Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

БДЖ изпитва недостиг на млади кадри
26 декември 2009 / 09:57

Освен финансовите проблеми, сериозни трудности изпитва БДЖ и с кадрите си – в системата работат предимно хора н предпесионна възраст, а младите попълнения са под 10 процента. Освен това през следващите пет месеца трябва да бъдат съкратени около 2000 души, каза в специално интервю за ТВ "Европа" директорът на компанията Пенчо Попов.

Системата на БДЖ изпитва сериозен дефицит на млади кадри. Към момента техният процент е под 10 и продължава да намалява заради системното недофинансиране и ниските заплати, сподели Пенчо Попов. В същото време заради намаления с близо 30 милиона лева бюджет до средата на следващата година се налага да бъдат съкратени близо 2000 души. В централните управления на БДЖ ще бъдат съкратени близо 40 процента от администрацията, а в другите- около 20 на сто. Попов предупреди и за друга тревожна тенденция - лошата подготовка на водачи от транспортните училища. На практика почти няма желаещи да започнат работа в родната железница. Сериозна е и нуждата от подновяване на вагоните. Това обаче няма как да се случи през 2010 година. Компанията дължи 100 милиона лева по заеми, 160 към доставчици и има още 100 милиона лева други кредити.

Източник: ТВ Европа
http://www.tvevropa.com/bg/news/economics/view/18905
Мнения: 194
Регистриран на: Пет Май 15, 2009 11:18 am
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от Ghost »

За мен най-болната тема в настоящият момент в БДЖ са кадрите. Много да не кажа всички специалисти напуснаха и станаха ел. техници по строежи и гаражи и каво ли не. За новоизлюрените кадри не ми се говори. Хора завършили гимназии и училища нямащи нищо общо с техниката с един няколко месечен курс и са "готови"" железничари. Но най са ми интересни циганите. Повече от няколко месеца не се задържат. При тях важи правилото "циганин бяга от работа и на студено не стои". 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Проблема с кадрите е наистина сериозен и явно видим. Ако погледнем депо София например, средната възраст там е около 40 - 45 години. Много от колегите през 2010 г. ще се пенсионират и фактически ще се овакантят доста места, но поради кризата тези места ще бъдат закрити. Бригадите в ремонта прогресивно намаляват. Например от Януари, депо София остава с един манометърджия, след като втория човек излиза в пенсия поради навършена възраст. И мястото му или се закрива или ще се търси човек от другото депо. При локомотивния персонал също се забелязва застаряване, въпреки, че в последните години много ентусиазирани млади момчета започнаха работа като помощник - машинисти, а някои от тях вече заслужено имат тапия за "Машинист локомотивен". Но те са доста малко в сравнение с тези, които тази година се пенсионират.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

:lol:
Мнения: 194
Регистриран на: Пет Май 15, 2009 11:18 am
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от Ghost »

Labros написа:Аз бих започнал в работа в ремонта. Уведомете там, че има желаещ :wink: .
В момента има забрана за назначения на хора външни на БДЖ поради течашите съкращения. Като мине офанзивата имащ шанс. Задължителните качества, които трябва да притежаващ са: издръжливост на студ и поносимост към ГСМ. 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Ghost написа:
Labros написа:Аз бих започнал в работа в ремонта. Уведомете там, че има желаещ :wink: .
В момента има забрана за назначения на хора външни на БДЖ поради течашите съкращения. Като мине офанзивата имащ шанс. Задължителните качества, които трябва да притежаващ са: издръжливост на студ и поносимост към ГСМ. 8)
Ето тук идва и момента на първото недоразумение. Хем се оплаква Попов, хем тая забрана още е на лице. Има млади кандидати, които ще издържат и на студа и на ГСМ-а, но не могат да бъдат назначени. А в същото време железницата застарява... Парадокс не ами парадокс.
64.19
Мнения: 194
Регистриран на: Пет Май 15, 2009 11:18 am
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от Ghost »

