Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Предвид увеличаващия се брой интересни исторически документални находки, мисля малко по малко да пускам тук по-интересните такива, понеже е безсмислено само да си ги трупам.
По-нататък може да им намеря по-подходящо и удобно за разглеждане място.
Започвам с извадки от един сборник със заповеди от 1967 г, в който наред с разни тарифни сведения има и интересни находки:
_______________
ЗАПОВЕД
№941
София, 11.ХІІ. 1967 г.

Нееднократно е изтъквано, че спазването на графика за движение на влаковете е основно задължение на всеки един служител в железопътния транспорст и в по-тесен смисъл на всеки един служител от локомотивното стопанство. Особено отговорна е в това отношение работата на ръководителите на локомотивните депа. Същите следва да проявяват непрекъснат, действен контрол и взискателност от локомотивните бригади за поддържането на локомотивите в добро техническо състояние и возенето на влаковете по гарфик. Не така постъпват обаче роководителите на локомотивно депо Пловдив. В последно време същите, въпреки многократните напомняния, допуснаха редица провали в движението на бързите и пътнишки влакове. Особено фрапиращо е закъснението на международния бърз влак № 3 на 9.ХІІ т. г. с локомотив 01.01 и машинист Йордан Т. Стоянов, който закъсня от Свиленград до Пловдив общо 22 мн по лошо парообризование по резултат на силно заплескани тръбна решетка и искрозадържател с мазут поради неправилно манипулиране с мазута.
В тази връзка

НАКАЗВАМ

Тома Георгиев Велин - началник локомотивно депо Пловдив със "строго мъмрене" за това, че същия не проявява достатъчен контрол и заинтересованост по движението на бързите и пътнишки влакове.
Нестор Лозев Несторов - зам. началник по експлоатацията на локомотивно депо Пловдив със "строго мъмрене" за това, че същия не проявява достатъчен контрол по работата на локомотивните бригади и нужната взискателност за стриктно спазване на графика за движението на влаковете.
Предупреждавам и двамата, че ако в най-кратък срок не вземат необходимите мерки за решително подобряване експлоатационната работа на локомотивното депо Пловдив ще им бъде потърсена още по-строго отговорност.

Зам. генерален директор: Р. Синигеров
_____________
ТЕЛЕГРАМА
№ Ж-14-1-4-4775
София, 5.Х.1967 г.

Поради уеличения обем на натоварване и разтоварване на вагонни пратки в спирка Генерал Ковачев, намираща се между гарите Белица и Разлог и условия за обработване на същите пратки, от 1 ноември 1967 година тази спирка се открива за гара за пътнишка служба, за багажни и колетни пратки и за вагонни пратки. Телеграфният инициал на гарата е Гнк, а статистическия номер 14-25.
...
Зам. министър: Н. Симеонов
______________
ТЕЛЕГРАМА
№ Ж-14-1-4-3770
София, 8.ХІІІ.1967 г.

От 8 часа на 10.ХІІІ.1967 година новопостроената железопътна линия Червен бряг - Златна панега се открива за редовна експлоатация със следните гари и спирки:
1. Гара Луковит - за службите: движение, билето-багажна, колетна и за вагонни пратки. Телеграфният инициал на гарата е "Лу", а статистическият № е 28-01.
2. Гара Златна панега - за службите: движение, билето-багажна, колетна и за вагонни пратки само за и от Държавен циментов завод и предприятията и организациите, свързани с изграждането и разширението на завода. Телеграфният инициал на гарата е "Зп", а статистическият № е 28-02.
3. Спирките: Рупци, Радомирци, Петревене, Руманцево - за необслужвани. Статистическите номера на тези спирки са: 28-06, 28-07, 28-08 и 28-09.
...
Зам. министър: Н. Симеонов
______________
ЗАПОВЕД
№ 572
София, 29.VІІ.1965 г.

