Страница 1 от 2

Относно самолетите

Публикувано на: Пон Мар 08, 2010 1:16 pm
от Railroader
Виждам, че се пише и за самолети, и тъй като и аз много ги обичам, ето малко и от мен по тази част.

Ан-225 Мрия
1. http://images.ibox.bg/2007/03/22/an/519x389.jpg
2. http://aviones.ru/wp-content/uploads/20 ... n225-8.jpg
3. http://www.testpilots.ru/tp/russia/anto ... n225-1.jpg
4. http://web.hit.bg/wom5/mrija.png
5. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... 25down.jpg

Като малък (четири годишен) летях няколко пъти, по-точно да напиша съм летял, тъй като помня много малко от полетите, от Русе (летище Щръклево) до София и обратно с Ан-24, разбира се на авиокомпания "Балкан". Времетраене на полета м/у 40 и 50 мин, по-малко от час. При едно от приземяванията, след като всички пътници вече бяха слезли, пилотите ме взеха за малко в кабината. Спомням си как стоях на мястото на първия пилот (отляво), а главата ми беше на едно ниво с щурвала. Дребосък. :lol: Като цяло си спомням този самолет като много голям, а то всъщност е самолетче.
По време на едно военно авио-шоу на летище Щръклево през 1992 г, се качих за малко в кабината на учебно-тренировъчен самолет L-39 - спарка.
Повече от 20 години след първото ми качване в самолет, през 2008 г. отново се качих на аероплан, този път за Англия. Голяма тръпка беше! София - Gatwik, Лондон летяхме с Boeing 737 на Bulgaria Air (може би най-масовия самолет в гражданската авиация по света).
http://k41.pbase.com/u48/toptag/upload/ ... 1648_2.jpg
5 месеца по-късно, навръщане към България полетът беше с Airbus A 319.
http://lh4.ggpht.com/_h7LDHqzr09I/SL1F8 ... C00498.JPG
Дори и на фона на почти половин година интервал между полетите, веднага усетих разликата между по-стария "Боинг" и почти новия "Еърбус" - по-добър комфорт в салона, малко по-малък шум от двигателите и пр.
Снимки от полета над Европа (Англия - България):
1. http://photo-zona.net/images/user49144/ ... C12168.JPG
2. http://photo-zona.net/images/user49144/ ... C12170.JPG
3. http://photo-zona.net/images/user49144/ ... C12171.JPG
4. http://photo-zona.net/images/user49144/ ... C12173.JPG
5. http://photo-zona.net/images/user49144/ ... C12174.JPG
6. http://photo-zona.net/images/user49144/ ... C12175.JPG
7. http://photo-zona.net/images/user49144/ ... C12177.JPG
8. http://photo-zona.net/images/user49144/ ... C12180.JPG
Докато чакахме да излетим от Gatwik, си купих едно самолетче Boeing 747 на British Airways.
9. http://photo-zona.net/images/user49144/ ... C12190.JPG
10. http://photo-zona.net/images/user49144/ ... C12193.JPG

Абе да ви споделя, драги съфорумци, едно е да си стъпил "здраво на земята", а съвсем друго е да си стъпил само на пода в салона за пътници на самолета, а под тебе да са м/у 10 и 12 000 м. - височина. :roll:

Публикувано на: Пон Мар 08, 2010 2:15 pm
от bobara_e_tuk
чудесни снимки :roll:

Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 12:30 am
от Mario Evstatiev
На "Мрия"-та искам лично да направя снимки дай Боже. Бойнг 747 като изключим големината е капризна машина, скъпа играчка за богати авиопревозвачи. У нас допреди години да видиш нещо по - различно от масовите Ту-134 и Ту-154 си е било събитие.

Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 9:14 pm
от БДЖ
Пътувал съм по почти същия маршрут, само че, София - Манчестър с easyJet и Airbus A319. Ето две снимки.

В дясно - за Лондон, в ляво - за Манчестър;
1. http://picbg.net/u/19288/12173/412052.jpg

От въздуха.

