Газо-турбинния локомотив е локомотив който използва газова турбина да върти електрически генератор.Електричеството от генератора задвижва тяговите двигатели на локомотива.Този вид локомотиви за пръв път за използвани през 1920, но достигат връхната си точка през 1950-те до 1960 –те. Турбината върти със ремък генератор,чрез система от скорости.Малко на брой газ-турбинни локомотиви използват механична трансмисия, и също някои парно-турбинни локомотиви.Турбинните двигатели имат някой предимства от буталните.Те са съставени от няколко движещи части, което намалява нуждатата от смазване и намалява разходите по подръжка, също отношението мощност към тегло е по голямо.Турбината с определена мощност е физически по малка от буталния двигател със същата мощност, което позволява локомотива да бъде много мощен без да е много голям.Турбините обаче издават много по силен шум от буталните двигатели.

Локомотив на Западно Американската ЖП Компания Юнион Пасифик
през периода 1958-1962 година са доставени 30 такива локомотива.Те са получили прякора си "Големият Удар"

,заради силния шум който издавали.Голямата турбина развивала мощност 8500к.с (6,3Mw),и локомотивът се състои от 2 постоянно свързани шест остни вагона,което дава С-С+С-С подредба на колелата.Първия вагон е бил кабина,допълнителен дизелов двигател и друго контролно оборудване,а в втората част са били турбината и електрическите генератори.Тези турбини имали проблеми с горивните филтри, за това се налагало да се пречиства горивото още при наливане в Цистерната за гориво
явно доста обича да си пийва
