Мнения: 343
Регистриран на: Вто Авг 11, 2009 12:02 pm
Местоположение: РУСЕ
Контактна мрежа

Мнение от kgeorgiev »

Как се определя начина на разположение на опорните елементи по контактната мрежа и какво представляват връзките на местата където има обтяжки по контактната межа. Малко приличат на преметната жица през всичко каква е тяхната роля?
за нещо от сорта http://www.foto.bg/data/7381/medium/0723.jpg
Изображение
Ако си от провинцията и мразиш софиянците то ела в http://www.sofiawars.com/register/21305/.
Мнения: 27
Регистриран на: Пон Мар 08, 2010 8:47 pm
Местоположение: София
Отговор

Мнение от ПЖИ_Student »

Това колега са медни въжета 35-50 мм квадратни.Един вид шунтове служат да протича тока от въжето към проводника ,за да не горят струнките.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Тези на снимката са за електрическа връзка между контактните проводници (КП) на разделящите се коловози над стрелките.
В мястото на пресичане проводниците се допират, но трябва във всички случаи да се осигури сигурна връзка за протичане на тока.
Отделно споменатите от ПЖИ_Student шунтове между КП и носещото въже се поставят през 50-100 м, защото струнките са само механична връзка и не може да им се гласува доверие за електрическа проводимост (носещото въже също е проводник).
В някои видове КМ, вместо такива шунтове, всяка струнка се свързва допълнително и електрически към КП и носещото въже.

Местата и типа окачване на мрежата се избират според много фактори - необходима видимост, права, крива, разположение на стрелките, брой и разположение на коловозите и т. н.
Най-общо в прави разстоянието между стълбовете е 50 м, в криви - според радиуса. В стрелкови гърловини стремежът е да има окачване над всяка стрелка близо до мястото на раделяне на контактните проводници (въздушна стрелка).
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Днес , докато оглеждахме контактната мрежа в района на гара Елин Пелин , забелязахме нещо много странно.Ето и него в тези снимки:
http://www.foto.bg/data/6935/P9250008.JPG
http://www.foto.bg/data/6935/P9250010.JPG
и клип.

Някой знае ли от какво се получават тези искри?
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Лошо контактно съпротивление в прекъсвача(предпазител, разединител).
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm

Мнение от 43.309 »

Според мен са тръгнали да изключват разединитела под товар.
Мнения: 213
Регистриран на: Нед Дек 27, 2009 11:53 pm
Местоположение: Varna

Мнение от dobo »

Това или е от пренапрежение и съответно искровата междина се е задействала или некой юнак е тръгнал да изключва разеденител под товар.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Разединителя се е скапал.
Лош контакт, запалва се дъга, от нея контактите се стапят, дъгата става по-голяма, прехвърля на стълба и заземява подстанцията.
После идват и сменят разединителя.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Веднъж минахме покрай такъв разединител в гара Повеляново с товарен влак с пълната мощност на локомотива и ноща стана като ден от волтовата дъга която се получи , а в гара Каспичан съм виждал запалена волтова дъга върху така наречените "паяци"-гори си дъгичката , чува се едно приятно бучене-жужене и гледаш безплатно зрелище.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

На дъгогасителната камера на ГВП (на покрива) на лок преди да се пръсне съм виждал такова искрене + жужене. :D
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Мнения: 27
Регистриран на: Пон Мар 08, 2010 8:47 pm
Местоположение: София

Мнение от ПЖИ_Student »

Това е включване или изключване под товар на гаров разединител.Когато няма товар не прави така.Всички разединители работят така при товар и така са оразмерени.Мисля че беше 800/1200ампера а кратковременно да издържи 2000А.
Мнения: 63
Регистриран на: Пет Сеп 08, 2006 9:24 am
Местоположение: Сф

Мнение от icobdz »

Да бе и докато изключва са го снимали? Няколко пъти. Слаб контактен натиск.
Мнения: 343
Регистриран на: Вто Авг 11, 2009 12:02 pm
Местоположение: РУСЕ

Мнение от kgeorgiev »

За какво се поставят въздушните междини по контактната мрежа в междугарията. Предполагам че по този начин се изолират подстанциите една от друга или бъркам?
Изображение
Ако си от провинцията и мразиш софиянците то ела в http://www.sofiawars.com/register/21305/.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Въздушните междини или неутралните вставки?
Неутралните вставки изолират постанциите, както и отделните фидерни зони на една подстанция едни от други. Неутралната вставка се получава от две последователни въздушни междини с изключена секция между тях.
Въздушни междини се поставят между гарата и междугарието, за да може да се изключва контактната мрежа само в междугарието или само в гарата.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

*Тел.37 Преминаването на ел. тяга през тунел 2 Дяково - Дупница да става със свалени пантографи. :roll:

Забележка, несвързана с горната телеграма, но интересна, поради което я публикувам и нея, тъй като се отнася също за КМ.
"При счупен токоснемател се спира, същият се обезопасява, ако има липсващи елементи се събират и тогава се тръгва". :D
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация