Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Тъй като владеенето на чужди езици не е от силните ми страни , обръщам се към уважаемите форумци по-добре справящи се по въпроса с молба за помощ !
Има ли в производство и редовна експлоатация такива екземпляри !
Асоцияцията ми е автобусите на Тедом и не само те движещи се изцяло на такова гориво!
Бих се радвал , който има такава информация да я сподели с уважаемата аудитория !
Благодаря предварително !
И Весело Посрещане на новата 2010г.
Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС

Мнение от NiGhtPiSH »

Въпросът на Станко е много добър. Такива мотриси има, с дизелови двигатели преустроени при заводски ремонт да използват CNG (Compressed Natural Gas) или CH4 по химично казано, а именно метан.
Аналогията с автобусите Тедом е много добра, защото чешката компания реално разработи наистина добри автобуси с добра планировка на салона и дизайн.

В Щатите доколкото знам Napa Valley Wine Train са конвертирали еднa или две единици Alco FA-4.

В Швеция се експлоатира поне една модернизирана единица Y1 - дизел хидравлични четириосни мотриси произведени от Fiat с Vmax=130 km/h. Движи се по локален клон край Линкопинг мисля.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

Не мога да ти кажа къде и колко мотриси и локомотиви използващи природен газ има, потърси в интернет - в САЩ със сигурност има доста маневрени локомотиви работещи със природен газ, правени са опити и с магистрални дизели мисля че имаше поне администрация която имаше в редовна експлоатация диз.лок. преработени за природен газ......
Проблемите (основните) са следните:
Намалява пробега с едно зареждане
Намалява мощността на двигателя с поне 20%
Увеличава се теглото на локомотива - тъй като резервоарите(бутилките) за СПГ - (Сгъстен природен газ) са за работно наляганет 20 МРа.
Тези проблеми се решават с много пари - преминава се към използване на втечнен природен газ (което си е чист метан за разлика от сгъстения), резервоарите са ВПГ са в пъти по скъпи от тези за СПГ, зарядните станции също, загубите на мощност се "превъзмогват" с изработката на изцяло нови цилиндрови глави и пълнителни колектори (понякога и бутала)и в един момнет цената на прустроиството на един локомотив нараства до толкова че икономически неизгодно. В САЩ преработването на диз.лок за природен газ се дължеше основно на наличието на доста машини с голям остатъчен ресурус които не отговарят на екологичните норми, а не икономията от цена на горивото
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Много благодаря и на двама ви !
Наясно съм с предимствата и недостатъците на природния газ като гориво !
Не случайно в заглавието на темата съм избягнал локомотивите !
По - любопитно ми е развитието при мотрисните влакове движещи се с това гориво в Европа !
Както казах езиците не са силната ми страна , така че бих се радвал на всяка чужда помощ !
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

В Русия има локомотиви, работещи на CNG. За мотриси нямам информация.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Да си поговорим за железници | Let's talk about railways”

Информация