Понеже всички гари от Ослен до Плевен-запад са съоръжени с изходни сигнали от всеки отправен коловоз, на основание § 325 и 330 от ПТЕ

ЗАПОВЯДВАМ:

Начиная от 10 август 1967 година 7 часа в участъка от гара Ослен до гара Плевен запад всички влакове, изолирани локомотиви (включително и тези, към които са прикачени вагони), мотриси и несваляеми от пътя моторни превозни средства, да тръгват (преминават без спиране) от (през) гарите на този участък само по отворен изходен сигнал на отправния коловоз, на който се намират, без да се дава заповед от дежурния ръководител по начин указан в § 44, буква "в" и "г" от ИС.
В гарите на посочения участък се забранява едновременното приемане и изпращане на влакове в едно направление по условията на § 331 от ПТЕ, освен ако имат предпазни коловози.
При движението на влаковете в определените участъци да се спазват освен условията предвидени в заповед № 440 от 3.VІ. 1967 г. и следните допълнителни условия:
1. В гара където има наколко отклонения, като Ясен, Левски и др., всички влакове (независимо от направлението им) да се изпращат от тези гари само по отворен изходен сигнал.
2. Когато един влак спира по разписание в дадена гара, но се налага да бъде пропуснат през гарата без спиране, съгласно § 113 от ИДВ, отварянето на изходния сигнал е заповед за локомотивния машинист да премине без спиране.
3. В гари, където поради лоша видимост (коловозите в крива или мъгла) изходният сигнал не се вижда (за пътнишките влакове), дежурният ръководител е длъжен да уведоми устно началник влака и машиниста, че изходният сигнал е отворен. При излизане от гарата, последните са длъжни да следат за положение на същия.
За такива гари началниците на ЖП управления да предвидят средства за поставяне на повторители на изходните сигнали.
4. При повреден изходен сигнал на дадена гара, неспиращите в тази гара влакове не могат да се уведомяват по условията на § 76 буква"б" от ИДВ, а задължително спират в гарата и се изпращат от дежурния ръководител по начин указан в § 110 от ИДВ и § 44 буква "в" от ИС.
5. Като изключение она точка 9 от заповед № 440 в гари, където има предпазни коловози или където приемно-отправните коловози са обособени в самостоятелни и независими една от друга групи, влаковете могат да се приемат по условията на § 331 от ПТЕ.
...
Зам. генерален директор: М. Баков
_______________
ТЕЛЕГРАМА
№ 703 - София, 29.VІІ.1967 г.

За увеличаване на пропускателната способност между гарите Враца и Бели извор, начиная от 8 часа на 30.VІІ.1967 г. - неделя, досегашната спирка Враца-запад се открива за гара Враца-запад на км 21+990 с два приемно-отправни коловози и входни и предупредителни светофори без зависимост със стрелките.
Гарата има инициал Вцз и статистически № 07-22 и се открива само за службите движение и билето-багажна.
...
Зам. генерален директор: М. Баков
_______________
ТЕЛЕГРАМА
№ Ж-14-1-4-3126
София, 3.VІІ.1967 г.

В сила от 1 юли 1967 год. гара Лев се закрива за вагонни и колетни пратки и от същата дата остава да функционира като спирка за пътници и багаж, която ще се завежда от гара Плевен-запад.
Обслужването на циментовия завод "ген Вл. Заимов" гр. Плевен ще се извършва от оперативния пункт "Плевен-запад" числящ се към товарна гара Плевен. Превозването на вагоните до и от завода се извършва по новопостроения индустриален ж. п. клон, който изхожда от гара Плевен-запад. Ж. П. управление Г. Оряховица да сключи незабавно с циментовия завод договор за експлоатация на навия му индустриален ж. п. клон и прекъсне досегашния индустриялен клон на завода , изходащ на междугарието.
...
Зам. министър: Сл. Драгомиров
_______________
ТЕЛЕГРАМА
№ Ж-14-1-4-3134
София, 4.VІІ.1967 г.

