
Администратор
Освен познатите ресторанти и бистра, до преди години в БДЖ са се експлоатирали и няколко подвида вагон - бюфети и бар - вагони. През годините са прилагани различни интериорни решения, докато за няколко от подсериите е използвана основата на "Ждановските" вагони тип В4-67. Същевременно са прилагани опитни и несерийни конструкции вагони, които в последнствие не са се утвърдили. Освен произведените като такива, във ВЗ "А. Жданов" са извършвали и преоборудване на пътнически вагон в бюфет или бар.
От заводското изпълнение барове и бюфети, различаваме следните:
Серия 85-47, базиран на вагон В4-67, с 4 седящи купета 2-ра класа, салон на бюфетското помещение и служебно отделение;
Серия 85-47, базиран на вагон В4-67, изпълнен без седящи купета 2-ра класа, оборудван с маси и столове за хранене;
Серия 85-47 бар вагон, базиран на В4-67, с маси и столове за сядане и страничен "сух" бар със столове тип "щъркел". На такъв вагон са монтирани и талиги Т73АД;
Серия 85-55, доставени от ГДР "халберщадт" вагони с 4 седящи 2-ра класа купета, бюфет за правостоящи и служебно отделение;
От заводското изпълнение барове и бюфети, различаваме следните:
Серия 85-47, базиран на вагон В4-67, с 4 седящи купета 2-ра класа, салон на бюфетското помещение и служебно отделение;
Серия 85-47, базиран на вагон В4-67, изпълнен без седящи купета 2-ра класа, оборудван с маси и столове за хранене;
Серия 85-47 бар вагон, базиран на В4-67, с маси и столове за сядане и страничен "сух" бар със столове тип "щъркел". На такъв вагон са монтирани и талиги Т73АД;
Серия 85-55, доставени от ГДР "халберщадт" вагони с 4 седящи 2-ра класа купета, бюфет за правостоящи и служебно отделение;
64.19
Toчно такъв се движи в състава на 9621 / 9622 , само че е малко "модифициран".lok45111 написа:.....
Серия 85-55, доставени от ГДР "халберщадт" вагони с 4 седящи 2-ра класа купета, бюфет за правостоящи и служебно отделение;


Администратор
Този на "Приста"-та не е малко, а много модифициранVESO написа:Toчно такъв се движи в състава на 9621 / 9622 , само че е малко "модифициран".lok45111 написа:.....
Серия 85-55, доставени от ГДР "халберщадт" вагони с 4 седящи 2-ра класа купета, бюфет за правостоящи и служебно отделение;

Вагон серия 85-55 по едно време се движеше за кратко на 7631/7630 и 4613/4612, когато композициите за двата чифта се въртяха. После изчезна някъде.
64.19
Понеже в другата тема , предмет са 63-ките , тук пускам снимки на интериорите на двата сини бюфета от серия 40 , които преди се движеха на Дианата и Чайката ( в последствие на "Родопи") , а сега обитават гаражните коловози на центр. гара София.
- тази снимка я правих при едно мое пътуване с Дианата;
- а тази е правена от pavkata_zaraboy86 , предполагам от Чайката.
- тази снимка я правих при едно мое пътуване с Дианата;
- а тази е правена от pavkata_zaraboy86 , предполагам от Чайката.
Днес , 27-ми ноември съвместно с админа на форума Марио бе осъществено пътуване до Червен бряг посредством 2613 , главно , за да се придобият впечатления от синия бюфет , отиващ с влака до Варна , след което се връща на другия ден с 2612.
Вагонът се води серия 55 , изглежда отвън така и има номер 51 52 85 55 051 - 0.Както виждате гарата на домуване е Горна Оряховица.Сега какво представлява отвътре - започва се с този коридор , като първо вляво се пада същинската част на бюфета , ето 2 снимки от там:
- бар плота;
- масите са само 2.
Останалата част от вагона е заета от купета със синя тапицерия по схемата 3Х3.За разлика от 55-цата , движила се на 9621 / 9622 , тук има стени , докато онзи вагон бе с извадени такива и изглеждаше така.Въпрос , който може би си задавате - "Какви са цените вътре?".Цените са както в бистрата , за доказателство , ето ценоразписа.
За финал - вагонът на гара Червен бряг в композицията на потеглящия 2613. За тези , които се интересуват да го посетят - утре , 28-ми ноември 55-цата се връща към София посредством 2612.
Вагонът се води серия 55 , изглежда отвън така и има номер 51 52 85 55 051 - 0.Както виждате гарата на домуване е Горна Оряховица.Сега какво представлява отвътре - започва се с този коридор , като първо вляво се пада същинската част на бюфета , ето 2 снимки от там:
- бар плота;
- масите са само 2.
Останалата част от вагона е заета от купета със синя тапицерия по схемата 3Х3.За разлика от 55-цата , движила се на 9621 / 9622 , тук има стени , докато онзи вагон бе с извадени такива и изглеждаше така.Въпрос , който може би си задавате - "Какви са цените вътре?".Цените са както в бистрата , за доказателство , ето ценоразписа.
За финал - вагонът на гара Червен бряг в композицията на потеглящия 2613. За тези , които се интересуват да го посетят - утре , 28-ми ноември 55-цата се връща към София посредством 2612.
Много красив вагон. Веско, защо вече на Дианата не слагат вагон-ресторант?

