Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
Тема, в която може да дискутирате диспечерските централизации, приложени у нас.

В момента в експлоатация са два типа ДЦ:

:arrow: КСАУДВ(Комплексна Система за Автоматизирано Управление на Движението на Влаковете), произведена от заводите "ИСКРА" - Словения и експлоатирана с маршрутно - релейни и маршрутно - компютърни централизации в участъка Подуяне - Пловдив.

:arrow: Диспечерска централизация - руски тип, изградена на базата на руската блочна инсталация, експлоатирана съвместно с руски централизации по линията Илиянци - Кремиковци - Обединена - Столник - Карлово.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Диспечерска централизация (София)Илиянци - Карлово

Диспечерската централизация по линията Илиянци - Обединена - Столник - Златица - Карлово е изградена на базата на руската блочна маршрутно - релейна централизация с възможност за централизирано и местно управление на гарите. Всички гари в участъка са съоръжени с руска блочна МРЦ. Прелезите са автоматизирани и действат комбинирано с централизацията. Сигнализацията е със светофори по скоростната сигнализация. ДЦ София - Карлово е изпълнена с проходни сигнали с дължина на блок-участъка приблизително 2000 м.

Изображение
Фиг.1 Общ вид на централния диспечерски пост

Централен диспечерски пост

Централният диспечерски пост е ситуиран в шумоизолирано и проветриво помещение. Оборудван е с две работни места за диспечерите, съответно Илиянци - Златица и Златица - Карлово. Работното място на диспечера представлява пулт - маса, в централната част на която заводски е бил интегриран влакограф, който в последствие е изолиран, а графика се чертае на ръка. В лявата част на масата е пулт манипулатор, чрез който се избира първо гарата, която ще се управлява, а в последствие с маршрутните, сигналните, стрелковите и помощните бутони се извършва дистанционно управление на гаровата ОИ. В дясната част на пулт - масата е разположено устройство за комплексни свръзки, както и телефон на ВДРВ.

Изображение
Фиг.2 Работно място на диспечера от ДЦ София - Карлово

Изображение
Фиг.3 Пулт - манипулатор на ДЦ

Светосхемното табло е изпълнено като отворен трапец. На лицевата му част са изобразени в немащабен план гарите с прилежащите им сигнали, коловози и съоръжения. На всяка контролирана точка е вградена светлинна сигнализация, изпълнена с ел. крушки и светлофилтри. Елементите на пулт - манипулаторите и светосхемното табло са взаимозаменяеми с тези, използвани при руска блочна МРЦ за големи гари.

Изобразяване и визуализация

Какво означават светлинките на таблото? Този въпрос със сигурност ще бъде зададен, поради което избързвам с отговора. В нашия спецарий, показан на приложената снимка, избрали сме за управление на централно ниво гара КЛИСУРА. Очакваме влак в посока София, който видимо от приложената картинка се намира при сп. Розино. Нареден е транзитен маршрут през гара КЛИСУРА по разрешително показание на входен сигнал "Н" и изход "Н1". Маршрута и участващите в входни стрелки 1 и 5 и изходните стрелки 6 и 2 са заключени в положение за движение по правия елемент. Маршрута е подреден и заключен и на таблото при диспечера се очертава с жълта светлина готовия маршрут. Когато влака настъпи изолираното звено при входния сигнал "Н", същият ще се затвори, а на таблото ще угасне зелената светлина. МАршрутните секции ще светят в червено последователно и съответно ще се изчистват след преминаване на влака. Аналогично е действието за всички гари. При местно управление, диспечера вижда всички действия и маршрути за дадената гара, подобно на централното управление.

Изображение
Фиг.4 Визуализация на сигналите, маршрутите и заетостите

Особености на ДЦ

Диспечерската централизация София - Карлово има няколко гари, които постоянно работят на самостоятелно управление(СУ). Това са гарите Илиянци, Казичене, Яна, Златица и Карлово. Тези гари са изобразени в съкратен вариант, като диспечера вижда само коловозната заетост и даден вход/изход. Изхода е изобразен групово. Всички останали гари могат да бъдат управлявани в режим "Централно диспечерско управление"(ЦДУ) или при повреда и други обстоятелства, налагащи местно управление, да се премине в режим "Резервно местно управление"(РМУ).

Енергозахранването на пътните съоръжения на АБ става от собствени трансформатори, получаващи захранване от енергопреносна мрежа 6 kV променлив ток. Захранването на ДЦ се управлява също от централен пулт, разположен в съседно на ЦДП помещение с непосредствена комуникация между тях.

Изображение
Фиг.5 Табло за управление на енергозахранването на ДЦ

Диспечерската централизация София - Карлово е работила в комбинация с непрекъсната система АЛС тип АЛС-Н, използван при ЕМВ 32 и някои от локомотивите серия 43. АЛС е получавал честотни сигнали по релсите и в реално време е предоставял информация на локомотивния машинист за сигналите, към които подхожда. Това е ставало посредством ЛОКОМОТИВЕН СВЕТОФОР, монтиран на челната средна конзола в кабината на локомотива/мотрисния влак. В последствие тази система е извадена от експлоатация.

Изображение
Фиг.6 Локомотивен светофор на системата АЛС-Н

Осигурителните инсталации в гарите Обединена и Крлово са руска блочна МРЦ за големи гари, като тази в Обединена е с пулт - табло, а тази в Карлово стандартна конструкция с изнесено светосхемно табло и пулт-манипулатор. В останалите гари в участъка Мусачено - Сопот, се използва руска ЕЦ за малки гари с пулт - табло, обединено с работна маса за дежурния ръководител.

Ето примери за използваните в участъка с ДЦ осигурителни инсталации

МРЦ в гара Обединена
Изображение

МРЦ в гара Карлово
Изображение Изображение

ЕЦ за малки гари в гара Долно Камарци
Изображение
Мнения: 1
Регистриран на: Съб Дек 11, 2010 5:53 pm
Местоположение: Пловдив
lok45111 написа:Тема, в която може да дискутирате диспечерските централизации, приложени у нас.

В момента в експлоатация са два типа ДЦ:

:arrow: КСАУДВ(Компютърна Система за Автоматизирано Управление на Движението на Влаковете)...
Комплексна, не компютърна - говоря за наименованието :)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

От 19:00 часа на 04.07.2011 г влаковите диспечери от КСАУДВ вече са преместени в УДВГД-София(на Мария Луиза 110), което значи, че е изключена и самата КСАУДВ.
64.19
Мнения: 170
Регистриран на: Чет Ное 25, 2010 11:18 am
Местоположение: oselna

Мнение от 45-170 »

един диспечер от КСАУДВ ми каза че ще я демонтират и остава в историята
Публикувай отговор

Обратно към “Сигнализация, централизация и блокировки | Signaling and blocking systems”

Информация