Мнения: 100
Регистриран на: Нед Юли 02, 2006 10:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Газо-турбинния локомотив е локомотив който използва газова турбина да върти електрически генератор.Електричеството от генератора задвижва тяговите двигатели на локомотива.Този вид локомотиви за пръв път за използвани през 1920, но достигат връхната си точка през 1950-те до 1960 –те. Турбината върти със ремък генератор,чрез система от скорости.Малко на брой газ-турбинни локомотиви използват механична трансмисия, и също някои парно-турбинни локомотиви.Турбинните двигатели имат някой предимства от буталните.Те са съставени от няколко движещи части, което намалява нуждатата от смазване и намалява разходите по подръжка, също отношението мощност към тегло е по голямо.Турбината с определена мощност е физически по малка от буталния двигател със същата мощност, което позволява локомотива да бъде много мощен без да е много голям.Турбините обаче издават много по силен шум от буталните двигатели.
Изображение
Локомотив на Западно Американската ЖП Компания Юнион Пасифик
през периода 1958-1962 година са доставени 30 такива локомотива.Те са получили прякора си "Големият Удар" :roll: ,заради силния шум който издавали.Голямата турбина развивала мощност 8500к.с (6,3Mw),и локомотивът се състои от 2 постоянно свързани шест остни вагона,което дава С-С+С-С подредба на колелата.Първия вагон е бил кабина,допълнителен дизелов двигател и друго контролно оборудване,а в втората част са били турбината и електрическите генератори.Тези турбини имали проблеми с горивните филтри, за това се налагало да се пречиства горивото още при наливане в Цистерната за гориво
Изображение

явно доста обича да си пийва :D
Мнения: 11
Регистриран на: Съб Юни 03, 2006 7:18 am

Мнение от svetlin9 »

Първият вариянт на ТЖВ също е ползвал газотурбинни двигатели:
Изображение
Мнения: 100
Регистриран на: Нед Юли 02, 2006 10:42 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от Ivan »

Изображение



Bombandier Jet Train,прототип на реактивен локомотив,който за разлика от Acela-та и други високоскоростни влакове,които използват контакна мрежа за захранване , той използва газова турбина със мощност 3,750 kW (5,000 к.с).
Също като Acela той е проектиран за скорости около и над 240 km/h (150 м/ч),в зависимост от линията и сигнализацията.Той е поставил световен рекорд за най- продължително пътуване със скорост от 330 km/h (205 м/ч), показвайки способността си за високо скоростни пътувания.

Изображение
Мнения: 93
Регистриран на: Вто Авг 01, 2006 12:53 pm

Мнение от aizi »

асела също използват реактивни двигатели за генератори в участъци без елекрификация.дори го пишеше в сп.железопътен транспорт неотдавна
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация