Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
Продължение на темата за ГДВ 2010 тук :arrow:
64.19
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Пътеводители поне на гара Пазарджик ИМА.Днес си купих този , като касиерката ми каза , че са получени около 150 бройки , от които само за два дни са останали към 60.Съкратени разписания все още няма.Бившите ускорени влакове са отбелязани с категория "R" (със задължително закупуване на запазени места) , а на всичкото отгоре са им посочили имената.И въпреки , че са бързи , цените не са свалени (впрочем в понеделник ще проверя това).
Ето и първите ми впечатления - жестоко са орязани влаковете в участъка Димитровград - Свиленград.Оставени са само 3 влака , един от които международен , а първият от пътническите тръгва в неудобно време от Пловдив.Вторият пътнически пък нощува на Сви и така практически разходка до там може да се осъществи изключително трудно.

На 1640 / 1641 с течение на времето поетапно им скъсяват дестинацията - докато преди тя беше Момчилград - София , след това я намалиха на Момчилград - Пловдив , а сега влакоете се движат само между Димитровград и Пловдив.Добре , че поне пътуващите с 1641 имат връзка за Млг , посредством 40165.

Бившият 1651 (сега 1625) е само до Пловдив , след което 10245 му поема композицията.Отливът на пътници ще е пълен , понеже 10245 е ПВ и ще спира на всяка керемидка , добре че поне пътническият генерира хора от Пловдив , но за връщащите се от столицата димитровградчани няма да е никак удобен с това времепътуване.

В неделя , празник или последен почивен ден , когато са няколко последователни , композицията на 1621 (10:51 на ПО) заминава като 1671 до Дг , след което се връща като 1672.В останалите дни стои в Пловдив. Тук ми е много интересно какво се има предвид под израза "когато са няколко последователни" , тъй като има 2 хипотези - от една страна , ако не са няколко последователни (например някоя събота да е раб. ден , неделята остава почивен) , тогава нямаме налице последователни дни и влакът не следва да се движи нито в събота , нито в неделя.От друга страна ми е чудно какво се има предвид под "няколко последователни дни" - някои хора имат предвид 3 дни , други 4 , трети 5 , със сигурност два няма да отговарят на изискването , тъй като не са няколко.Е , тогава би следвало този влак да се движи само тогава , когато освен събота и неделя , и още някой друг ден е обявен за почивен.Това е много двусмислено и е редно да се уточни какво се има предвид.А колко лесно щеше да бъде да се напише "движи се в събота , неделя и празник".

Сега ще прегледам още малко пътеводителя и ще подам още коментари.
Модератор
Мнения: 390
Регистриран на: Нед Ное 25, 2007 1:35 pm
Местоположение: Shoumen
Модератор

Мнение от todor plamenov »

Аз доколкото разбрах орязването на влаковете Пловдив - Свиленград -Пловдив се дължало на прозорците,които са нужни за работата по проекта ИСПА между Димитровград и Свиленград.Иначе после ще възстановят спрените за момента обедни влакове по тази дестинация,както и локалния КПВ 10247 Димитровград - Свиленград,който се движеше през миналия график.Дай боже и нещо ново да се появи!!!
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

На гара Чб също има докарани около 10-15 парчета пътеводители. И се подлъгах та си взех един. Здраве да е. Интересно, че май е спряно отпечатването на съкратени разписания, които вървяха по левче едното. В интерес на истината това е 2-ри ГДВ, в който не ги виждам. :roll:
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Докато хапвах , прегледах цялото разписание и открих още любопитни неща.Предвид обема , разделям информацията на 3 мнения.

По 2-ра линия - последният влак за Варна не стига , че не е изместен в по - късен час , но и е дръпнат "назад" с 5 минути в сравнение с миналото разписание.Как на графистите не им увряха главите , че е нужен час на тръгване минимум 13:55 (и нито минута по - рано) от столицата , но за тях това явно е без значение.7624 не спира на Своге , но като се има предвид по - краткото времепътуване и факта , че се намира в промеждутъка 4612 - 20223 , това не е толкова фатално.
Продължава абсурдът с 2655 , който се движи с цял час по - късно , като дори са се сетили този абсурд да се "узакони" с връзката 20131 , но според мен размяна на часовете на тръгване между 2655 и 20135 би имала значително по - голям ефект , тъй като в 7:00 от автогарата в Плевен тръгва автобус за Варна и конкуренцията между него и бързия влак е ожесточена.Гледам че е предвидено спиране на "Зл.Пясъци" на Попово , за добро или лошо , но в стария график влакът не спираше на тази гара.
Все още непроменени са и 2 "безумици" (не мога да ги характеризирам по друг начин) - спирането на Янтрата на Роман и разписанието на 20110 в участъка Горна - Павликени , където не спира никъде.Решението за ПВ-то е просто - да се изтегли часът на тръгване в 5:20 и без това 24-минутния престой в Левски е за връзките с 24202 и 24213 , но какво пречи на 20110 след като не чака друг влак , да тръгва максимум 5 минути след като е пристигнал? Колкото за спиранията на 2612 на Дъбниците и Телиш , смятам , че са излишни , но оправданието на графистите ще е , че липсва влак за Червен бряг , Мездра и София в този интервал.

