
Транспортният министър за БДЖ: Реформи за заем
05.05.2010 12:48
България възнамерява да направи капитален ремонт на задлъжнелите си държавни железници, като тегли 200 млн. евро заем, казва Александър Цветков пред Ройтерс
СТАТИЯ
размер на шрифта:
Александър Цветков
България възнамерява да направи капитален ремонт на задлъжнелите си държавни железници, като тегли 200 млн. евро заем, за да превърне остарялата жп мрежа в печеливш бизнес, твърди в интервю пред агенция Ройтерс транспортният министър Александър Цветков.
БДЖ (BDZ.bg) не може да изплати дългосрочните заеми от 550 млн. лева заради години на лошо управление, рецесията и закриването на металургичния завод "Кремиковци", който беше един от големите клиенти, пояснява българският министър.
Най-бедната страна членка в ЕС се нуждае от ремонт на осеяните с дупки пътища, жп линиите и автобусния транспорт, за да привлече толкова необходимите чужди инвестиции в сектори като туризма, се отбелязва в материала.
Министерството на транспорта е изготвило пакет от реформи и план за преструктуриране на дълговете на БДЖ, които трябва да бъдат приложени до 2014 г. и може да превърнат оператора, в който работят над 14 хил. души, в печеливш бизнес, посочва Цветков.
По думите му "никой няма да даде пари на железници, които не са били реформирани, така че предлагаме реформи в замяна на заем".
България води преговори със Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) за отпускането на заем от 200 млн. евро. Страната изготвя и план, включващ съкращаване на работни места, по-стриктна бюджетна дисциплина и ограничаване на ненужните разходи.
Капиталният ремонт на българските железници беше отлаган години наред и количеството на транспортираните от БДЖ стоки спадна с 39,5% през 2009 г., след като голяма част от металургичните, текстилните и строителните компании прекратиха дейностите си, се припомня в материала.
Пътническият трафик също е спаднал със 7,1% на годишна основа. Над половината от пътническите вагони са над 20-годишни, а според експертите БДЖ има нужда от 2,6 млрд. лева за подобрения и модернизация.
София възнамерява също да използва част от 11-те млрд. евро, предоставени от ЕС на страната до 2013 г. за възстановяване на остарялата жп и пътна инфраструктура.
Най-голям приоритет има железопътният маршрут от столицата София до черноморския град Бургас, който позволява на влаковете да пътуват при максимална скорост от 160 км/ч и ще бъде завършен до края на 2013 г. Цената на проекта възлиза на 530 милиона евро.
България се надява най-накрая да приключи и изграждането на мост за 226 млн. евро до Румъния през река Дунав, дълго отлаган проект, който се превърна в символ на това колко бавно се върши работата на Балканския полуостров, отбелязва Ройтерс.
Проектът е частично финансиран от програма на ЕС, която изтича тази година, а Румъния и
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2959771
05.05.2010 12:48
България възнамерява да направи капитален ремонт на задлъжнелите си държавни железници, като тегли 200 млн. евро заем, казва Александър Цветков пред Ройтерс
СТАТИЯ
размер на шрифта:
Александър Цветков
България възнамерява да направи капитален ремонт на задлъжнелите си държавни железници, като тегли 200 млн. евро заем, за да превърне остарялата жп мрежа в печеливш бизнес, твърди в интервю пред агенция Ройтерс транспортният министър Александър Цветков.
БДЖ (BDZ.bg) не може да изплати дългосрочните заеми от 550 млн. лева заради години на лошо управление, рецесията и закриването на металургичния завод "Кремиковци", който беше един от големите клиенти, пояснява българският министър.
Най-бедната страна членка в ЕС се нуждае от ремонт на осеяните с дупки пътища, жп линиите и автобусния транспорт, за да привлече толкова необходимите чужди инвестиции в сектори като туризма, се отбелязва в материала.
