Мнения: 415
Регистриран на: Нед Авг 08, 2010 1:15 am
Местоположение: Sofia, Bulgaria
Здравейте, на всички. Бих искал да обсъдим 3 БВЗР.
1-ния е БВЗР "Златни пясъци" 2610/2611. Според вас нормално ли е да се използват вагони от експрес за крайградски пътнически влак ? Като имам в предвид, че се използват по линията София-Лакатник-София с КПВ 20223 и 20224/20226 и се качват всякакви хора, я някой с отвратителен хигиеничен вид, като аз лично съм ставал свидетел преди 2 седмици, 1 мъж с бира в ръка качил си крака на дръжката на 1-ви клас вагон при това?!
2-рия и 3-тия влак ги комбинирам защото са като брат и сестра :D
Това са БВЗР "Бургас уикенд" 8691/8692 и БВЗР "Варна уикенд" 2691/2692. За съжаление и тях ги юркат от София до Кулата и обратно когато не са за уикенда по Бургас и Варна. Видях също така, че "Бургас уикенд" си има графит именно от такива безсмислени решения. Но да беше само графита, климатиците се повреждат и така хората които ще пътуват за уикенда с експреса страдат в жегите с тези малки прозорчета. Предпоследния път видях БВЗР "Варна уикенд" само с 3 вагона от 1-ва класа, без другите 2 рециклирани вагони и бистрото което го прави още по некомфортен за пътуване. :? Бих се радвал да чуя и вашето мнение за тези 3 влака.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Не мисля, че нещата са толкова страшни. Вагони за БВЗР се използват за други категории влакове не само у нас. В това няма нищо лошо, единствения проблем е надлежното почистване след прибиране в депо. На "Слънчев Бряг", вагоните не се ползват, защото са в постоянна ротация, на "Златните" ходят с ПВ 20223/20224 до Лакатник и после отиват в депо Надежда за миене. Вагоните на "Варна Уикенд" през седмицата се ползват за други БВЗР, вагоните на "Бургас Уикенд" отиват на 5611/5610, в което също няма нищо лошо.

А проблема с графитите е повсеместен и трудно решим, докато полицията си играе на лов на вещици.
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Проблема не е в използването, проблема е в чистенето! Одавна бях изказал идеята вагоните на Сл.Бряг и Чайка да се въртят: Идва Сл.Бряг в Бургас, но вагоните му остават за чайката на другия ден, също и с Чайката пристига вечерта, вагоните се почистват хубаво на следващия ден и заминават на Сл.Бряг.... Сега вагоните на Чайка в Бургас и вагоните на Сл.Бряг в София на практика не се чистят и не се зареждат с вода за кенефите защото като пристигат е късно вечер......
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Такаа, сега да се изкажа и аз понеже гледам, че везните са в полза на БВЗР 8611 "СЛЪНЧЕВ БРЯГ" и с право въпреки, че усилено се тръби, че вагоните вървят непочистени. Лично аз ако ще пътувам в Южна България бих го предпочел пред останалите БВЗР като Диана, Бургас Уикенд или Чайка по 3-та линия. На 1-во място поставям като предимство факта, че вози бистро-вагон (с изключение на Петък заради Бургас Уикенд, но впечатлението ми от самите вагони серия 97 при инспекция преди 1 месец е добро и бих пътувал с тях до Бс). Като 2-ри факт въпреки липсата им на климатици пак бих ги предпочел пред влаковете със скапаните 63-ки, които се водят, че имат климатик, а той я работи, я не... да не говорим за факта, че дори ревизираните преди няма и 2 години вагони в Дряново и със сменена тапицерия вече са солидно оцапани заради мърлявото отношение на депо Надежда към експлоатацията им като цяло, а все още се подмятат разни 63-ки със старата тапицерия, което още повече е склонно да отблъсне пътуващите, а какво остава /специално визирам Чайката/ като затворят 3-та линия и пак започне да се обикаля по 1-ва и 82-ра линия през По? Да не говорим за липсата на елементарни калъфки за главите на пътниците, което допълнително ускорява износването и зацапването на тапицерията, а термини като почистване не само на тапицерията, но и на салоните, тоалетните и коридорите като цяло са просто непонятни и затова избягвам пътуването във софийски вагони серия 63.
За 3-те първокласни вагона серия 63, които се движат на влакове 2691/2692 ще кажа, че останах разочарован при скорошното им инспектиране при което установих, че не са ревизирани, а просто набързо боядисани, за да има какво да се пусне тъй като само 2 рециклирани дряновски вагона + бистро нямаше да са достатъчни, за да бъде 100 процентова фукнята покрай новата "придобивка" на западащите ни бавно железници. През седмицата те НЕ се движат на други БВЗР, а барабар със още 2 първокласни вагона (1 серия 63 и 1 серия 40) са на влакове 5621/5624, което не знам дали да одобря или не. Вагоните отвътре като цяло са чисти и приятни за пътуване, за разлика от техните братя, обслужващи влакове "Чайка", "Диана" и "Златни пясъци".
Ако трябва да сравня някои БВЗР, на 1-во място за мен е влак "Пловдив", следват го "Родопи" и "Янтра", а те са последвани от "Слънчев бряг" и "Варна Уикенд". Това за мен са най-добрите БВЗР, всичко останало има нужда от тотално преосмисляне и откъм спирания и откъм състав.
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Аз пък не съм съгласен с мнението, че БВЗР "Пловдив" е един от най-добрите БВЗР по ред причини.

