Страница 1 от 6
Оптимизация на ГДВ
Публикувано на: Пет Дек 11, 2009 11:48 am
от todor plamenov
С известен риск да се повторя отварям тази тема,в която предлагам всеки който има потенциално предложение за оптимизаиране на ГДВ да го представи.Оттова,което прочетох дотук видях,че Rexkos,Nikss i Naskoni имат интересни предложения,засягащи различни части на железопътната мрежа.Оптимизирането означава,че може да се обединяват,съкращават или назначават влакове,с оглед на по-ефективното и удовлетворяващо транспортно обслужване на населението и регионите.
Публикувано на: Пет Дек 11, 2009 9:12 pm
от Nikss
Имам КР в текстов документ, но съм я правил с проектни скорости.

Освен това имам още неща да дооправям. Тъкмо като позавишат скоростите навсякъде ще е готова.

Публикувано на: Нед Дек 13, 2009 5:14 pm
от rexkos
bdz_bg написа:Целта е да се намали драстично времепътуването.Мога да кажа,че 5-та линия не е много добре от към пътникопоток.
Общо взето си е точно така. Като не е толкова добре инфрата, поне да се намалят спиранията, за да се привлекат повече пътници. Ето днес например пътувах от София до Радомир с "бърз" влак (бърз много силно казано) №5621. Пълна трагедия - с всеки изминал график този влак спира на все повече и повече места. Разстоянието от 48 km между София и Радомир беше изминато за 1 час и 21 минути, като до Перник влакът спираше на всички гари и спирки без Даскалово. След Радомир положението никак не е по-розово, защото спира на абсолютно всички гари, не малко от които обслужват села с не повече от 100-150 жители.
Е очаквате ли този влак да има стабилен пътникопоток ? Ето какви са моите наблюдения от днешното ми пътуване. Влакът беше с обичайния състав от 5 вагона - едно exDB серия 45, три 74-ки и една първокласна 40-ка. В nочти всеки вагон имаше по един-двама души в купе, като празни купета не лиспваха. В първия вагон (exDB-то) положението беше меко казано трагично. В първото отделение, веднага след локомотива, бях само аз. Във второто отделение нямаше жив човек, а в третото имаше 2-3 души.
Вярно, че в събота този влак наистина много се пълни, но дали с него пътуват хора на по-далечни дестинации? Разбира се, че не. Вози предимно виладжиите до селата, но кой нормален ще се лангърка близо 5 часа до Петрич с влак спиращ по села и паланки? Има две решения на този проблем.
Първото решение е този влак да се движи до Дупница като бърз, ама наистина да е бърз със спирания на Захарна фибрика, Горна баня, Метал, Перник, Радомир и Дупница. След това да спира където си спира и сега, като със свиване на обходите може да се нагласи срещата с 360 да е на Симитли или Черниче и да го чака не повече от 5-6 минути, вместо сегашните 15 на Благоевград. Въз основа на намаляването на спиранията и понатягане на и без това разтеглените обходи, времепътуването без проблем може да се свие с 45-50 минути.
Другото решение е влакът да се движи като бърз по целия маршрут със спирания на Захарна фибрика, Горна баня, Метал, Перник, Радомир, Дупница, Благоевград, Симитли, Кресна, Сандански, Генерал Тодоров - Петрич/Кулата. На Дупница да прави връзка с ПВ за Кулата, който да тръгва 15 минути след бързия, да извозва потенциалните виладжии. Аналогична схема може да се приложи и с влак 5624.
Публикувано на: Нед Дек 13, 2009 5:59 pm
от VESO
Аз решението го посочих още тогава - с пускането на повече пътнически влакове , които да обират пътниците от малките населени места ще направи спиранията на бързите там излишни и времепътуването им ще се намали значително.Особено по 5-та това е глобален проблем най - често на юг от Дупница , където има само 4 пътнически влака , два от които са до Благоевград.А някога е имало ПВ от София за Кулата , който за един ден се е връщал обратно.Личното ми мнение е , че трябват 3 ПВ в едната посока от Дупница за Кулата , като часовете на тръгване да са с интервал 15-20 минути след тези на бързите , което автоматично ще означава спиране на последните само в няколко гари , като Благоевград , Симитли , Кресна , Сандански , Ген. Тодоров и Кулата.В сметките може да влязат и още една - две по - малки гари , но само и единствено за разминаване.
Публикувано на: Нед Дек 13, 2009 6:31 pm
от todor plamenov
Моето мнение е,че участъка София - Радомир е достатъчно обезпечен откъм пътнически влакове,тъй като не бива да забравяме,че влаковете за Кюстендил преминават оттам.По-проблеминият момент е между Дупница и Благоевград и Благоевград и Кулата.Там както предложи Весо,обезателно трябва да се направят изменения.Големите времеви интервали межу бързите влакове,както посочи Rexkos също не са много обнадеждаващи за пътуващите,особено ясно ще се види това,когато стартира автомагистрала "Люлин" и съкрати значително пътя между София и Перник.
Публикувано на: Нед Дек 13, 2009 7:21 pm
от Labros
Затова и категориите на влаковете са: Експрес- спиращ на определен брой гари, Бърз влак- спиращ на по-големите гари (и пак определен брой) и Пътнически влак- спиращ навсякъде. А у нас наблюдаваме феномени без аналогия.
5-та линия се очертава като най-проблемната. Не, че и по другите няма неща за доизкусуряване, но тази е най-болната тема.
Ако се реши МБВ за/от Солун да возят вагони вътрешно съобщение, друго става. Нито ще има толкова големи интервали, нито ще има торкова много спирания.
Публикувано на: Нед Дек 13, 2009 7:32 pm
от todor plamenov
Това,което казва Иво наистина е вярно.В Румъния например има междинна категория влак accelerat ,която представлява междинен вариант,обеднияващ пътнически и бърз влак.Точно такива са общо взето влаковете по пета,шеста и седма линия.В последните няколко години положителните тенденции при бързите ни влакове се изразяваха в това,че направиха двойките 2654/2655 и 7624/7621 наистина бързи.Съкратиха голям брой от спираниятя им и по този начин намалиха значително времепътуванията им.
Публикувано на: Нед Дек 13, 2009 7:42 pm
от Labros
Всичко опира до желание... за жалост.
Чудно ми е само като се пусне "Дунав мост-2" как ще се наглася графика по 7-ма линия... хем пътнически влакове, хем и товарни. Но да не мислим толкаво занапред

. Да видим първо как да се оправят сегашните безумия, а те не са никак малко
Предлагам следното: да се направи на първо време примерна оптимизация, да се внесе до компетентните органи и да се изчака евентуална резолюция.
Публикувано на: Пон Дек 14, 2009 11:51 am
от pavel
Няма нужда от вагони специално за вътрешно съобщение. Сега и двете страни са членове на ЕС и следователно цялото съобщение в рамките на съюза става вътрешно. По-скоро повече вагони, независимо наши, гръцки или каквито ще да са там, но пътуващи по целия маршрут на влака (никакви откачвания, разкачания и т.н.). Какви са тия изцепки с по два вагона, с голяма машина при това....В ж.п. моделизма на това му викаме нереална или незавършена композиция, или джуниърски, по-точно детски стартов комплект, непредназначен за сериозни моделисти.
Публикувано на: Пон Дек 14, 2009 12:09 pm
от Labros
Именно това е недоумението у всички: вече няма граници. Нужно е да се преразгледа договора между
ОСЕ и
БДЖ. Измънка се преди известно време някакво оправдание, че понеже още сме в Шенген (пътуваме с показване на лични карти), не можело да се пуснат пътници за Вътрешно съобщение. И друго: как може в
ЕС, пък да влака да се води
МБВ 
Публикувано на: Пон Дек 14, 2009 1:13 pm
от todor plamenov
Подобни влакове трябва да бъдат с изменен статут.Обикновено в Западна Европа използват категорията "ЕВРОРЕГИО",когато само единия град от релацията е столичен,както е с влаковете София - Солун.
Публикувано на: Пон Дек 14, 2009 1:32 pm
от pavel
Нали в четвъртък Марио има работна среща с ръководството на Пътнически превози. Нека да се постави въпроса, та да видим какво могат да направят. То не бяха проверки на документите от гранична полиция по време на движение - пълна лъжа, не беше, че гърците не давали, при което в Гърция също следва да не дават, а накрая излезе нещо, че някакви вероятно рейсаджийски мафиоти имали големи връзки в Министерство на транспорта. Кое от всичките тия твърдения е вярното нито аз разбрах, нито вероятно еврочиновниците, с които контактувам по въпроса.
Публикувано на: Пон Дек 14, 2009 1:54 pm
от SoAlien
Labros написа:Именно това е недоумението у всички: вече няма граници. Нужно е да се преразгледа договора между
ОСЕ и
БДЖ. Измънка се преди известно време някакво оправдание, че понеже още сме в Шенген (пътуваме с показване на лични карти), не можело да се пуснат пътници за Вътрешно съобщение. И друго: как може в
ЕС, пък да влака да се води
МБВ 
В ГДВ 2011 няма да има Шенген и на практика между София и Солун ще си пътува един вътрешноевропейски влак без спирания по граници и ще е изключително неевропейско да не може да се хване от София за Благоевград.
Публикувано на: Пон Дек 14, 2009 1:56 pm
от Labros
Колко пъти се доказва, че всичко, което се прави у нас е "неевропейско"...
Какво като няма да има Шенген

Пак ще сме свидетели на чиновнически простотии.
Публикувано на: Чет Дек 17, 2009 7:01 am
от Mario Evstatiev
Като страна, членка на ЕС, България може и е в правото си да изиска, този влак да вози пътници и във вътрешно съобщение. Ако не искат гърците, тяхна си работа, ще си платят глобите, наложени от Европа и пак ще стане нашата. Но у нас проблема е в лобито. А то в последни години ама хич го няма. Друг вариант е във вътрешно съобщение да пътува наш седящ вагон и толккоз. Като цяло решения има, но няма кой да ги приложи и реализира. А и освен това, на 5-та линия влаковете 36Х не са и най - големия проблем. Първо трябва да се създаде адекватен ГДВ с добре организирани бързи и пътнически влакове, а след това да се мисли за вътрешното съобщение за 36Х.