Министерството на транспорта е изготвило пакет от реформи и план за преструктуриране на дълговете на БДЖ, които трябва да бъдат приложени до 2014 г. и може да превърнат оператора, в който работят над 14 хил. души, в печеливш бизнес, посочва Цветков.
По думите му "никой няма да даде пари на железници, които не са били реформирани, така че предлагаме реформи в замяна на заем".
България води преговори със Световната банка и Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) за отпускането на заем от 200 млн. евро. Страната изготвя и план, включващ съкращаване на работни места, по-стриктна бюджетна дисциплина и ограничаване на ненужните разходи.
Капиталният ремонт на българските железници беше отлаган години наред и количеството на транспортираните от БДЖ стоки спадна с 39,5% през 2009 г., след като голяма част от металургичните, текстилните и строителните компании прекратиха дейностите си, се припомня в материала.
Пътническият трафик също е спаднал със 7,1% на годишна основа. Над половината от пътническите вагони са над 20-годишни, а според експертите БДЖ има нужда от 2,6 млрд. лева за подобрения и модернизация.
София възнамерява също да използва част от 11-те млрд. евро, предоставени от ЕС на страната до 2013 г. за възстановяване на остарялата жп и пътна инфраструктура.
Най-голям приоритет има железопътният маршрут от столицата София до черноморския град Бургас, който позволява на влаковете да пътуват при максимална скорост от 160 км/ч и ще бъде завършен до края на 2013 г. Цената на проекта възлиза на 530 милиона евро.
България се надява най-накрая да приключи и изграждането на мост за 226 млн. евро до Румъния през река Дунав, дълго отлаган проект, който се превърна в символ на това колко бавно се върши работата на Балканския полуостров, отбелязва Ройтерс.
Проектът е частично финансиран от програма на ЕС, която изтича тази година, а Румъния и
http://www.vesti.bg/?tid=40&oid=2959771
серия 44 и 45 са номер 1
_____________________
Skoda Plzen ™
_____________________
Skoda Plzen ™




В подкрепа на това мнение ще ви споделя един виц :dobo написа:Тоя заем уважеми дами и господа няма да е за закупуване на локомотиви и вагони, а за погасяване на стари задължения.Е в случай, че остане някои лев може и нещо да се купи, но като се замисля май май няма да стане.
Да са ни живи и здрави Шкодичкие и още 100 години да на изкарат.
" Попитали един български бизнесмен спечелил 6 от тотото :
- Какво ще правите с парите ?
Той отговорил:
- Ще си върна заемите !
- А останалите ? - попитали го пак.
- Ами останалите ще продължат да чакат !- бил неговия отговор. "
Та БДЖ е в същото положение , изводите оставям за вас !
Няма прототипи на 41-00 !!! Концерна Śkoda през 1961/62 прави за първи път локомотиви в историята си за 25 kV / 50 Hz с завоско означение 42Е поради причина, че по някакво странно споразумение СССР и НРБ са ни дължали локомотиви, но по него време в СССР са се произвеждали само шестосни локомотиви за променлив ток изпълнението се възлага на тогавашния завод Závody Vladimíra Iljiče Lenina - Plzen ĆSSR и последващите гафове с игнитронните (живачни) токоизправители. Електрификацията на чехите на 25 kV / 50 Hz започва доста по-късно от нашата и първите им локомотиви за променлив ток са 47Е - леко усъвършенстван вариант на нашите 42-00 / заводско 46Е /.Nikss написа:Аа още 100 години нема да стане... те прототипите на нашите 41 в Чехия няма да ги има след 10 години, при нас 42 до 5 години ще изчезнат, 43 до 10, 44 и 45 ще си покарат още 15-20 години ако е рекъл Господ.За по-нататък ще видим.
За съжеление си прав - до няколко години ще останем само с 43р-00 / 68Е / - Дано се запазят музейни единици в добро състояние, ама като гледам как вървят нещата с 42-77 надали

Powered by Mac OS X 10.7.3 /Lion/ & Safari 5.1.2