От 5.VІІ.1967 г. 8 часа новопостроената нормална жп линия Каспичан - Нови пазар се открива за редовна експлоатация, като клон 29 на втора линия. По този клон се открива само гара Нови пазар за службите: движение, билетобагажна и вагонни пратки само за и от ЗСП "Китка". Гарата се открива за денонощна работа само по отношение на ЗСП "Китка". Телеграфният инициал на гарата е "Нп", статистическия номер е 29-01.
...
Зам. министър: Сл. Драгомиров
Мнения: 148
Регистриран на: Чет Окт 23, 2008 3:51 pm
Местоположение: София

Мнение от pach »

Много интересно и ...давай още, щото тук (и в теб) ще остане, при това повсеместно заличаване на българскта история (волно и неволно), това е едно от местата в мрежата където все пак може да се съхранят фрагменти от нея.
Благодарности! :D
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

ТЕЛЕГРАМА
№ Ж-3-2-2-3497
21.VІІ.1967 г.

От 30.VІІ.1967 г. необслужваната спирка Долна лъка, намираща се на км 85+250 между гарите Ребърково и Мездра се закрива и вместо нея на км 84+725 между същите гари се открива необслужавана спирка под наименованието Горна Крета за слизане и качване на пътници.
...
Генерален директор: Д. Диманов
___________
ТЕЛЕГРАМА
№ Ж-14-1-4-2415
София, 27.V.1967 г.

С влизането в сила от 28.V.1967 година на новото разписание за движението на влаковете се откриват за редовна експлоатация следните гари:
1. Гара Борово между гарите Михайлово и Калояновец на 870 м от досегашната спирка Борово страна гара Калояновец, само за службата по движението. Инициалът на гарата е Брв, а статистическият № е 04-48. Досегашната спирка Борово остава да функционира.
2. гара Християново между гарите Калояновец и Ст. загора на мястото на досегашната спирка Християново за службите: движение, билетна и багажна. Инициалът на гарата е Хс, а статистическият № е 04-65.
3. Гара Тополица между гарите Черноград и Карагеоргиево на местото на досегашната спирка Тополица за службите: движение, билетна и багажан. Инициалът на гарата е Тп, а статистическият № е 08-32.

Зам. министър: Сл. Драгомиров
____________
ТЕЛЕГРАМА
№ Ж-3-2-2-3112
3 юли 1967 година

От 9 юли 1967 год. на теснопътната линия Септември - Добринище на км 95+800 между спирка Бабяк и гара Белица се открива обслужвана спирка Дагоново за слизане и качване на пътници.

Зам. генерален директор М. Баков
____________
ДОГОВОР

Днес 6.VІІ.1967 г. в гр. София се сключи настоящия договор между ДСО "Български държавни железници", представлявано от генералния му директор Диман Драгиев Диманов, наречено за краткост "железниците" и ДСП "Енергоремонт" - кв. Военна рампа Сф 20 представлявано от Директора си инж. Н. Градинарски, наречено за краткост "Товародател".

І. Предмет на договора
Определяне условията за превоз на вагон № 581000, 20 оси с товароспособност 250 тона, собственост на ДСП "Енергоремонт" по линиите на Български държавни железници, срокът за натоварването и разтоварването му и размера на превозните цени.
...
ІV. Условия на превозване
6. Вагонът служи за превоз предимно на трансформатори и други тежки товари. Превозване на товари с него по линиите на Българските държавни железници може да се извършва само след съгласуване на всеки отделен случай с Генералната дирекция на ДСО "Блъгарски държавни железници" - Дирекция "Пътно стопанство". При превозване на вагона в празно състояние такова съгласуване не се прави.
7. Максималното количество товар, който може да се превозва с вагона за всеки отделен случай се определя от ДСО "Блъгарски държавни железници" - Дирекция "Пътно стопанство" съобразно с допустимото осно натоварване на пътя и съоръженията по маршрута на превоза. В този случай Дирекция "Пътно стопанство"определя и броя на празните предпазни вагони, които трябва да се прикачат, ако са необходими такива.
8. Допустимата скорост на превозване на вагона:
а)в празно състояние - във всички товарни влакове със скорост до 65 км/час.
б)в натоварено състояние:
-в средно положение (оста на вагонната платформа или товара съвпада с оста на пътя) - до 40 км/час.
-в странично изместване до 100 мм - 30 км/час
-в странично изместване до 200 мм - 20 км/час
-в странично изместване до 250 мм - 15 км/час
-в странично изместване от 250 до 300 мм - 8 км/час.
Страничното изместване се налага за преминаване на вагона през места с нарушен габарит за кратко време. Пътуване с изместен товар по целия маршрут на пътуване не се разрешава.
В случаите под точка "б" вагонът се превозва само със специален влак, скоростта на който за всеки отделен случай се определя от ДСО "Блъгарски държавни железници" - Дирекция "Пътно стопанство".
...
_____________
ТЕЛЕГРАМА
№ Ж-14-1-4-1484
София, 4.ІV.1967 год.