Парадокс няма. Давам за пример наскоро актуална ситуация. В ел цеха имащ трима "сменни майстори" /по касификация се водят "организатор, произвоство и ремонт"/. Едната бройка се съкращава и кое е правилното да го съкратим, въпреки , че е тръгнал от най-ниското стъпало и е станал някакъв ръководител. Човек с опит и качества, или да му предложим вакантна бройка за ел. техник или шлосер.
Политиката за забрана на назначения на външни на БДЖ лица до приключване на съкращенията е правилна и логична. 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Правилна е за малките депа, но за депо, като София, от което напускат и се пенсионират доста хора и в бригадите има криза за кадри, смятам, че е редно или да се пратят хора от други депа, като по този начин запазят работата си или да се намери начин за назначаване на млади и мотивирани хора. Защото не е далеч времето, в което машините изведнъж ще грохнат и наличните бригади ще се окажат недостатъчни да се оправят с кризисното положение, което по между другото вече е започнало.
64.19
Мнения: 194
Регистриран на: Пет Май 15, 2009 11:18 am
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от Ghost »

lok45111 Не трябва да се стига и до положението да се назначават хора, колкото да се запълни бройката. В ел цеха уж хора има но половината са само пълнеж. Истината в момента е че който не са го взели другаде на работа идва да си търси работа в БДЖ. И обратното, който можа да се уреди другаде отлетя. 8)
:arrow: Пиши на ЛС как да си сложа и аз един аватар, че нещо не ми се получава с картинките.
Мнения: 316
Регистриран на: Чет Юни 08, 2006 12:06 pm
Местоположение: Русе

Мнение от Railroader »

Щом има недостиг на кадри и излишен "пълнеж", тогава да не се искат пари "под масата" на хората, които имат реални желание и умения да работят тази работа. :evil:

На проблема за сега не се обръща необходимото внимание, а той не просто е сериозен. :!: Когато утре, вдруги ден започнат да зачестяват произшествия и инциденти поради некомпетентност, какво ще се прави, а?! Тогава ще стане страшно.
Върху две гуми или върху две талиги по две релси!
Мнения: 161
Регистриран на: Сря Юни 09, 2010 11:27 am
Местоположение: Добрич - България

Мнение от evrokoma »

Railroader написа:Щом има недостиг на кадри и излишен "пълнеж", тогава да не се искат пари "под масата" на хората, които имат реални желание и умения да работят тази работа. :evil:

На проблема за сега не се обръща необходимото внимание, а той не просто е сериозен. :!: Когато утре, вдруги ден започнат да зачестяват произшествия и инциденти поради некомпетентност, какво ще се прави, а?! Тогава ще стане страшно.
напълно те подкрепям аз също имам желание за работа в системата на бдж готов съм да изкарам всякакви опреснителни курсове но не пенсионерите са на почит,затова и бдж куца работата която вършат 5 пенсионера и 2ма от таканаречения пълнеж спокойно може да се върши от един кадърен и имащ желание за работа млад човек :evil:
Мнения: 7
Регистриран на: Нед Сеп 19, 2010 6:40 pm
Местоположение: плевен

Мнение от chargerr »

И аз със огромно желание ходя на стаж за помощник лок машинист и имам големи желания но такива станаха времената че нямаш ли връзки неси за никаде! пък и вече все по малко хора пазят железницата! мн жал ми става като се кача в някой раздрънкан локомотив, който бие лопа скърца и е пред разпадане!
Лъчезар Атанасов гр.Плевен
Мнения: 1178
Регистриран на: Чет Авг 14, 2008 3:57 pm
Местоположение: Русе/Свищов

Мнение от Vancho »

О, Велики Глъм, върни влаковете от единия център на Вселената до другия, че малките глъмчета да млъкнат, че ми надуват главата

(Русе-Димитровград 4647) :D
Заключено

Обратно към “Архив "Новини и статии"”