Страница 1 от 8
Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 9:32 pm
от gtabakov
Два електрически локомотива се удариха днес по време на работна маневра в района на гара Стара Загора, съобщиха от пресцентъра на транспортното министерство.
Нанесени са материални щети на двете машини, ранени са трима души без опасност за живота. Пострадалите са прегледани в градската болница.
Регионална железопътна инспекция-Пловдив провежда разследване за причините, довели до инцидента и по установяване размера на щетите.
интересно кви са тези маневри на открит път....... днес като се прибирах от пловдив към зарата с 8615 влака спира на калояновец за образец , а после някаде преди входния на РП7 намали.... и както си зяпах през прозореца гледам намачкан локомотив....
Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 9:35 pm
от Nikss
Ехее, тия ми разбиха очакванията. Лошо, лошо.

Значи не е станало при скорост до 30 км/ч, тук е доста по-сериозно и е извън гарата макар, че тя е за 60 км/ч (не, че някой ги вдига) тъй, че пак същата работа дали е било в нея или на пост 7. А като вероятна причина може би не е от техническа неизправност. Странна ще да е била иначе тъзи маневра, та чак щети да има и ранени.

Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 9:47 pm
от Ghost
44 161 с новите колооси, колко я чакаха тази машина да стане. Пострадали са старши локомотивен инструктор, началник ел. цех, машинист. Информация никой не дава, тъй като хората които трябва да я дадът са в болница. Като гледам пострадалите сигурно 44 161 е била на спирачна проба. Ще стане сега една не ми се мисли. Цялото ръководство на депо Пловдив заедно с представители на "Безопастност и контрол" са там.
Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 9:48 pm
от Nikss
Каква спирачна проба, като тя вече е навъртяла 20 000 км откакто е излязла от ПР? Наскоро беше ТП. Нещо не се връзва.

Иначе да, жалко, че тамън е излязла от ремонт.

Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 10:52 pm
от Ghost
Очаквах от толкова много акредитирани фотографи вече да има снимки? От Ст. Загора май имаше и модератор.
Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 10:57 pm
от rexkos
Акредитираните фотографи все пак ходят на работа или на училище и не могат през цялото време да се мотаят само по влаковете.

Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 11:17 pm
от Mario Evstatiev
Ghost написа:Очаквах от толкова много акредитирани фотографи вече да има снимки? От Ст. Загора май имаше и модератор.
От СЗ няма акредитиран фотограф. А и не ми се вярва да има особени поражения по локомотивите, което ще е добре да е така. Ако е станал удар с ниска скорост, може да има контузен персонал, но машините най - много да се разделят с по някой буфер...
Публикувано на: Сря Яну 20, 2010 11:29 pm
от 44-134
lok45111 написа:Ghost написа:Очаквах от толкова много акредитирани фотографи вече да има снимки? От Ст. Загора май имаше и модератор.
От СЗ няма акредитиран фотограф. А и не ми се вярва да има особени поражения по локомотивите, което ще е добре да е така. Ако е станал удар с ниска скорост, може да има контузен персонал, но машините най - много да се разделят с по някой буфер...
Едната машина е с унищожена кабина, другата е поправима.
45 188 и 44 161
Публикувано на: Чет Яну 21, 2010 5:36 am
от spand
Ударът е станал на км 103 + 800 в участъка между входния на гара Стара Загора и Стара Загора РП7 в участък с крива и намалена видимост предвид снеговалежа през целия ден в Стара Загора. Локомотивите бяха изтеглени от местопроизшествието на два пъти между 22:00 - 23:00 ч. По непотвърдена информация в момента на зблъсъка скоростта е била 49 км/ч. От това което се вижда личи, че 45 188 приближава входния светофор на гара Стара Загора и връхлита върху спрялата 45 161. Щетите по 45 188 на пръв поглед са откъртени буфери и леко смачкана челна буферна греда но по 44 161 щетите са по значителни. Цялата кабина е откъртена и деформирана. 44 161 и е със един счупен пантограф. При удъра не е имало дераелиране и след отстраняване на плутовете и резервоарите за въздух локомотивите се придвижени до депо. Локомотивите са били там за скроростно-спирачна проба, но не се знае защо 45 161 е била извън входния на Стара Загора. Ако тези дни отида в Стара Загора ще направя снимки.
Публикувано на: Чет Яну 21, 2010 6:42 am
от Nikss
Благодарим за информацията. Интересно 161 като навъртя вече 20 000 км от ПР каква ще да е тъзи проба. Тука не се връзва. Може да е била П(Г)РСС и затова да е била на проба, иначе друго обяснение не намирам. Иначе дано на 161 не е ударена здравата кабина...

това й е 2-ри удар. Първият не знам кога, къде и по каква причина е станал, но след това направо са сложили нова кабина.

Публикувано на: Чет Яну 21, 2010 11:28 am
от gtabakov
някой май не е спазил скорост при маневра.
Последно разбра ли се какво са правили , много ми е интересно защо са се движели един след друг?
45 188 и 44 161
Публикувано на: Чет Яну 21, 2010 12:17 pm
от spand
Последната информация която получих е, че 45 188 е заминала към гара Калояновец за скоростно-спирачна проба, след което се е връщала обратно към Стара Загора. Преминава входния сигнал на Стара Загора РП 7 с показание ЕДНА ЖЪЛТА светлина с около 80 км/ч. На локомотив 44 161 е трябвало да се извъши проба на реостатната спирачка. По незнайни все още причини 44 161 се отправя към участъка в който трябва да пристигне 45 188 след подаден маневрен сигнал от дежурен ръководител движение. Машиниста на 44 161 вижда приближаващата 45 188 и спира. Машиниста на 45 188 също вижда 44 161 но твърде късно тъй като по това време е валяло ситен сняг и видимоста е била ниска. Следва удар с около 50 км/ч, като основно щетите са по спрялата 44 161. Машиниста на 44 161 е с леки натъртвания, машиниста на 45 188 е с множество порезни рани по лицето, а нач. елцех е със счупен крак.

Публикувано на: Чет Яну 21, 2010 12:20 pm
от Mario Evstatiev
Благодарности към spand за изчерпателната и добре илюстрирана картина на произшествието. От казаното се разбира, че по неясна причина, дежурния ръководител нарежда маневра по враждебен маршрут, без да обезопаси същия. Така 161 е пусната срещу 188, а от тук нататък, атмосферните условия са си свършили работата.
Освен да пожелаем на колегите бързо оздравяване, друго не ни остава.
45 188 и 44 161
Публикувано на: Чет Яну 21, 2010 1:07 pm
от spand
Внесох корекция - на 44 161 е трябвало да се извърши проба на реостатната спирачка.
Публикувано на: Чет Яну 21, 2010 1:12 pm
от bdz46
Маневра по враждебен маршрут е невъзможна. Маневреният сигнал дава разрешение за придвижване най-много до обратния входен без право на излизане към междугарието.