам да ти убивам мерака , но нека чуем и други мнения макар , че по темата е изписано много .



Здравей,kamen написа:Напоследък прочетох доста различни идеи по въпроса с използване на съществуващите ЖП линии за подобряване на градския транспорт в София.
Идеята би била много добра, от Перник до Вакарел примерно...
В.

Малко развитие на темата.
http://www.standartnews.com/news/commen ... 0%B8%D1%8F. Може все пак да се окаже, че идеите не са чак толкова неосъществими.
http://www.standartnews.com/news/commen ... 0%B8%D1%8F. Може все пак да се окаже, че идеите не са чак толкова неосъществими.
Градска железница е напълно реализируема и би била много печеливша, стига да се изпълни на базата на концесия или друг тип публично-частно партньорство.
Липсата на какъвто и да е капитализъм и политическа воля у нас е пречка за развитието на всичко, за което се сетим.
Липсата на какъвто и да е капитализъм и политическа воля у нас е пречка за развитието на всичко, за което се сетим.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Информация
Модератори