Администратор
От служителите, работещи на бистрото и бюфета, научих, че има идея да се покриват и 2613 и 2612 едновременно с евтини бюфети. Това естествено ще изисква още един вагон, който вероятно ще е този от "Диана"-та. Така поне се спрягало. Иначе - вагонът от "Диана"-та е в депо Надежда, а не на ц. гара Сф.
За бюфета на 2613: Цените вътре са строго фиксираните и популярни вече при "Бистро"-то. Вагонът се стопанисва от "Пътнически превози", което обяснява евтинията. Хората обаче все още с недоверие влизат в този вагон, подплашени от кожодерските цени на частниците, които държаха на аренда разни бюфети. Слава Богу тези частници ги няма и сега железницата сама стопанисва вагоните и регулира цените на тази услуга. Някой може да каже, че БДЖ гони монопол, но всъщност гони друго - още преди време на една работна среща в "Пътнически превози" се подчерта, че цените в подобни вагони ще са ниски, тъй като тук се търси не печалба, а предлагане на една качествена допълнителна УСЛУГА за пътника, която колкото и незначителна да изглежда в очите на някой, всъщност е едно необходимо удобство, което развитите и не дотам развити ЖП администрации от години предлагат на пътниците. У нас, тази услуга бе превърната в опит за бърза печалба на спекуланти - арендатори, които обаче бързо издъхнаха заради високите си цени и малкия оборот. Няма го ограничението за престой от 1 час - можеш да седиш толкова, колкото време консумираш. Вагона предлага както малко салонче с маси, така и общо 5 бр купета, които ти се отключват като минеш през бара и си поръчаш. За разлика от измисления частен бюфет, който слава Богу е спрян, тук ти дават истинска посуда, а не пластмасови чинийки, шашки и прочие. Бирата се поднася с масивна халба, а не с евтина чашка от 5 ст. Обслужването както и при "Бистро"-то е на ниво, което е нормално - персонала е същия с няколко нови попълнения.
Ето по-ясна снимка на ценоразписа - цени ала "Доброто старо време":

За бюфета на 2613: Цените вътре са строго фиксираните и популярни вече при "Бистро"-то. Вагонът се стопанисва от "Пътнически превози", което обяснява евтинията. Хората обаче все още с недоверие влизат в този вагон, подплашени от кожодерските цени на частниците, които държаха на аренда разни бюфети. Слава Богу тези частници ги няма и сега железницата сама стопанисва вагоните и регулира цените на тази услуга. Някой може да каже, че БДЖ гони монопол, но всъщност гони друго - още преди време на една работна среща в "Пътнически превози" се подчерта, че цените в подобни вагони ще са ниски, тъй като тук се търси не печалба, а предлагане на една качествена допълнителна УСЛУГА за пътника, която колкото и незначителна да изглежда в очите на някой, всъщност е едно необходимо удобство, което развитите и не дотам развити ЖП администрации от години предлагат на пътниците. У нас, тази услуга бе превърната в опит за бърза печалба на спекуланти - арендатори, които обаче бързо издъхнаха заради високите си цени и малкия оборот. Няма го ограничението за престой от 1 час - можеш да седиш толкова, колкото време консумираш. Вагона предлага както малко салонче с маси, така и общо 5 бр купета, които ти се отключват като минеш през бара и си поръчаш. За разлика от измисления частен бюфет, който слава Богу е спрян, тук ти дават истинска посуда, а не пластмасови чинийки, шашки и прочие. Бирата се поднася с масивна халба, а не с евтина чашка от 5 ст. Обслужването както и при "Бистро"-то е на ниво, което е нормално - персонала е същия с няколко нови попълнения.
Ето по-ясна снимка на ценоразписа - цени ала "Доброто старо време":

а има ли в някой пътнически влакове да минават стюардеси, като в доброто старо време

Мнения: 1481
Регистриран на: Пет Фев 03, 2006 11:23 pm
9622 специално беше прилично пълен през летните месеци
Въпросът там е че заради огромното времепътуване и многото спирки няма как да се напълни повече. А потенциал има. Забелязвам че разградчани лятото яко пътуват до Варна с 9621 и 9622 въпреки отдалечеността на гарата от града. Но те са си свикнали с мисленето на дребно как да вземат трима пенсионера от поредното село
или градче



Бре, не думай! 2612 в Петък и Неделя особено се пука по шевовете. Недей хвърля кюфтаци. От утре почвам да пътувам и през седмичните дни с него, та ще направя още наблюдения. Само имам една молба - да пуснат още 1 бюфет, че само с 1 не стигаме до никъде. Не върви 1 ден да е на 2612, другия на 2613 и едните пътници да са прецакани.46 242 написа:С каквото и да се поднася бирата, хората не знаят за бюфета. Отдавна загубиха този навик. Я се излъжат двама-трима да влезнат, я не. Бюфет обаче е нужен за 2615 през лятото. Той поне се пълни за разлика от 2612/2613





Всички истински мъже бачкат в БДЖ!
Информация
Модератори