По 3-та най - после се сетиха да удължат маршрута на 30113 / 30114 до Карлово (ех , кога и ние ще дочакаме подобно да се случи и за 10131 / 10134) и съкращаване този на 30120/30123 , като бе пределно ясно , че втората двойка от Пирдоп на изток се движи само с превозната бригада.Разписанието на Чайката (16:05-22:00) мога да го определя като "похвално".Крайградските влакове в участъка Кв-Тл също са се увеличили с един.Като пропуск може да се отблежи липсата на връзки между 8612 и 3660 (достатъчна е размяна на местата в участъка Кма-Кн) , както и между "Родопи" и 8661(RБВ-то го изпуска за 11 минути , а следващия влак за БС е чак след час и 10 мин.).

По 4-та - ако се чудим , защо времепътуването на 4611 в участъка Русе - Горна се е увеличило с 4 минути , то причината е ясна - престоят на Иваново за разминаване с 4646.Като минус също така ще отбележа липсата на връзка на 40241 от Дг на юг.Добре че поне за връщащият се 40242 връзка има.Не мога да разбера логиката 40104 да пътува до Горна , след което влак в посока Русе да има чак след час и 19 минути.Не ми стана също ясно защо композицията на 4647 стои от 4:36 до 5:55 в Димитровград , при положение , че не чака никаква връзка.

За 5-та.Първо да започна с баналните уточнения , че 360/-1/-2/-3 отново не возят пътници вътрешно съобщение , да премина покрай това , че спиранията на 5621 , 5611 и 5623 в участъците София - Перник и Струмяни - Кулата не са редуцирани , ами на всичкото отгоре международния 463 спира навсякъде в първия участък , идентично на 5622 от Кулата до Пею Яворов.Не е оправдано според мен и спирането на 462 на Батановци.

To be continued......
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

Nikss написа:На гара Чб също има докарани около 10-15 парчета пътеводители. И се подлъгах та си взех един. Здраве да е. Интересно, че май е спряно отпечатването на съкратени разписания, които вървяха по левче едното. В интерес на истината това е 2-ри ГДВ, в който не ги виждам. :roll:
В ГДВ 2009 имаше съкратени разписания.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Не е оправдано според мен и спирането на 462 на Батановци.
Той спираше и при миналогодишния график.
Модератор
Мнения: 390
Регистриран на: Нед Ное 25, 2007 1:35 pm
Местоположение: Shoumen
Модератор

Мнение от todor plamenov »

Весо,по повод на твоите наблюдения за новия ГДВ,мога само да добавя към вече казаното от тебе,че по главната втора линия има още много да се желае. Специално за спиранията на 2612 (бивш 2610) картината е такава от 2001г .Влакът неизменно е заложено да спира на Дъбниците и Телиш ,тъй като по това време в ранния следобед има изключително много пътуващи от областния град Плевен към тези населени места.От Телиш специално пък пътуват доста хора за Червен Бряг.Решението естествено не е да спира бърз влак,а да се измисли някакво КПВ в този час евентуално от Плевен за Червен Бряг или Мездра,но нищо не предвещава това да се случи в близко бъдеще.По същият аналогичен начин стоят нещата и с обратния 2613.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

И 2637 спира на Телиш, а снощи се качи само 1 (един) пътник, слизащите бяха... 0 (нула).
Мнения: 3359
Регистриран на: Сря Фев 15, 2006 10:28 pm
Местоположение: Костинброд, София

Мнение от rexkos »

VESO написа:Не ми стана също ясно защо композицията на 4647 стои от 4:36 до 5:55 в Димитровград , при положение , че не чака никаква връзка.
По-точно композицията стои в ДГ от 4.36 до 23.25, защото 40161 от новото разписание вече се обслужва от немски "Хюлиез"-и (a.k.a. Дезиро). :evil:
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

И пътуващите биват принуждавани сънени да се местят от влак на влак...
Модератор
Мнения: 390
Регистриран на: Нед Ное 25, 2007 1:35 pm
Местоположение: Shoumen
Модератор

Мнение от todor plamenov »

Labros написа:И пътуващите биват принуждавани сънени да се местят от влак на влак...
Същото важи и аз пътниците,които дръзнат да направят нощната релация 2627/4646.Важното е на пътниците да им е неудобно.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Да продължа с коментарите и за останалите участъци.

По 7-ма с вечното оправдание: "липса на влакове" , 7620 , 7623 , 7625 , 7630 и 7631 спират навсякъде в участъка Бо-Бр.Особено като гледам 7625 в участъка Видин - Бойчиновци , имам чувството , че е ПВ.Добре че поне 7621 / 7624 имат по - прилично времепътуване , те напълно заслужават да бъдат с обновени вагони след Нова година , единствено донякъде излишни са им спиранията в Дреновец.

По 8-ма линия не ми харесва продължителността на престоите на "Родопи" и "Сл.Бряг" в Стара Загора.Пътникопотокът в тази гара определя за слизане и качване време по - дълго от 2 или 3 минути , което прави закъсненията неизбежни.Като положителна черта можем да отбележим нововъведеният 80240 , който изчаква пътуващите от Бургас с 80142 и отива до Ямбол.Там чака идването на 80101 , има връзка в Зимница с 30256 и така една късна релация между Ямбол и Сливен е осъществена (последният автобус от градът край Тунджа за този на 100-те воеводи е в 19:20).
За вас не знам , но лично аз приветствам отмяната на спиранията на бързите влакове на Вл. Павлов , където рядко да имаше повече от 5-ма души , слизащи и качващи се едновременно.Остава обаче глупавото спиране на Чайките в Айтос.
В пътеводителя не е нанесен 8637.Това , което гледам от 8636 обаче е , че е отпаднал директният вагон за и от Русе , посредством 4646 и 4647 , като е останала само връзката с прикачване в Ст. Загора.

9-та е единствената линия , за която нямам забележки.Добра идея е отпадане спирането на 9636 във Висока поляна , но би следвало да се помисли и за аналогия на 9637 в Хитрино и Плиска , още повече предвид среднощните часове на пристигане в тези две гари.
Модератор
Мнения: 7683
Регистриран на: Вто Яну 31, 2006 5:49 pm
Местоположение: Пловдив
Аватар
Модератор

Мнение от VESO »

Моят коментар и за второстепенните участъци.

Последният за деня влак към и от Банкя вече е сезонен.Това дали е за добро или лошо нямам представа , но знам само , че ако искам както досега с 1624 да ида до балнеолечебния курорт , трябва да пътувам през лятото.
Как на чиновниците не им влезе в главата , че е нужен влак за Велинград след 18:14.Хем ще обира пътниците от 1627 и "Сл.Бряг" , хем и час на тръгване от Сп в 20:30 ще позволи пристигане във Вг в 21:57 и няма да пречи на 16108 , който идва в 21:59.Така композицията може да нощува там и на сутринта да си тръгва в 5:55 , което ще повлече 2 последици - отпадане нуждата да се прикачат по 2 машини с 6-7 вагона за 16101+маневри на Вг и час на потегляне 2:50 , което би осмислило ненужния престой във Велинград.
Все още продължава безумието и с влаковете в участъка Левски - Троян.Вместо да се удължи маршрутът на 24215 / 24204 , един след друг в 6:10 и 8:20 от Троян са наблъскани два влака , като последният е чак в 16:40.А един вариант Ловеч - 11:42, Троян -12:38 , Троян - 12:47, Ловеч - 13:43 би бил доста изгоден.
За Шумен - Комунари положението остава все още безнадеждно.След изключително неудобният 30150 , влак има чак следобяд и дупката 3:38 - 13:50 е доста "дълбока" , която дори и 3660 не може да я покрие.
От Дупница за Бобов дол вече има само 3 влака.Като се сетя в предишни разписани за 7-8 в едната посока , като някои от тях бяха от и до София , мисля , че резкият спад на пътникопотока в последните години е дал своето неминуемо отражение.
Участъкът Перник - Разменна - Волуяк - София също може да се похвали с международен влак - това е така , понеже 462 се застъпва с 60102 след Перник , но вместо надминаване на Перник разпр. , графистите са заложили варианта през Разменна.
До Панагюрище отпадна влакът "по допълнително разпореждане" , който и един ден не се е движил.
Ако някой реално иска да се увеличи пътникопотока към Хисар , е нужно гъвкаво разписание и пускането на повече директни влакове от Пловдив , който могат и да не правят връзка на Долна махала с карловските.Щом като за един еднопътен участък като София - Перник се пускаха толкова начесто трамваи , нищо не пречи същата схема да се приложи тук.При това с далеч по - малко влакове , но в удобни часове може да се върне част от пътникопотока , преориентиран досега към автобусите.

Като цяло , с някои изключения този график , дали ни харесва или не , вече е в действие.Определено и тук , както при предишния фразата "Има още какво да се желае" важи с пълна сила.
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

За хисарските влакове ще се настъпят няколко "автобусни босове". Целта там е пълното изгонване на пътниците и прехвърлянето им към автобусите.
От Дупница за Бобов дол вече има само 3 влака.
Които пак са в неудобно време от Дца. Такива чакове са им поставили, че по никакъв начин не могат да обхванат работещите и учещите от Бобов дол в Дупница.
Заключено

Обратно към “Архив "Трейнспотинг, ГДВ, мероприятия и общи теми"”

Информация