Страница 1 от 2
Вагон тежковоз за прeвоз на трансформатори
Публикувано на: Съб Мар 06, 2010 10:00 pm
от Mario Evstatiev
Вагонът тип "лодка" е собственост на "Централна енергоремонтна база" АД(ЦЕРБ) и служи за превоз на големи силови трансформатори, използвани в националната електропреносна и електроразпределителна мрежа.
Днес вагонът бе возен от 44 132.9 с голям трансформатор като товар и обслужван като влак №10702.
Ето снимки
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... lodka1.jpg
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... lodka2.jpg
И сега целия "голям" влак
http://lokforum.com/gallery/albums/user ... odkata.jpg
Публикувано на: Съб Мар 06, 2010 10:58 pm
от dobo
А за къде е пътувал влака ?
Публикувано на: Съб Мар 06, 2010 11:04 pm
от VESO
Днес към 8:30 този вагон бе на центр. ПО и си чакаше локомотива.
Публикувано на: Пон Мар 15, 2010 7:58 pm
от Mario Evstatiev
Днес 15 Март 2010 г., както по - рано сутринта писах тук, посетих "Централна Енерго Ремонтна База"-АД, която е собственик на единствения у нас вагон за превоз на тежки товари до 250 тона. В базата бяхме посрещнати от "Ръководител направление транспорт" инж. Мирослав Мирчев. Посрещането бе изключително топло и отзивчиво, както от негова страна, така и от страна на Изпълнителния директор на компанията, на който бяха представени целите и дейностите на Сдружението. От тяхна страна срещнахме разбиране, дори получихме покана за заснемане при натоварване на вагона с трансформатор.
Накратко за вагона
Произведен е от немския машиностроителен концерн MAN през 1967 г. и е доставен и зачислен директно в базата. През 2008 г., базата получава Сертификат за безопасност на вагона и обслужващия го персонал от НИИТ-ООД със срок на валидност 5 години. Вагонът на 24.06.2009 г. преминава ревизия във вагонен район - Подуяне със срок 6 години.
Технически данни
-Максимално натоварване:
С платформа: 200 т
Тара: 170 т
Без платформа: 250 т
Тара: 122 т
-Максимална дължина на вагона:
Без товар: 32 530 мм
С товар: 43 900 мм
-Максимална скорост на движение:
С товар: 40 км/час
Без товар: 65 км/час
-Ходова част
Петосни колесари: 4 бр
Диаметър на колелата по кръга на търкаляне: 920 мм
Брой колооси: 20
-Спирачка:
Тип: Автоматична неизтощаема с функционен вентил KE-G
Ръчна: Обслужвана от платформата
-Сертификат:
НИИТ-ООД, 15-1 за движение по цялата ЖП мрежа
Вагонът е предназначен да превозва трансформатори и други тежки товари, като товара може да се захваща директно за носещите части на вагона или да лежи върху демонтируема товароносеща платформа. Минималният радиус на вписване в криви е 180 м, а при разкачен дейксел до 100 м. Снабден е с хидравлична система за регулиране по височина на товара с цел спазване на горен и долен строителни габарити при движение.
Ето снимка:
Останалите снимки:
НА ТОЗИ ЛИНК
Публикувано на: Пон Мар 15, 2010 9:30 pm
от NiGhtPiSH
Опредлено доста интересно чудо е това. Иска ми се да го видя в състава на някой по-голям влак с двойна 6-осна тяга.
Публикувано на: Пон Мар 15, 2010 11:22 pm
от bdz46
В състава на влак може да се види само празен и дори това рядко се случва.
Обикновено се назначава нарочен влак.
Публикувано на: Пон Мар 15, 2010 11:27 pm
от Mario Evstatiev
bdz46 написа:В състава на влак може да се види само празен и дори това рядко се случва.
Обикновено се назначава нарочен влак.
У нас си пътува само като нарочно назначен влак с разписание, специално направено за него. Движението се осъществява съобразено с другите влакове и става интересно за лок. бригада. Само по 1-ва линия са успели преди 10-на дни да пропълзят като змия и да дойдат за около 6 часа до Искър.
Иначе ниската скорост е обуславяна от габарита, броя оси и специфичността на самия вагон и товар. Освен това, спирачката е с едностранно действие.
Публикувано на: Вто Мар 16, 2010 9:41 am
от stankos
Браво Марио , много интересна информация !
Публикувано на: Вто Мар 16, 2010 6:04 pm
от 44.123
Уникален вагон поздравления и от мене.
Публикувано на: Вто Юни 08, 2010 8:31 pm
от EuroSprinter
Натоварен на гара Маноле посока мини марица-изток.Доколкото разбрах всяка година тези трафове се пращат за профилактика в София. Влака е извънгабаритен със скорост до 40км/ч и до 10км/ч през отклонения.Костенец-Белово се движи само по път 2 а в Пловдив под моста минава само през средния коловоз.
http://eurosprinter.snimka.bg/hobby/lok ... 132039.big
http://eurosprinter.snimka.bg/hobby/lok ... 132048.big
Публикувано на: Вто Юни 08, 2010 9:19 pm
от bdz46
Абсурдно е подобно съоръжение да се търкаля всяка година по 500 км, още по-абсурдно е да има нужда от толкова честа поддръжка, която не може да се извърши на място. Нещо развален телефон се е получил.
Ето го със същия траф на 28.05.2010 в Илиянци:
http://bgrail.info/IMG_1403.jpg
Публикувано на: Вто Юни 08, 2010 10:13 pm
от EuroSprinter
[quote="bdz46"]Абсурдно е подобно съоръжение да се търкаля всяка година по 500 км, още по-абсурдно е да има нужда от толкова честа поддръжка, която не може да се извърши на място. Нещо развален телефон се е получил.
Ето го със същия траф на 28.05.2010 в Илиянци:
http://bgrail.info/IMG_1403.jpg[/
Информацията е от инженера който придружаваше трафа.Мен също ме усъмни но обърни внимание на трафа от 1вите сниммки който патува към София и този в обратното направление личи си че е имало някакво освежаване може да пращат по 1 траф в годината а не всеки 1 всяка година.
Публикувано на: Вто Юни 08, 2010 10:36 pm
от bdz46
Един траф годишно звучи по-реално. Иначе трябва вагонът да циркулира всяка седмица (в Марица-изток има доста трансформатори).
Публикувано на: Сря Юни 09, 2010 12:31 am
от VESO
Добре де , на мен ми е чудно едно. Този трансформатор не може ли да се качи на камион , та се използва вагона за превоз на тежки товари.Колко тежи трансформатора на него?
И един въпрос - какъв тип точно е този вагон? Със сигурност е от "U" групата , преди време бях засякъл на Пзк нещо подобно от тип "Uaai" , само че много по - малък и тук съм го заснел.

Публикувано на: Сря Юни 09, 2010 5:25 am
от dobo
Според зависи каква му е номиналната мощност трафомашината може да тежи до 20-30 тона.
Например машини до 1000-1600 kVA се носят и от обикновенни камиони.Но това машини използвани в разпределителната мрежа и в мрежите за собствени нужди на централи и подстанции.
Като се качим ниво по-нагоре т.е. в преносната мрежа там мощностите почват да се мерят в десетки MVA съответно и намотките са по-големи, повече масло у казана, изолаторите са по по-други и т.н. и т.н.