
Наред с администрациите на Косово и Черна гора , железницата на Федeрация Босна и Херцеговина наследява голяма част от парка на сръбските железници.
Първо за вагоните.Пътническите са разделени на две категории - доставяни от Германия , които може да видите тук и такива , доставяйни (незнайно защо) от Швеция.Тяхната галерия се намира тук.На тази фотография пък се вижда и вагон с врати по средите , малко по - различен от нашите exDB-та.Белезите от войната също са оставили своя отпечатък (така като гледам по вагона е стреляно с 50-ти калибър картечница от бронетранспортьор).Тук може да видите оскъдна галерия с 3 снимки на товарни вагони.
Дизеловите локомотиви им са няколко серии , сред тях най - масова - 661 , срещаща се и при сръбските железници.По снимки съм гледал , че там е имало и "роднини" на нашите 07-00-ци , ето и две фотографии , a серии като 732 , 733 и 740 се използват основно за маневрена служба.Срещат се и дизелови мотриси , последните снимки датират от 2009 г.
Електрическа тяга.Основна единица са електровозите серия 441 , наследени от парка на JZ , като някои от тях са минали модернизация през Koncar - Загреб.На тази снимка виждате новата ливрея на локомотивите.Ето и една фотография с представители на ел. тяга.
Железницата на Федерацията разполага и с ел.мотрисни влакове , унгарски , произведени от GANZ Mawag , които изглеждат така.А това са най - новите ел.мотриси , излезли от Koncar , които се водят серия 412:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3.
За теснолинейка , така и не намерих инфо , само тези снимки и доколкото разбрах линията свързва Visegrad в Босна и Херцеговина с Mokra Gora в Република Сръбска.Още един интересен сайт за теснолинейката.
Почитателите на парни локомотиви могат да надникнат тук.
Това представлява online разписанието.
А тук може да се види карта на ж.п. мрежата.
Превозни документи. Тук може да се видят снимки на билет , издаден във вътрешно и в международно съобщение.
Галерията за инфраструктурата е доста оскъдна , тук може да видите някои от по - големите станции в страната , а на тази снимка - поглед към ОИ на гара Doboj:

И за финал няколко фотографии , радващи окото:
- снимка 1;
- снимка 2;
- снимка 3;
- снимка 4;
- снимка 5.
- снимка 6.
Като почитател на нощните фотографии , не мога да не изкажа възхищението си от тази снимка.
Kато цяло , представянето е това. Целта , с която отварям темата е едно запознаване с железницата на балканска страна , известна ни деситилетия наред като част от "Социалистическа федеративна република Югославия".