Локомотиви HZ 1 142
Публикувано на: Съб Авг 12, 2006 9:19 am
Нека да спомена нещо и за тези локомотиви.
Електрически локомотиви за система променлив ток с промишлена честота 25 кV 50 Hz, с часова мощност 4 400 kW. Локомотивите са четириосни, като за база са използвани талиги, идентични с тези на локомотивите серия JŽ 441. Тяговите двигатели са осемполюсни за пулсиращ ток тип ISVK 644-8, също идентични с тези, монтирани на серия 441.
Сега нещо повече:
Това са първите тиристорни локомотиви, построени изцяло от RADE - KONČAR през 1982 г. Системата за регулиране е изградена изцяло на базата на тиристорни елементи, групирани в общ блок, означен в схемите като +Y. Този блок представлява метален шкаф с паралелепипедна форма с врати за достъп откъм двата коридора на машинното помещение. Тиристорните блокове се охлаждат маслено посредством охладителни ризи, през които преминава охлаждащото масло, циркулирано от две маслени помпи. Охлаждането на тяговите двигатели се извършва от конвенционални аксиални двигател - вентилатори, като за всеки ТД имае отделен вентилатор. Модулните блокове на ТД +S1 до +S4 съдържат:
-Линеен контактор "Тягов режим"
-Линеен контактор "Спирачен режим"
-Контактори за отслабено поле - 3 бр
-Комплект резистори за отслабване на полето
-Охлаждащ вентилатор на съответния ТД
Модулните шкафове са разположени шахматно в машинното помещение, така, че вентилаторите за охлаждане да съвпадат с охлаждащия отвор на съответния ТД.
Спомагателните задвижвания се захранват с трифазно симетрично напрежение от един тиристорен инвертор тип PJUT - 135, монтиран в шкаф зад първи модулен шкаф, означен на чертежа с ( 4 ). До него е монтиран шкафът с контактори от спомаганетлите вериги, означен с ( 3 ) на чертежа.
Общ вид и разположение на съоръженията в локомотив HŽ 1 142
Управлението на тяговите апарати, регулиране на напрежението на ТД, задание за ток и др. се контролират от основния управляващ модул +К ( 8 ). Той осъществява двустранната връзка за задание за ток, напрежениу, задание за скорост и др.
Следва...
Електрически локомотиви за система променлив ток с промишлена честота 25 кV 50 Hz, с часова мощност 4 400 kW. Локомотивите са четириосни, като за база са използвани талиги, идентични с тези на локомотивите серия JŽ 441. Тяговите двигатели са осемполюсни за пулсиращ ток тип ISVK 644-8, също идентични с тези, монтирани на серия 441.
Сега нещо повече:
Това са първите тиристорни локомотиви, построени изцяло от RADE - KONČAR през 1982 г. Системата за регулиране е изградена изцяло на базата на тиристорни елементи, групирани в общ блок, означен в схемите като +Y. Този блок представлява метален шкаф с паралелепипедна форма с врати за достъп откъм двата коридора на машинното помещение. Тиристорните блокове се охлаждат маслено посредством охладителни ризи, през които преминава охлаждащото масло, циркулирано от две маслени помпи. Охлаждането на тяговите двигатели се извършва от конвенционални аксиални двигател - вентилатори, като за всеки ТД имае отделен вентилатор. Модулните блокове на ТД +S1 до +S4 съдържат:
-Линеен контактор "Тягов режим"
-Линеен контактор "Спирачен режим"
-Контактори за отслабено поле - 3 бр
-Комплект резистори за отслабване на полето
-Охлаждащ вентилатор на съответния ТД
Модулните шкафове са разположени шахматно в машинното помещение, така, че вентилаторите за охлаждане да съвпадат с охлаждащия отвор на съответния ТД.
Спомагателните задвижвания се захранват с трифазно симетрично напрежение от един тиристорен инвертор тип PJUT - 135, монтиран в шкаф зад първи модулен шкаф, означен на чертежа с ( 4 ). До него е монтиран шкафът с контактори от спомаганетлите вериги, означен с ( 3 ) на чертежа.
Общ вид и разположение на съоръженията в локомотив HŽ 1 142
Управлението на тяговите апарати, регулиране на напрежението на ТД, задание за ток и др. се контролират от основния управляващ модул +К ( 8 ). Той осъществява двустранната връзка за задание за ток, напрежениу, задание за скорост и др.
Следва...