Страница 1 от 1
Спални вагони 5**
Публикувано на: Пет Ное 06, 2009 5:44 pm
от desiroml
Вагоните с тези номера са източногермански от серии 30 и 71. Отоплението им е електрическо и на нафта (известни са като "нафтата"). Итериора им е доста приятен и превъзхожда иначе "железните въглищарки". Интересувам се от съдбата на 10-ната вагона, стоящи на източния изход на централна гара Сф до 97-ците и френските ex-кушети ("Носталгия"). Там е и 519 (7071 519), който за мен е най-красивия ни вагон. За последно съм пътувал с него за Атина. Наистина чудесен вагон, на който всичко му работеше. Знае ли някой колко е сериозен проблема с тези вагони и защо не се ремонтират?
Публикувано на: Чет Ное 12, 2009 6:22 am
от Mario Evstatiev
Ако говориш за "нафтарките", като интериор не се различават особено от познатите ни спални вагони. В момента такива се движат май само на международните влакове за/от Виена. Вагонът на гаражните коловози чака ревизия, след която сигурно ще тръгне.
Публикувано на: Чет Ное 12, 2009 10:06 am
от VESO
Как изглеждат вагоните? Тези , на които съм попадал са следните:
-
серия 30;
-
серия 71.
И по нищо не се отличават от нормалните 80-ки , поне на външен вид.Ето и
снимка на директния вагон за Виена.
Публикувано на: Чет Ное 12, 2009 11:01 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:Как изглеждат вагоните? Тези , на които съм попадал са следните:
-
серия 30;
-
серия 71.
И по нищо не се отличават от нормалните 80-ки , поне на външен вид.Ето и
снимка на директния вагон за Виена.
Показаните от Весо вагони са "нафтарки". Не се различават наистина по нищо от познатите ни 80-ки. Довечера ще пусна снимки на интериори.
Публикувано на: Чет Ное 12, 2009 7:07 pm
от desiroml
Разликите не са големи. 7030 са с калодки, без жълтите надписи над прозорците и са 140RIC. 7071 са с дискови спирачки, с жълтите надписи и са 160RIC. Въглищарките са 160, с жълти надписис над прозорците, с калодки. Нямат светлинно табло, което да показва има ли свободни места, за разлика от 7030 и 7071. Различават се по положението на комина - при нафтовите (7071 и 7030) е между 9-та и 10-та кабини, а при 80-ките е над печката, която се намира на платформата от страната на служебното купе. Интериора на нафтовите е много по-приятен. Все още могат да се обединяват кабините 2 по 2 и да се трансформират в доста луксозни седящи купета. Това и отоплението на нафта и ток са причините да пътуват предимно за чужбина.