Координатор УС
Мнения: 486
Регистриран на: Пет Юли 24, 2009 7:42 pm
Местоположение: Wien / Sofia
Обратна връзка:
Аватар
Координатор УС
България е известна с добрите си климатични дадености още от най-древни времена и затова свидетелстват не само прекрасните вина раждащи се по нашите земи. Многото слънчеви дни през годината предпоставят и за големи количества произвеждана СОЛАРНА енергия.

Нека да дам за пример приемното здание на гара София. Покривът е с размери над 13 декарa. Тази площ е греховно да не се оплозвотвори за производство на ел. енергия от която НКЖИ, като собственик само ще печели, защото НЕК е задължен да изкупува ел. енергия от възобновяеми източници.

Изображение

Произвеждат 240 W на модул с размери около 2m^2, което значи, че само енергийния потенциал на ЦГ е поне 100 пъти по-голям - 24 000 W, като си представите колко са гарите в България построени в архитектурния стил Брутализъм, (София, Пазарджик, Добрич и още сума)

Инсталирането на такива соларни панели по тези гари би могло да стига да произвежда по 200 000 W (200 kW), което ако се изчисли на годишна база е достатъчно сериозно перо за приходи или по-скоро за орязване на разходи, защото НКЖИ си има достатъчно разходи за Ел. Енергия.

А си представете, че НКЖИ разполага с над 300 приемни здания, като на всички от тях може да се инсталират такива панели и тези здания да са напълно енерго независими.

Инвестицията е доста голяма, но се изплаща в рамките на 5 години. (Като говоря за домашна инсталция от два панела) Като така може да се сведе енергията купувана от НКЖИ да е само за електрифицираните участъци.

Ъ и сметките ми дори май не са вярни, цифрата може да е много по-голяма...
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."
Координатор УС
Мнения: 629
Регистриран на: Пон Ное 27, 2006 3:34 pm
Местоположение: София
Аватар
Координатор УС

Мнение от stankos »

Цената на която НЕК изкупува енергията е 0,70лв. за киловатчас , за мощност до 5 Мегавата са длъжни да ти я изкупуват / пак е свързано с много връзки и рушвети , защото използват довода за проблем със свързването !/ . Цената която ти плащаш можеш да видиш на сметката си за ток ,ако ти плащаш !
Абе изобщо всичко е любов !
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

По принцип сметките са вярни, само че пропускаш колко струва един панел и колко излизат останалите елементи - преобразуватели, инвертори, буферни батерии, и колко е монтажа.... Отделно че мощноста отделяна от соларна клетка не е постоянна а зависи от осветеността, много хора се връзват по максималната мощност на панела без да мислят че 2/3 от времето тя няма как да се достигне.........
Мнения: 334
Регистриран на: Вто Дек 01, 2009 10:47 am
Местоположение: София

Мнение от turboto »

Има смисъл ако залегне в дългосрочна програма за инвестиция могат да се ползват и фондове за зелена енергия... отделно в последствие ще има нужда и от звено по поддръжката... отделно може и водата да се рециклира и използва обратно (не за пиене естествено) и при смяна на дограма и изолация = сертификат за енергоспестяваща сграда = различни видове облекчения (нищо че е държавно)

П.С по пътническите вагони също би могло да се монтират (имаме не малко умове които могат да се мобилизират за направата) отделно спирачните системи на вагоните също могат да генерират...

При една такава далгосрочна програма съкращенията в БДЖ ще се пренесът към НЕК.... Но много филми гледам явно напоследък :(
Мнения: 27
Регистриран на: Пон Мар 08, 2010 8:47 pm
Местоположение: София

Мнение от ПЖИ_Student »

Абе те не искат да използват рекуперативното спиране и да връща тока в мрежата ,а ти чакаш соларни панели.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Искат - не искат, рекуперативно спиране се използва и ток в мрежата се връща.
Спирачките на вагоните не ми е ясно какво друго могат да генерират, освен топлина.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

От тази топлина може да се произвежда ток както е в хибридните автомобили и да зарежда някакъв акумулатор който не знам за какво би се ползвал но цената на вагона ще скочи неимоверно много.
Техник
Мнения: 4170
Регистриран на: Пет Фев 25, 2005 8:36 pm
Местоположение: София
Обратна връзка:
Аватар
Техник

Мнение от bdz46 »

Може, ако всеки вагон се снабди с тягови двигатели и пантограф и спира на рекуперация.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

Maле представяш ли си тогава каква икономия ще има , то ще се наложи Инфрата да плаща на превозвачите за произведения повече ток отколкото те са изхарчили :D :D :D
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

bdz46 написа:Може, ако всеки вагон се снабди с тягови двигатели и пантограф и спира на рекуперация.
Хубава идея. Ако бяхме в епохата на комунизма, някой щеше да ти я присвои, щеше да издигне поредния безсмислен лозунг: "От всеки вагон - мотриса!", да го изпише с огромни букви на видно място, да стане герой на труда и снимката му да са появи на първа страница на "Железопътен транспорт".
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Мнения: 1030
Регистриран на: Вто Фев 14, 2006 12:31 am
Местоположение: Варна , България

Мнение от disell »

И даже щеше да се произведе експериментално поне 1 такъв вагон с който няколко години щяха да се провеждат разните му там проби и замервания , щяха да го разкарват по всеки панаир в страната и чужбина и още много други работи...
Мнения: 47
Регистриран на: Съб Фев 20, 2010 1:40 am
Местоположение: София

Мнение от 760mm »

Ех, СОЦ-а... :)
Аватар
07
Мнения: 1279
Регистриран на: Пон Фев 13, 2006 11:05 am
Местоположение: Бургас
Аватар

Мнение от 07 »

disell написа:И даже щеше да се произведе експериментално поне 1 такъв вагон с който няколко години щяха да се провеждат разните му там проби и замервания , щяха да го разкарват по всеки панаир в страната и чужбина и още много други работи...

То вагон сер 74 с пантограф имаше.... ама за какво служеше незнам - постоя едно лято в депо Бургас....
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

07 написа:
disell написа:И даже щеше да се произведе експериментално поне 1 такъв вагон с който няколко години щяха да се провеждат разните му там проби и замервания , щяха да го разкарват по всеки панаир в страната и чужбина и още много други работи...

То вагон сер 74 с пантограф имаше.... ама за какво служеше незнам - постоя едно лято в депо Бургас....
Интересно къде е забегнал... :roll: :? :D
Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Глобален модератор
Мнения: 754
Регистриран на: Съб Фев 04, 2006 1:31 pm
Местоположение: Сф-Пл-ГО
Глобален модератор

Мнение от Tramway »

07 написа: То вагон сер 74 с пантограф имаше.... ама за какво служеше незнам - постоя едно лято в депо Бургас....
Лаборатория. Няма нищо общо с рекуперацията.
Парната машина няма проблеми с ТД, пантографи, прегряване и охлаждане.
Публикувай отговор

Обратно към “Инфраструктура | Railway Infrastructure”

Информация