2. http://picbg.net/u/19288/12173/412050.jpg

За едно нещо ме е яд - не успях да снимам красивия залез над една масивна планинска верига :? .
Иначе райлроадер, най-готината част от цялото пътуване са кацането и излитането :lol:

И тук е момента да попитам запознатите - как стоят нещата със снимането на самолети, техните интериори и дори кабини ? :roll:

Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 9:30 pm
от Saruman
Оооо казането бива, ама излитането особенно първия път си е ад. Аз съм летял от София до Ларнака (Кипър) и обратно, на отиване със доста стар Боинг.

Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 10:47 pm
от elektrovoz46
Saruman написа:Оооо казането бива, ама излитането особенно първия път си е ад. Аз съм летял от София до Ларнака (Кипър) и обратно, на отиване със доста стар Боинг.
Да не си пътувал с "Хелиос" те преди имаха доста разбити машини!А иначе и аз патувам всяка година по два,три пати до Ларнака (Кипър) и мога да подкрепя бобара че излитането и кацането са най-голямите изживявания през целия полет!

Публикувано на: Вто Мар 09, 2010 11:04 pm
от 07
lok45111 написа:На "Мрия"-та искам лично да направя снимки дай Боже. Бойнг 747 като изключим големината е капризна машина, скъпа играчка за богати авиопревозвачи. У нас допреди години да видиш нещо по - различно от масовите Ту-134 и Ту-154 си е било събитие.
Една от първите частни БГ авиокомпании беше докопала поднаем няколко Боинг 707

Публикувано на: Сря Мар 10, 2010 5:14 pm
от Railroader
Сигурен ли си, че е бил Boeing 707, защото той е доста стар самолет?... Ако не ме лъже паметта, първия реактивен четиримоторен самолет в гражданската авиация или въобще първия реактивен пътнически беше... Питай Джон Траволта и той може да ти каже нещо по въпроса.

Публикувано на: Сря Мар 10, 2010 9:07 pm
от refil
Фирма "Глобъл еър" е имала Боинг 707 :D

Публикувано на: Сря Мар 10, 2010 9:54 pm
от 07
refil написа:Фирма "Глобъл еър" е имала Боинг 707 :D
Мисля че точно така се казваше.... ако можеш виж Иван Бориславов - "Самолетите на България" том 2 1944-1995

Публикувано на: Сря Мар 10, 2010 9:59 pm
от refil
\:D/ :thumbleft:

Публикувано на: Сря Мар 10, 2010 10:58 pm
от Railroader
Разбира се, аз не оспорвам, това че е стар самолет не означава, че ако е добре поддържан не може да се използва дълги години.
Друг пример, легендарния "Дъглас" 3, който по безпорен начин се доказва през Втората световна война и който все още някъде лети, макар и не в редовна експлоатация.
А че "Боинг" 707 е първия реактивен пътнически самолет, също е вярно. Мисля, че се появява за първи път някъде през 60-те години на ХХ век.
http://www.aerospaceweb.org/aircraft/je ... 707_04.jpg
http://kellyaviation.com/aviation-photo ... ng_707.jpg
Джон Траволта си има един личен такъв. Разбира се, сам го управлява и пр. Дори, до колкото разбрах, лети с него и помага с помощи на пострадалите при земетресението в Хаити.

Публикувано на: Сря Мар 10, 2010 11:47 pm
от refil
Първият реактивен пътнически самолет е ДЕ ХАВИЛАНД КОМЕТ :D

Публикувано на: Чет Мар 11, 2010 12:07 pm
от Railroader
Да, refil, грешката е моя, поправям се. Преди малко се зачетох отново за Boeing 707 и разбрах, че не е първия, както съм си мислел първоначално. :) Стават грешки.
Оказа се, че "Боинг" 707 е имал непосредствен предшественик Boeing 367-80, което показва, че 707 не е създаден изведнъж. Следват продължителни и сложни изпитания. Boeing 707 първоначално се строи, както във вариант за гражданската авиация, така и като самолет във вариант за транспортиране на самолетно гориво и зареждане във въздуха на изстребители-бомбандировачи.
С цел да не стана досаден с този самолет (има и много други аероплани), спирам до тук с него.

А това е великобританския De Havilland Comet.
http://www.centennialofflight.gov/essay ... ran6G1.jpg
http://www.aerospaceweb.org/aircraft/je ... met_11.jpg
http://www.raf.mod.uk/downloads/wallpap ... t21024.jpg
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _Comet.jpg

още за самолети

Публикувано на: Чет Мар 11, 2010 5:38 pm
от shotik