За обслужване на новопостроения индустриален жп клон на ДМП "Станянци" начиная от 4 април 1967 година се открива гара Калотина на клм. 53+596 между гара Драгоман и Драгоман граница. Гарата се открива за службите движение и търговста само за вагонни пратки от и за индустриалния жп клон на ДМП "Станянци". Инициалът на гарата е "Кан", а статистическия номер 01-43.
Сегашната спирка Калотина на км. 54+122 остава да съществува за обслужване на пътниците.
...
Зам. министър: Сл. Драгомиров
_____________
ЗАПОВЕД
№ 201
София, 14 март 1967 год.

Във врозка с въвеждането на светлинен индикатор при груповите изходни светофори

ЗАПОВЯДВАМ:

Да се допълни § 17 от Инструкцията за сигнализацията със следната нова алинея:
"На груповия изходен светофор, който се използува за изпращане на влакове от няколко коловоза, под светлинното табло може да се монтира светлинен индикатор, който чрез сфетящи цифри да дава указание за номера на коловоза, от който е подготвен маршрута за заминаване на влак".

Зам. министър: Сл. Драгомиров
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

bdz46 написа:Т
3. Гара тополница между гарите Черноград и карагеоргиево на местото на досегашната спирка тополница за службите: движение, билетна и багажан. Инициалът на гарата е Тп, а статистическият № е 08-32.

Зам. министър: Сл. Драгомиров
____________
ТЕЛЕГРАМА
№ Ж-3-2-2-3112
3 юли 1967 година
Странно, незнаех че Тополица е била Тополница, и че е била гара за около 7 години....
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Моя грешка - Тополица си е.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Коя е тази гара Борово между Михайлово и Калояновец? Не съм се заглеждал много , когато преминавам през участъка , но не съм забелязал да има останки от каквото и да било. :?
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Преди удвояването трасето е било друго, минавало е по друга следа.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

VESO написа:Коя е тази гара Борово между Михайлово и Калояновец? Не съм се заглеждал много , когато преминавам през участъка , но не съм забелязал да има останки от каквото и да било. :?
Гара Борово има по 4-та линия между ГО и Р (по-точно между Две могили и Бяла). :roll:
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Е , нея я знам , изненадах се , когато разбрах , че е имало още една със същото име.
Няма да е зле да се направят корекции в досегашното трасе на някои места по 8-ма линия. Както виждаме , даже вече се е случвало.
Но да не цапаме темата.
Мнения: 173
Регистриран на: Сря Юни 04, 2008 4:21 pm
Местоположение: София, България

Мнение от assen5 »

VESO написа:Коя е тази гара Борово ?
http://wikimapia.org/#lat=42.269767&lon ... 16&l=0&m=b
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

Търся снимки от гарите Лев и Згалево. Плащам в брой.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

46 242 написа:Търся снимки от гарите Лев и Згалево. Плащам в брой.
Първата е била в Плевенско, втората не се сещам къде е, но по принцип има начин за намиране на снимките. Единия вариант е в местния архив на Плевен да се търси за гара Лев, а вторият вариант в исторически документи, прегледи и др. Ще се опитам да ги намеря и да ги кача във форума.
Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm

Мнение от 46 242 »

Първата е на 5 км от Плевен, втората на 15км. Не съм сигурен само за Писарово дали беше гара или спирка.
:roll:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация