Страница 1 от 1

Локомотиви BR 41

Публикувано на: Сря Авг 04, 2010 7:20 pm
от LALich
Може ли някой да ми каже локомотив BR 41 има ли аналог на серия в БДЖ? Предварително Благодаря!

Re: Въпрос за -BR 41

Публикувано на: Чет Авг 05, 2010 7:09 am
от muri83
LALich написа:Може ли някой да ми каже локомотив BR 41 има ли аналог на серия в БДЖ? Предварително Благодаря!
имаш ли някаква снимка да го видим :roll:

Публикувано на: Чет Авг 05, 2010 9:26 am
от pavel
http://www.railwaypassion.com/?cid=164&spid=55

Ето тук са дадени всички парни локомотиви на БДЖ, идентични на експлоатирани в Германия серии.

Re: Въпрос за -BR 41

Публикувано на: Чет Авг 05, 2010 9:39 am
от Tramway
LALich написа:Може ли някой да ми каже локомотив BR 41 има ли аналог на серия в БДЖ? Предварително Благодаря!
Локомотивите немска серия 41 нямат аналог в България. Единствено колоосната им формула 1-4-1 (Mikado) е като на нашите серии 01.00, 02.00 и 20.00, и туй е единствената прилика. Друго нищо общо нямат с нашите.

Публикувано на: Чет Авг 05, 2010 10:28 am
от vkakachev
ето снимки ако това е локоматива за които става дума
http://www.hfkern.de/Vorbild/D41_018v3.JPG
http://de.academic.ru/pictures/dewiki/5 ... ssfurt.jpg
http://www.oehlerfoto.de/bilder/br41_05.jpg

Публикувано на: Чет Авг 05, 2010 10:38 am
от Tramway
Туй е 41. На първата снимка 41.018 е рециклиран и му е поставен котел от серия 03, също тъй той е един от 40-те машини от серията, преустроени на пълни мазутки. На втората и третата снимка 41.1144 е в оригиналния си вид.

Публикувано на: Чет Авг 05, 2010 10:44 am
от vkakachev
Аз го имам на ел. модемче
http://www.eurorailhobbies.com/item_pic ... T12459.jpg

Публикувано на: Чет Авг 05, 2010 1:13 pm
от Tramway
Мойто моделче е по-голямо.
Машина 41.105, собственост на SSN - Rotterdam, пълна мазутка.
От време на време я карам. Снимките тук са в депото на SSN от октомври 2005г, Подготвяме се заедно с 01.1075 за излизане за атракционен влак Rotterdam - Arnhem - Duisburg - Duesseldorf - Aachen - Maastricht - Rotterdam.
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение
Нямах време за повече и по-хубави снимки, трябваше да прикачим двете машини и на 12:00 да сме на поста.

Публикувано на: Чет Авг 05, 2010 3:36 pm
от LALich
Безкрайно съм Ви благодарен.Да сте живи и здрави!!!!

Публикувано на: Нед Ное 28, 2010 7:46 pm
от misan_71
Много успешна реконструкция на локомотивите от серия 41 е направена в ГДР. На 80 локомотиви от тази серия от 1961 година започва подмяната на парните им котли. Една от причините за това е ,че старите котли са произведени от стомана ST47К,която се оказва неподходяща за парни котли и благодарение на това са станали няколко котелни експлозии. Новите парни котли са със сизцяло заварена консрукция и са снабдени с камера за доизгаряне в пеща,която увеличава нейната нагрявна повърхност. Това значително подобрява паропроизводството на котела. Модернизираните локомотиви от серия 41 също така са снабдени със смесителен водоподгревател,който дава много по добри резултати от повърхостния водоподгревател Кнор. В резултат се получава много успешен универсален локомотив,с които се обслужват не само пътнически и товарни ,но и бързи влакове в планинските участъци. Въпреки това,в средата на 70-години,бързото навлизане на дизелова и електрическа тяга причинява спирнето на тези локомотиви. В началото на 80-години рязкото поскъпване на петролните продукти предизвика един от най голямите поводи за радост за любителите на парната тяга в ГДР. Около двадесет локомотива от серия бяха върнати в редовна експлоатация в депо Заалфелд. Тази радост продължи до 1988 година,когато и последния локомотив от тази серия бе загасен.

Публикувано на: Вто Апр 03, 2012 4:40 pm
от Теодор Христов Лулчев
misan_71 пише че смесителния водоподгревател който поставят на серия 41 в ГДР (същия поставят и на останалите модернизирани серии там) са значително по-добри от повърхностните Кнор. Основния показател е диапазонната температура на подгряване на подаваната в котела вода - та колко е тя за повърхностния който се слага по рождение на 41 (нявярно същия модел на всички германски локомотиви преди войната, и такива и на закупените от нас) и на смесителния в ГДР. Ако не е много добър защо в ФРГ маи го ползват и след войната и на новите модели.

Публикувано на: Вто Апр 03, 2012 11:40 pm
от Теодор Христов Лулчев
Всъшност на някои нови и модернизирани локомотиви в DB поставят смесителни прегреватели - каква етяхната средна температура?