На 23-ти май с помощта на асоциация "Приятели на ж.п. транспорта" се проведе атракционно пътуване с парния локомотив 609.76 и ретро вагоните по линията Септември - Добринище в участъка Септември - Велинград , като на пътуването присъстваше представител на Български локомотивен форум в мое лице. Групата включваше гърци, англичани и австрийци с общ брой над сто души.На
снимката виждате как парната машина се подготвя за път.
Пътуването мина повече от успешно и организацията на такава голяма група беше безупречна.
Часът на тръгване от начална гара не бе спазен , поради инцидентът , за който споменах , но все пак малко след 17:00 влакът потегли от Септември.
Времето обаче не бе благосклонно към участниците и още от
Варвара започва да вали ситен дъжд.С пристиганането на Вра се проведе неофициална фотопауза , ето
изглед към цялата композиция.Малко след гарата бе и първата официална фотопауза ,
снимка от преминаването на влака по моста.
Дъждът престана за кратко и на места изгря слънце.Възползвах се от това и фотографирах
природата наоколо.Гората , поела краткия дъждец изглеждаше освежена , а пеещите на места птички от близките дървета придаваха особен колорит.
На бившата вече гара Цепина бе втората официална фотопауза ,
снимка от преминаването на влака и
една преди потегляне.Организираността на гърците , които бяха преобладаваща част от туристите бе повече от плачевна - поне 4 - 5 минути им трябваха да се ориентират въпреки настоятелните подвиквания от преводачите и екипите.
По стара традиция третата официална фотопауза се провежда на прелеза малко след сп. Цепина , ето и
снимка оттам.Получи се интересна ситуация , понеже както знаем , от снимката локомотивът не се вижда от пътуващите в колите откъм страна Велинград , а единственото , което се усеща е мирисът на дим и тънките струйки , подаващи се издайнически от скалите.Именно затова част от хората в колите помислиха , че влакът се е запалил , а бягащите с фотоапарати в ръце хора са пътниците , които незнайно защо се нареждат в права линия зад кантона и се приготвят.Все пак всичко мина благополучно и когато зърнаха атракционния влак , хората излязоха от колите и взеха да снимат с каквото им попадне.
Немалък престой имахме и в Долене , където парният локомотив се зарежда с вода.Използвах случая докато туристите не са слезли и направих
една снимка на състава и друг
поглед от мокрите релси.
Фотография в междугарието Долене - Костандово.
На Кос престояхме една минута за разминаване със
16106 и побързахме , понеже 16107 беше по петите ни и ние го подпирахме постоянно.Дъждът отново започна и именно затова отпадна една от фотопаузите на семафора на Костандово , което е традиция от години наред.
Най - после с около два часа отклонение от редовното разписание
пристигнахме в крайната за влака гара.Както обичайно , гърците с викове и многобройни подканяния се събраха и тръгнаха към автобусите , чакащи ги зад приемното сдание , които щяха да ги откарат към Банско.Парната машина бе
откачена , след което се
прегарира и
зае своето място.
Най - после с около 50 минутно закъснение в гарата влезе
16107.Оказа се , че вместо на Костандово , разминаването между него и 16106 е станало на Долене.
Главните
герои от атракционното пътуване.
И накрая един поздрав към целия форум от бай Tramway.
