Имаше на времето и такова нещо ВМТ или казано иначе ЖП войски. Помня че имаха специални влакове за строеж и подръжка на релсовия път. Вагоните носеха абревиатурата ВМТ и повечето бяха боядисани в зелено. Останки от тях все още се срещат по разните глухи линии из гарите. Ровейки се за повече инфо. за такъв състав все още не съм попаднал на снимки.
Едно от поделенията на ВМТ се намира точно на прелеза за авиобаза Безмер. От едната страна е поделението в което влиза отклонка от линията за Бургас, а от другата страна има отклонка водеща до хранилището за релси и траверси.
Ако някой има снимки по тая тема да качва тук !
Едно от поделенията на ВМТ се намира точно на прелеза за авиобаза Безмер. От едната страна е поделението в което влиза отклонка от линията за Бургас, а от другата страна има отклонка водеща до хранилището за релси и траверси.
Ако някой има снимки по тая тема да качва тук !
Последно промяна от gzo на Пон Мар 19, 2012 10:32 pm, променено общо 1 път.
Сещам се за такива зелени вагони , само че на тях пишеше "ж.п. войски , под. номер ....." и другото не го помня.Имаше ги на сточна гара Пловдив някъде в периода 2003-2004 г. , когато бях студент , източните прозорци от аудиториите на "Гълъбарника" - място в ПУ-то , където се намира химическия факултет , гледаха натам.Било ми е интересно , но тогава съм нямал апарат да заснема тези вагони.Като обща бройка ми се губи , но са били повече от два.
Дори не си спомням кога са изчезнали , но със сигурност е било преди 2006г.
Дори не си спомням кога са изчезнали , но със сигурност е било преди 2006г.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Последно промяна от Labros на Нед Окт 17, 2010 10:58 pm, променено общо 1 път.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Последно промяна от Labros на Нед Окт 17, 2010 10:58 pm, променено общо 1 път.
За това място ли става въпрос? Ако имам път натам , ще снимам от влака.

Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Последно промяна от Labros на Нед Окт 17, 2010 10:57 pm, променено общо 1 път.
До поделението достъпа е безпроблемен ! Предавам думите от колега който се е ровил там за емблеми по изоставени стари униформи. Емблеми е намерил, но за съжаление не е спотър. Влезнал е от района на бившия завод за печатни машини, там сега има строеж на нещо като бетонен възел и оградата я няма.
От линията долу снимки не стават заради оградата. Най добрата позиция е горе от надлеза на асеновградско шосе.
За другия район на МВТ вече писах по-горе. Ако някой пърува по линията за или от Бургас може да снима поделението с ЖП възела при Безмер.
Апропо, ако някой има стари наръкавни армейски емблеми да се обади. Събирам ги и имам доста голяма колекция.
От линията долу снимки не стават заради оградата. Най добрата позиция е горе от надлеза на асеновградско шосе.
За другия район на МВТ вече писах по-горе. Ако някой пърува по линията за или от Бургас може да снима поделението с ЖП възела при Безмер.
Апропо, ако някой има стари наръкавни армейски емблеми да се обади. Събирам ги и имам доста голяма колекция.
На сп.Одърне също има такова нещо на бившите вече ВМТ , сега се водят ТСВ-Транспортно Строителство и Възстановяване , друга база която знам е тази в гара Разделна , там имат даже 2 локомотива 55-серия и участваха в реконструкцията на линията между Ва и Ваз тази есен следи от поделенията могат да се видят и на гара ГОр , там войниците участваха в маневрите по гарата когато имаше голям товаропоток.gzo написа:Имаше на времето и такова нещо МВТ или казано иначе ЖП войски. Помня че имаха специални влакове за строеж и подръжка на релсовия път. Вагоните носеха абревиатурата МВТ и повечето бяха боядисани в зелено. Останки от тях все още се срещат по разните глухи линии из гарите. Ровейки се за повече инфо. за такъв състав все още не съм попаднал на снимки.
Едно от поделенията на МВТ се намира точно на прелеза за авиобаза Безмер. От едната страна е поделението в което влиза отклонка от линията за Бургас, а от другата страна има отклонка водеща до хранилището за релси и траверси.
Ако някой има снимки по тая тема да качва тук !
Ето снимка на старото поделение в Разделна :
http://www.wikimapia.org/#lat=43.172384 ... 16&l=0&m=b
Воден от интересите си към железниците и военната история на България искам с тази тема да поставя началото на събиране на информация (данни, синмки и артефакти) която предполагам, че ще е интересна на повечето съфорумници и отделно ще се ползва за писането на тематични трудове (статии, книги). Всичко това цели запазването на историята тъй като установявам, че съвсем скоро след закриването на МВТ вече не се знае почти нищо (отделно, че се раждат митове и неистини) за тяхното съществуване.
И така започвам с обща информация и се надявам с ваша помощ да разширим нейните параметри:
МВТ или казано иначе Войски на Министерството на транспорта са създадени 1975г. и просъществуват до 2000 когато са преструктуритани в държавно ТД или дефакто това е равнозначно на закриване тъй като тази структура е девоеннизирана. МВТ са подчинени на Транспотрното м-во и изпълняват служба в интерес както на въпросното министерство така и на военното минстерство.
Във ВМТ служат наборни войници които отбиват конституционните си задължения за задължителна военна служба. И точно тук е разковничето на закриването на МВТ тъй като според изискванията на ЕС наборни войници не могат да полагат задължителен труд заради военната си повинност, а в същото време ВМТ на които се възлага изпълнението на обществени поръчки се възползват от това задължение и дефакто ползват евтина работна ръка за комерсиална печалба. Това е така тъй като след промените през 1989 г. на МВТ се даде зелена светлина за действие на своботния пазар и печелеше поръчки за изпълнение от частния бизнес интерес. Тъй като МВТ ползваше евтина работна ръка (наборните войници) това доведе до налагането и на монополист в бранша (което също е недопустимо за страна какндидат членка на ЕС).
МВТ беше структура от специализирани военни поделения, които имаха възможност да изграждат и поддържат железопътната инфраструктура. Давам пример какви бяха частите на ВМТ за да си направите сами извода какви способности са имали:
-Строителен железопътен батальон ( Пътно-строителен батальон)
-Възстановителен батальон
-Тунелен батальон
-Център за подготовка на новобранци за “Марица-Изток” АД
-Ремонтно-технически батальон
-и т.н.
Тоест това си бяха предприятия, които изграждаха и подържаха железния път на България.
Кадрите за командване и управление на МВТ се подготвяха в ВВТУ Тодор Каблешков- София. Този ВУЗ беше също под шапката на министерството на Транспорта и съответно след закриване на МВТ отяадна и нуждата за подготовка на техни кадри. Това беше причината за девоеннизирането на ВВТУ и за преобразуването му във ВТУ.
В тази връзка се опитвам да намеря наръкавната емблема на ВВТУ която изглеждаше така:

