Как се определя начина на разположение на опорните елементи по контактната мрежа и какво представляват връзките на местата където има обтяжки по контактната межа. Малко приличат на преметната жица през всичко каква е тяхната роля?
за нещо от сорта http://www.foto.bg/data/7381/medium/0723.jpg
за нещо от сорта http://www.foto.bg/data/7381/medium/0723.jpg
Това колега са медни въжета 35-50 мм квадратни.Един вид шунтове служат да протича тока от въжето към проводника ,за да не горят струнките.
Тези на снимката са за електрическа връзка между контактните проводници (КП) на разделящите се коловози над стрелките.
В мястото на пресичане проводниците се допират, но трябва във всички случаи да се осигури сигурна връзка за протичане на тока.
Отделно споменатите от ПЖИ_Student шунтове между КП и носещото въже се поставят през 50-100 м, защото струнките са само механична връзка и не може да им се гласува доверие за електрическа проводимост (носещото въже също е проводник).
В някои видове КМ, вместо такива шунтове, всяка струнка се свързва допълнително и електрически към КП и носещото въже.
Местата и типа окачване на мрежата се избират според много фактори - необходима видимост, права, крива, разположение на стрелките, брой и разположение на коловозите и т. н.
Най-общо в прави разстоянието между стълбовете е 50 м, в криви - според радиуса. В стрелкови гърловини стремежът е да има окачване над всяка стрелка близо до мястото на раделяне на контактните проводници (въздушна стрелка).
В мястото на пресичане проводниците се допират, но трябва във всички случаи да се осигури сигурна връзка за протичане на тока.
Отделно споменатите от ПЖИ_Student шунтове между КП и носещото въже се поставят през 50-100 м, защото струнките са само механична връзка и не може да им се гласува доверие за електрическа проводимост (носещото въже също е проводник).
В някои видове КМ, вместо такива шунтове, всяка струнка се свързва допълнително и електрически към КП и носещото въже.
Местата и типа окачване на мрежата се избират според много фактори - необходима видимост, права, крива, разположение на стрелките, брой и разположение на коловозите и т. н.
Най-общо в прави разстоянието между стълбовете е 50 м, в криви - според радиуса. В стрелкови гърловини стремежът е да има окачване над всяка стрелка близо до мястото на раделяне на контактните проводници (въздушна стрелка).
Днес , докато оглеждахме контактната мрежа в района на гара Елин Пелин , забелязахме нещо много странно.Ето и него в тези снимки:
http://www.foto.bg/data/6935/P9250008.JPG
http://www.foto.bg/data/6935/P9250010.JPG
и клип.
Някой знае ли от какво се получават тези искри?
http://www.foto.bg/data/6935/P9250008.JPG
http://www.foto.bg/data/6935/P9250010.JPG
и клип.
Някой знае ли от какво се получават тези искри?

Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm
Веднъж минахме покрай такъв разединител в гара Повеляново с товарен влак с пълната мощност на локомотива и ноща стана като ден от волтовата дъга която се получи , а в гара Каспичан съм виждал запалена волтова дъга върху така наречените "паяци"-гори си дъгичката , чува се едно приятно бучене-жужене и гледаш безплатно зрелище.


За какво се поставят въздушните междини по контактната мрежа в междугарията. Предполагам че по този начин се изолират подстанциите една от друга или бъркам?
Въздушните междини или неутралните вставки?
Неутралните вставки изолират постанциите, както и отделните фидерни зони на една подстанция едни от други. Неутралната вставка се получава от две последователни въздушни междини с изключена секция между тях.
Въздушни междини се поставят между гарата и междугарието, за да може да се изключва контактната мрежа само в междугарието или само в гарата.
Неутралните вставки изолират постанциите, както и отделните фидерни зони на една подстанция едни от други. Неутралната вставка се получава от две последователни въздушни междини с изключена секция между тях.
Въздушни междини се поставят между гарата и междугарието, за да може да се изключва контактната мрежа само в междугарието или само в гарата.

*Тел.37 Преминаването на ел. тяга през тунел 2 Дяково - Дупница да става със свалени пантографи.
Забележка, несвързана с горната телеграма, но интересна, поради което я публикувам и нея, тъй като се отнася също за КМ.
"При счупен токоснемател се спира, същият се обезопасява, ако има липсващи елементи се събират и тогава се тръгва".

Забележка, несвързана с горната телеграма, но интересна, поради което я публикувам и нея, тъй като се отнася също за КМ.
"При счупен токоснемател се спира, същият се обезопасява, ако има липсващи елементи се събират и тогава се тръгва".

Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Информация
Модератори