Започвам да се чудя за едно нещо.Категорията УБВ заминава в историята , а знаем , че билетите за тези влакове бяха по - скъпи от другите , издавани за бързите главно с 2 неща - 1. по - "висша" категория влак и 2. задължителното запазено място. Сега след като 1. вече не съществува и цените са като при бръз влак , дали 2. ще изчезне и точиците на билета ще се премахнат?

Въпреки че са обещали да не пипат съставите , напълно са си в правото да могат да сменяват композициите - сега тези влакове са като останалите бързи и всички са на една везна. И нищо чудно да гледаме exDB-та , 50-ки с гадната тапицерия и какво ли не още.А като се сетя , че имаме и бързи влакове с 47-ци , лошо ми става.
Е ако 43-ките и 50-ките заменят 63-ките и 97-ците, то последните къде ще отидат? На някое междуселско пътниче от сорта на Дупница - Кулала и София - Волуяк - Перник ли ? Поне на този етап не виждам причина, поради която да бъдат заменени съставите на бързите влакове. Просто ще си пътуваме с УБВ на цената за БВ и нищо повече.

В Четвъртък сутринта като пътувах с Белия експрес дядо ми сподели пред началник-влака, който мина да ни провери, че от новия ГДВ няма да има вече УБВ, всичко става БВ и той ни сподели, че може би защото целият състав на влака е само първокласни вагони ще бъде променен, та нищо чудно ако в последствие му променят състава. При положение, че има толкова много 50-ки в депо По от тези за 160 km/h не виждам какъв е проблема примерно и сегашния 1602/1601 който ще стане 1620/1623 от 13.12.2009 г. да тръгне с такива вагони, пък първокласния да си остане такъв, че да ни напомня за славното му време, а иначе да може хората да си пътуват във 2-ра класа. Помнете, че на Белия най-малкото ще му променят състава - БВ само с първокласни вагони аз поне не знам да е имало и едва ли ще има, освен това някои хора ще го сметнат за изнудване, пък и понижението на категорията хептен ще даде повод да бъде сменен състава. Останалите сегашни УБВ вероятно ще запазят състава си и пак ще са 1 ниво над другите БВ. 

Има гъвкави цени в зависмост от натовареността на дадения влак в този ден..... При нас е побългарено - в дни в които ще има повече пътници решаваме да ги отблъснем.......bdz_bg написа:До колкото ми и известно в европейските жп. администрации няма такова нещо календарна цена, но в България както винаги всичко е на обратно.
Мнения: 1131
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 7:26 pm
Има нещо което ми "боде очите" от много време - защо между Бургас и София има отделни цени за през Карлово и през Пловдив? Нима пътника го интересува от къде ще мине? Примерно от Бургас до София да си има една тарифа, от Варна до София също, от Димитровград до Стара загора също.........43.309 написа:Кой е казал, че цените ще са еднакви ?
Мисля,че след 13,12,2009 БВ 1620/1623 ще си остане със същия състав и с леко по-висока цена за това,че е 1-ва класа, а ще се води БВ.Все едно БВ с цена 1-ва класа.Относно това което каза 07 за цените през Карлово и Пловдив, дефакто в момента през Карлово е по - евтино,но само с лев,лев и нещо.Понеже през Карлово като километри е малко по-малко. 

Пътувай с влак - спаси природата !
Цените на билетите ще паднат и ще се изравнят с тези на сегашните бързи влакове.Именно това ще е основен аргумент за смяна на съставите и ще се нагледаме на какви ли не чудесии.
Понятието "календарен влак" го има в цяла Европа , но там е в обратен смисъл - това е влак , на който в определени дни (предимно почивни , когато има повече пътници) , цените на билетите са по - ниски от тези в работни дни.Веднага се сещам за примера с моята позната , която си дойде от Словения и бе потресена , когато и обясних какво означава у нас понятието "календарен влак".Като прибавим и факта , че няма нощен градски транспорт в големите градове (ние бяхме в Пловдив) , че дори и в столицата , тя измънка само "Боже , мой , къде съм попаднала!" и с това се изчерпа всичко за транспорта в България.
Понятието "календарен влак" го има в цяла Европа , но там е в обратен смисъл - това е влак , на който в определени дни (предимно почивни , когато има повече пътници) , цените на билетите са по - ниски от тези в работни дни.Веднага се сещам за примера с моята позната , която си дойде от Словения и бе потресена , когато и обясних какво означава у нас понятието "календарен влак".Като прибавим и факта , че няма нощен градски транспорт в големите градове (ние бяхме в Пловдив) , че дори и в столицата , тя измънка само "Боже , мой , къде съм попаднала!" и с това се изчерпа всичко за транспорта в България.

Времето ще покаже, просто изразих своето предположение относно Белия кон. Според мен ще си е чисто изнудване БВ да се движи само с първокласни вагони. Сега е оправдано, че е уж по-висока категория (е, реално не е, има по времепътуване и спирания още какво да се желае, но все пак ще си почакаме докато дойде този славен момент). Случайно в Европа някъде да сте виждали влак съставен само от първокласни вагони? Било той и intercity или какъвто там се сетите? Няма никаква логика след 12.12.2009 г. БВ 1620/1623 да остават само с първокласни вагони според мен, но ще видим като му дойде времето. За експресен влак е напълно нормално стига и скоростите и спиранията му да отговарят на такъв, но щом понижават категорията цените няма да паднат кой знае колко и пак ще са малко по-високи от тези за стандартните БВ. И все пак ще се радвам ако запазят състава такъв, какъвто е сега, но според мен някои хора ще ревнат, че видиш ли категорията е намалена, а плащат като за ускорен влак и това може би ще доведе до промяна на състава със 4 второкласни вагона и запазване на 1 първокласен. 

Информация
Модератори