Ако някой има тази емблема или достъп до сегашното ВТУ където вероятно все още може да намери, моля да ми помогне в нейното придобиване.
За изпълнение на задачите по изграждане и подържане на железния път МВТ разполагаше със следните машини:
-железопътни машини произведени от: “Пласер и Тойер” - Австрия, “Матиша” - Швейцария”, “Робел” - Германия, “Жисмар” - Франция и др.
-тежки булдозери и товарни машини тип “Катерпилар” и “Комацу” - производство на САЩ и Япония, вибрационни валяци “Динапак-СА 25” - САЩ, багери на железопътен ход “Оренщайн и Копел”, машини за фрезоване на асфалтови пътища “Вирген 1000 СА”, багери “Шефф” - Германия, баластопресевни машини 0810 - Швейцария, пътепоставач УК-25, пътерихтовъчна машина “Робел”, багери ЭО-3322Б, генератори Б-160, пресевни машини С-330, Б-201, пътепоставачи УК-25/18.
-По-голяма част от железопътната техника е производство на фирмите “Пласер и Тойер”, Матиса”, “Паганели” и “Робел”. Пътепоставачите за монтаж и демонтаж на железопътни звена са руско производство и са с голяма производителност и ефективност; отговарят на съвременните технологии за механизиран ремонт на железния път.

И така започвам с обща информация и се надявам с ваша помощ да разширим нейните параметри:
МВТ или казано иначе Войски на Министерството на транспорта са създадени 1975г. и просъществуват до 2000 когато са преструктуритани в държавно ТД или дефакто това е равнозначно на закриване тъй като тази структура е девоеннизирана. МВТ са подчинени на Транспотрното м-во и изпълняват служба в интерес както на въпросното министерство така и на военното минстерство.
Във ВМТ служат наборни войници които отбиват конституционните си задължения за задължителна военна служба. И точно тук е разковничето на закриването на МВТ тъй като според изискванията на ЕС наборни войници не могат да полагат задължителен труд заради военната си повинност, а в същото време ВМТ на които се възлага изпълнението на обществени поръчки се възползват от това задължение и дефакто ползват евтина работна ръка за комерсиална печалба. Това е така тъй като след промените през 1989 г. на МВТ се даде зелена светлина за действие на своботния пазар и печелеше поръчки за изпълнение от частния бизнес интерес. Тъй като МВТ ползваше евтина работна ръка (наборните войници) това доведе до налагането и на монополист в бранша (което също е недопустимо за страна какндидат членка на ЕС).
МВТ беше структура от специализирани военни поделения, които имаха възможност да изграждат и поддържат железопътната инфраструктура. Давам пример какви бяха частите на ВМТ за да си направите сами извода какви способности са имали:
-Строителен железопътен батальон ( Пътно-строителен батальон)
-Възстановителен батальон
-Тунелен батальон
-Център за подготовка на новобранци за “Марица-Изток” АД
-Ремонтно-технически батальон
-и т.н.
Тоест това си бяха предприятия, които изграждаха и подържаха железния път на България.
Кадрите за командване и управление на МВТ се подготвяха в ВВТУ Тодор Каблешков- София. Този ВУЗ беше също под шапката на министерството на Транспорта и съответно след закриване на МВТ отяадна и нуждата за подготовка на техни кадри. Това беше причината за девоеннизирането на ВВТУ и за преобразуването му във ВТУ.
В тази връзка се опитвам да намеря наръкавната емблема на ВВТУ която изглеждаше така:

Ако някой има тази емблема или достъп до сегашното ВТУ където вероятно все още може да намери, моля да ми помогне в нейното придобиване.
За изпълнение на задачите по изграждане и подържане на железния път МВТ разполагаше със следните машини:
-железопътни машини произведени от: “Пласер и Тойер” - Австрия, “Матиша” - Швейцария”, “Робел” - Германия, “Жисмар” - Франция и др.
-тежки булдозери и товарни машини тип “Катерпилар” и “Комацу” - производство на САЩ и Япония, вибрационни валяци “Динапак-СА 25” - САЩ, багери на железопътен ход “Оренщайн и Копел”, машини за фрезоване на асфалтови пътища “Вирген 1000 СА”, багери “Шефф” - Германия, баластопресевни машини 0810 - Швейцария, пътепоставач УК-25, пътерихтовъчна машина “Робел”, багери ЭО-3322Б, генератори Б-160, пресевни машини С-330, Б-201, пътепоставачи УК-25/18.
-По-голяма част от железопътната техника е производство на фирмите “Пласер и Тойер”, Матиса”, “Паганели” и “Робел”. Пътепоставачите за монтаж и демонтаж на железопътни звена са руско производство и са с голяма производителност и ефективност; отговарят на съвременните технологии за механизиран ремонт на железния път.




Глобален модератор
Пласер и Тойрер - http://www.plassertheurer.com
Робел - http://www.robel.info/ - Сега поделение на Пласер и Тойрер
Матиса - http://www.matisa.com
Приятно гледане !
Робел - http://www.robel.info/ - Сега поделение на Пласер и Тойрер
Матиса - http://www.matisa.com
Приятно гледане !
Ползвам снимка от пътуването на Весо на която се вижда част от парка на поделението в Калояновец. Поделението е част от системата на бившите ВМТ и е носило номер 58350. Било е база за съхранение на военновременни запаси, а като гледам изглежда все още е действаща база, макар и че ВМТ вече да не съществуват. Според този източник: http://www.krsz.org/obs_proposled.php?ID=1510
цитирам "складова база с. Калояновец съхранява бойни припаси."
А ето и актуална снимка:
http://www.foto.bg/data/7809/Photos_0218.jpg
На гара Маноле има друг склад за съхранение на военновременни запаси и са в една и съща структура с база Калояновец.
Информацията е взета от тук: http://100pudov.com.ua/subject/17/9682/?page=3[/img]
Гледам, че на този линк, някой дори е обозначил на сателита района на базата:
http://wikimapia.org/13281258/bg/%D0%A1 ... 0%BB%D0%B8
На гара Соколово е поделение 58690 Централна складова база до която има има изградена жп отклонка, а влака към Търново минава досами оградата на поделението.
Информацията е от тук: http://uchebnazona.com/info/uchebna_zona2.doc
цитирам "складова база с. Калояновец съхранява бойни припаси."
А ето и актуална снимка:
http://www.foto.bg/data/7809/Photos_0218.jpg
На гара Маноле има друг склад за съхранение на военновременни запаси и са в една и съща структура с база Калояновец.
Информацията е взета от тук: http://100pudov.com.ua/subject/17/9682/?page=3[/img]
Гледам, че на този линк, някой дори е обозначил на сателита района на базата:
http://wikimapia.org/13281258/bg/%D0%A1 ... 0%BB%D0%B8
На гара Соколово е поделение 58690 Централна складова база до която има има изградена жп отклонка, а влака към Търново минава досами оградата на поделението.
Информацията е от тук: http://uchebnazona.com/info/uchebna_zona2.doc
Информация
Модератори