Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор
ZFBH

Мнение от VESO »

Отварям тази тема за една от най - младите железопътни администрации , създадена след отделянето си от JZ , сега ZS.Информация за ZFBH (Željeznica Federacije Bosne i Hercegovine) може да видите тук , а официалният сайт на компанията е този.Логото представлява това:
Изображение
Наред с администрациите на Косово и Черна гора , железницата на Федeрация Босна и Херцеговина наследява голяма част от парка на сръбските железници.
Първо за вагоните.Пътническите са разделени на две категории - доставяни от Германия , които може да видите тук и такива , доставяйни (незнайно защо) от Швеция.Тяхната галерия се намира тук.На тази фотография пък се вижда и вагон с врати по средите , малко по - различен от нашите exDB-та.Белезите от войната също са оставили своя отпечатък (така като гледам по вагона е стреляно с 50-ти калибър картечница от бронетранспортьор).Тук може да видите оскъдна галерия с 3 снимки на товарни вагони.

Дизеловите локомотиви им са няколко серии , сред тях най - масова - 661 , срещаща се и при сръбските железници.По снимки съм гледал , че там е имало и "роднини" на нашите 07-00-ци , ето и две фотографии , a серии като 732 , 733 и 740 се използват основно за маневрена служба.Срещат се и дизелови мотриси , последните снимки датират от 2009 г.

Електрическа тяга.Основна единица са електровозите серия 441 , наследени от парка на JZ , като някои от тях са минали модернизация през Koncar - Загреб.На тази снимка виждате новата ливрея на локомотивите.Ето и една фотография с представители на ел. тяга.
Железницата на Федерацията разполага и с ел.мотрисни влакове , унгарски , произведени от GANZ Mawag , които изглеждат така.А това са най - новите ел.мотриси , излезли от Koncar , които се водят серия 412:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.

За теснолинейка , така и не намерих инфо , само тези снимки и доколкото разбрах линията свързва Visegrad в Босна и Херцеговина с Mokra Gora в Република Сръбска.Още един интересен сайт за теснолинейката.
Почитателите на парни локомотиви могат да надникнат тук.
Това представлява online разписанието.
А тук може да се види карта на ж.п. мрежата.

Превозни документи. Тук може да се видят снимки на билет , издаден във вътрешно и в международно съобщение.
Галерията за инфраструктурата е доста оскъдна , тук може да видите някои от по - големите станции в страната , а на тази снимка - поглед към ОИ на гара Doboj:
Изображение

И за финал няколко фотографии , радващи окото:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5.
- снимка 6.
Като почитател на нощните фотографии , не мога да не изкажа възхищението си от тази снимка.

Kато цяло , представянето е това. Целта , с която отварям темата е едно запознаване с железницата на балканска страна , известна ни деситилетия наред като част от "Социалистическа федеративна република Югославия".
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Босненците са първата ЖП администрация, която пробва модернизирани 441, заедно с турците. Освен това, в администрацията си имат серия 212, която е модернизирана в хърватския вазод Gredlej с двигател "Катерпилар" и нов пулт за управление. Като цяло парка на железницата е доста "шарен" - от типичните JZ машини до това, което са им харизали немците.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Железниците на Босна и Херцеговина са поръчали от "КОНЧАР" 4 вагонен ел. мотрисен влак, който в момента изпитват и вероятно ще бъдат поръчани още единици.

По - важни данни на влака:
* дължина 75 m
* височина на пода 600 mm
* брой седящи места 20 /144
* места за правостоящи 250
* максимална скорост 160 km/h
* Симстема "Много единици" - до 3 влака
* тоалетни - 2 бр вакуумни

Ето снимки:
http://www.railfaneurope.net/pix/ba/ele ... BH_412.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/ba/ele ... H_412_.jpg
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Поръчката е за 10 мотрисни влака. И са купили и 9 Talgo композиции - 4 нощни и 5 дневни състава. Единствената ралика с AVE е липсата на тяговата единица.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Публикувай отговор

Обратно към “Чуждите железници | Foreign railway administrations”

Информация