1. Вагоните, макар и добре почистени са стари, скърцащи и вибриращи, с калодкови спирачки, което за съвременен пътнически вагон е немислимо;

2. Половината пердета липсват, някъде пък ги има, но висят на разпадащите се железа. Седалките ясно си личи, че са захабени, тъй като без да се лъжем, тези вагони ревизия както си му е реда скоро не са виждали;

3. Целия състав е първокласен, което е другата глупост, която надали всеки одобрява. Да не говорим, че за цената си, влакът не предлага нищо друго освен меки седалки. Лятото във влака става неописуем мор, тъй като вагоните са без климатици.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ха, въпрос на предпочитания, аз съм доволен, който не му изнася да се изнася на автоДРуси. Вагоните може да са стари, но скърцащи и вибриращи съвсем не е така. 74 със 130 на прави треперят много повече от 40-ките, да не говорим за любимите на някой 63-ки с "работещи" климатици, които видяхме колко време изкараха без ограничението от 100 км/ч и какво се получава на дългите прави също както и със 74-ките.
Аз липсващи пердета или пък разпадащи се железа не съм видял при все, че при пътуването ми в края на миналата година огледах всички вагони и не констатирах такива неща.
Това, че влакът е първокласен далеч не е най-голямата болка за умиране. Навремето когато всички ЕВ бяха изцяло първокласни да е умрял някой? Да не говорим, че това е единственият останал влак, в който има килимчета и пътеки, което допринася още за комфорта на пътниците. Картините, които са сложени на мястото на огледалата в купетата също ме трогнаха и затова давам оценка 7 по шестобалната система на влак "Пловдив", кой каквото ще да ми разправя, за мен по-добър влак от този няма, климатиците не са най-големият проблем. На сараньовските 44 като има и като не работи данеби да е по-хубав влак от "Пловдив"? Твърдо НЕ!
Според мен единственият недостатък на "Белият кон" е липсата на бистро-вагон и смея да твърдя, че един вагон тип АРМЗ от бистрата тип "ресторанти" ще се впише идеално на него. 8) :twisted: :idea: :arrow:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Nikss написа: 74 със 130 на прави треперят много повече от 40-ките,
Tова си е от пътя не от вагоните, 74 имат малко по-меко окачване от 40 и 47, и возят може би най меко от всички вагони у нас!
Nikss написа: Навремето когато всички ЕВ бяха изцяло първокласни да е умрял някой?
Единствения изцяло първокласен влак е "Пловдив", Чайката, Златните, Сл.Бряг, Кадънския Експрес, Родопите, Синия Дунав, никога не са били 100% първокласни
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Въпросът в анкетата е малко неточен.Забележете - "С кой БВЗР бихте пътували след тази тема до морето ?" , но след прочитането на темата , дестинациите са различни.Ако беше посочена само една от тях и се пита , с кой влак бих пътувал , отговорът би бил точен.Например би следвало Южното и Северното черноморие да се отделят , тъй като на мен ми се пътува , както към Бургас , така и към Варна.Тогава кое да избера?
Затова най - добре нещата биха изглеждали така и без да е нужно откриването на анкета (нали затова е тема - да се дискутира проблема от всички):

С кой БВЗР бихте пътували до Южното черноморие ?
С БВЗР "Слънчев бряг" до Бургас?
С БВЗР "Бургас уикенд" до Бургас?
С БВЗР "Чайка" до Бургас?

С кой БВЗР бихте пътували до Северното черноморие ?
С БВЗР "Златни пясъци" до Варна?
С БВЗР "Варна уикенд" до Варна?

Определено по първия въпрос ще избера "Сл.бряг". Просто удобният час сутрин и този на пристигане (наобяд) ме устойват максимално , за да си хвана и друг транспорт от Бургас.Ако пък мисля да се устроя в града , ще имам повече време за търсене на квартира и евентуално за спокойна разходка привечер.Считам , че 97-ците малко или много имат и купета , където можеш да си отвориш прозореца за 2 цели - разхлаждане от жегата и правене на снимки , докато в салона на 63-ките (44-ките) е някак си скучно - стоиш през цялото време на едно място , не можеш да снимаш навън и се молиш климатика да работи , защото друго спасение просто няма.А и другата не по - малка предпоставка , оказваща влияние върху моя избор е удобството - "Бургас Weekend" не спира на Пазарджик , а Чайката изобщо не минава оттам.Въпрос на избор.

По втория въпрос - тук се колебая , понеже нямам много варианти за избор - и двата влака са с климатизирани вагони , отново неотварящи се прозорци и ако искам да снимам нещо , ще тряба да търся дали има бистро , за да ходя в него.А ако климатиците само на един от вагоните не работят , всеки може да се досети къде хората ще потърсят спасение.Така в края на краищата , бих избрал Златните , единствено поради времето на пътуване (идентично на "Сл.бряг").Тръгвам сутринта рано от София и във Варна идвам в едно удобно време - наобяд , което ми позволява да използвам междуградски транспорт , ако пътувам извън града , а ако смятам да отседна именно в морската столица , то времето за настаняване и евентуално плаж , би било много по - голямо.Въпрос на избор.

Именно поради гореспоменатите от мен причини , не съм гласувал в анкетата.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ивайло, до някъде съм съгласен с мнението ти, но това означава, че инфрата ни е под всякаква критика, а с месеци се ремонтират отсечки, за които се гарантира, че влаковете ще минават по тях като по облаци. Рм-Мит съм го минавал със всякакви влакове и в двете посоки, е тресе и това си е. Интересно, че наскоро пътувах с 2612 в 74-ка и Ресен-Павликени почти не ги усети 130-те км/ч, което е добре, изобщо пътуването ми до Чб тогава мина без никакви забележки по 74-ката, в която пътувах. Не смея да кажа обаче, че има 74-ки и 74-ки. Някои според мен с по-стабилни, други с по-неустойчиви талиги, въпрос на наблюдения от пътувания, същата работа и с ГО 63-ки. Случвал съм както на тресяща се при 130 км/ч, така и на перфектно возеща. А сега де? :roll: :twisted: :lol:
Относно казаното от Весо, смея да твърдя, че е прав относно часа на пристигане. Влаковете от столицата за морето трябва да тръгват сутрин и да пристигат по обяд, за да имат време хората да се настанят и следобяд да отидат на плаж. Поради тази причина смятам, че е нужна тотална промяна на сегашните влакове 8691/8692 и 2691/2692 и откъм спирания и откъм часове на тръгване от начална гара. 8691 (от новия ГДВ номер 8671) съм предвидил по проект да тръгва в 09:00 ч. от Сф и до 13:30 ч. да пристига в Бс. За 8692 (8672) около 15:00 ч. е добре да тръгва и да пристига около 19:30 ч. в Сф. Относно Варненския, 2691 (2671) от една страна е хубаво да го има като следобеден влак (да речем 15:00 ч. от Сф) и да пристига към 21-21:30 ч. във Ва с не повече от 3 спирания (забравих да упомена за спиранията на 8671/8672 - най-добре да спира в По и Сз само), 2692 (2672) е добре да тръгва към 15-15:30 ч. За този посока Варна ще е трудно да се намести да тръгва сутрин от София. :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

Не знам но в участъка Р ГО много по добре се държат 47 ците от 74 ките :( По един и същ път се движат, но различно се държат. Да не говорим че последната 47 ца в три вагонен състав далеч не друса като втори вагон на 462 например. Вярно е че има вагони и вагони, но от 74 ките, 47 ците и 50 ките дето съм се возил ГО Р софийските 50 ки, които вече са повечето със сменена тапицерия си возят най добре, макар и да рипат като коне когато спират :lol:
Мнения: 415
Регистриран на: Нед Авг 08, 2010 1:15 am
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнение от desiro_94 »

Nikss, много добре си го разработил, но според мен не е ли по-хубаво и 2-та уикенда да тръгват от София сутринта примерно: RБВ 8671 - 09:00 и RБВ 2671 - 8:40 за да има разстояние между него и международния. Иначе са си добре за момента 8692 и 2692. Но все пак има какво да се поправи на 2692. Като стане 2672 да тръгва от Варна 15:20, като изместят Родопи в 15:00. Така Варна уикенд ще пристига точно в 22:00 в София.
Мнения: 415
Регистриран на: Нед Авг 08, 2010 1:15 am
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнение от desiro_94 »

Също така искам да коментирам анкетата. До момента много добре говори за Слънчев бряг. И аз го бих предпочел до Бургас. Първо заради хубавия си час и второ заради хубавите вагони, като изключим външния вид. До Варна бих предпочел да пътувам за сега с 2611 също заради часа на тръгване а и на пристигане. Но ако го изместят 2691 (демек 2671) в по-ранен час, бих пътувал с него до Варна.
Мнения: 415
Регистриран на: Нед Авг 08, 2010 1:15 am
Местоположение: Sofia, Bulgaria

Мнение от desiro_94 »

lok45111 написа:Не мисля, че нещата са толкова страшни. Вагони за БВЗР се използват за други категории влакове не само у нас. В това няма нищо лошо, единствения проблем е надлежното почистване след прибиране в депо. На "Слънчев Бряг", вагоните не се ползват, защото са в постоянна ротация, на "Златните" ходят с ПВ 20223/20224 до Лакатник и после отиват в депо Надежда за миене. Вагоните на "Варна Уикенд" през седмицата се ползват за други БВЗР, вагоните на "Бургас Уикенд" отиват на 5611/5610, в което също няма нищо лошо.

А проблема с графитите е повсеместен и трудно решим, докато полицията си играе на лов на вещици.
Може и в чужбина да е така. Да вземем пример Германия. Сигурно и там е така вагони от БВЗР да се използват за ПВ, но с 1 разлика, че там се пази а не като тука дошъл някакъв селянин в София и иска да си ходи с влак, като имаме в предвид, че не си е купил билет, леко пиян и се налива още, не се е къпал скоро и т.н. Ако сте се качвали скоро на 43 серия вагони ще видите за какво, ви говоря. Особено линията София-Мездра-София. Вътре тапицерията е изпокъсана, кошчетата ги няма, а пък вътре така мерише, че все едно вътре са превозвани не хора а прасета с извинение. Ще дам и примерни влакове: КПВ 20223; ПВ 20103; КПВ 20209; КПВ 20200; КПВ 20220; КПВ 20202 и почти всички останали ПВ по тази линия. Но за съжаление никой нищо не може да направи по въпроса :?
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

Може може. Да им пусне вагони 27 47 и 17 :lol:
Мнения: 608
Регистриран на: Вто Ное 17, 2009 7:22 pm
Местоположение: Sofia

Мнение от svd90 »

Сл.бряг , определено.
Само че трябва тея вагони да се пребоядисат ,че отвън са кошмарни надраскани целите :x ,но поне са най-бързи. Иначе часовете и на 8611 и на 8614 идеално ме устройват
Публикувай отговор

Обратно към “Дискусии | Discussions here”

Информация