Страница 1 от 3

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 6:39 am
от Nikss
Това с бистрото е пълна простотия - аз например с второкласен билет съм си пътувал необезпокояван в първокласното отделение, дори никой не ме провери за 53 км, но още от Чб се намърдах в едно от сепаретата и си поръчах и от Ддб до Пл бях в отделението със седалките наслаждавайки се на приятното пътуване. 8)
Относно 10121/10114 кога ще престанат с тази порочна практика най-хубавите 74-ки да ги пускат там, а 2613 например да се лангърка пълен до пръсване? :evil: Нямат край техните простотии - що не пуснат 45-ци, а? Данеби министъра на транспорта да пътува всеки ден с този влак?

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 6:47 am
от Mario Evstatiev
VESO написа:"Сл.Бряг" , теглен от 46234-1 с бистро в състава...

Да добавя , че купетата в бистрото бяха заключени.Попитах кондуктора , а той ми обясни , че това били места първа класа и за тях било изключено пътник да има билет.Ако някой искал да се храни , имало сепарета в същинската част на бистрото (само погледнах натам и за секунда преброих повече от 10-тина души) , а освен това едва ли не било израз на милост от страна на превозната бригада да допускат хора , консумиращи ядене да сядат на седалките в отделението.
Ей тия нагълци пак почнаха да си правят своеволия! Каква им първа класа, какви им 5 лева?! Вагона се води "бистро" и е предназначен за хранене, не за това кондукторите и полицаите да си заключват двете купета там за да си насядат смрадливите гъзове!

Този пореден случай, предизвика реакцията на Форума:
Уважаема Г-жа Белева,

след сигнал на членове на форума, се обръщам към Вас за вземане на мерки във връзка с тенденциозно нарушение от страна на превозните бригади в ускорените бързи влакове №№8601/8602. Става дума за следното: Влаковете возят вагони "бистро" тип ARkimbz, които по планировка са разделени на три отделение - бар, салон за хранене и отделение с 2 бр. купета с широки и удобни маси, предназначени също за пътниците на вагона. Честа практика обаче е, въпросните купета да се заключват от превозните бригади и когато им бъде поискано обяснение, отговора не е по - различен от цитирания по - долу:

"Да добавя , че купетата в бистрото бяха заключени.Попитах кондуктора , а той ми обясни , че това били места първа класа и за тях било изключено пътник да има билет.Ако някой искал да се храни , имало сепарета в същинската част на бистрото (само погледнах натам и за секунда преброих повече от 10-тина души) , а освен това едва ли не било израз на милост от страна на превозната бригада да допускат хора , консумиращи ядене да сядат на седалките в отделението"


Този отговор е получил нашият съфорумец Веселин Малинов, при пътуването си с УБВ 8602 от Пловдив до Пазарджик на 29 Октомври 2009 г. При мои пътувания съм получавал разнородни отговори, а в същото време в пътуващото на УБВ 2601/2602 "бистро" няма подобни проблеми - купетата са отключени и всеки пътник с консумация, може да седне там. На УБВ 8601/8602 също много често, купетата са отключени и консумиращи пътници могат да седнат. Но има превозен персонал, който действа по друг начин и с действията си отблъсква потенциални клиенти на вагона "бистро".

Именно заради този спорен казус, Форум "Локомотиви" Ви моли да съдействате за намиране на отговор, който ще бъде публикуван на страницата на форума, за да няма повече недоразумения.

С пожелание за успех и приятен ден,

оставам,

С уважение: Марио Евстатиев
/Администратор на Форум "Локомотиви"/

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 6:54 am
от Nikss
Да се надяваме сега да им спрат лапканицата и да си пътуваме спокойно в купетата. 8)

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 10:43 am
от VESO
Ако отново попадна на заключени първокласни купета на "Сл.Бряг" (интересно , че досега само в 8602 се случва) , ще направя клип , как не мога да отворя вратата , за да се види.Даже ще помоля случаен пътник , който минава през коридора да пробва и той , за да се отрази в клипа.

Тарифи, превозни документи и превозна дейност

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 11:18 am
от choveka_vlak
В края на месец септември прибирайки се от работа и аз попаднах на такава бригада от вагон бистрото, не стига че им направих смедка за около 15-сетина лева, и единия от тях пак дойде да ме предупреди че без консумация съм нямал право на престой, а в същия момент пред мен стоеше пълната чаша от поредната бира!. Тъй че подкрепям действията Ви. Тогава бях решил веднага да напиша във форума но ме налегнаха други грижи, съжалявам трабваше веднага да сигнализирам. 8)

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 12:21 pm
от Labros
Сблъсквал съм се със същия проблем- изпил съм 5 бири, наченал съм шестата, празните бутилки стоят на масата и минава кондукторката и ми прави забележка "В тия купета без консумация не се седи"...
Тогава не обърнах особено внимание, но виждам, че случят не е изолиран.

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 5:27 pm
от Mario Evstatiev
Своевременно се получи отговор от БДЖ - ЕАД ан подадения сигнал от Форума. Отговора на г-жа Белева прилагам по - долу с благодарности за бързината:
Уважаеми господин Евстатиев,

благодаря за подадения сигнал! Действително, няма логика в това различните
превозни бригади да действат по различен начин - би трябвало всички да
спазват едни и същи указания.

По моя информация, двете купета, са действително първа класа, но това не
дава основание те да бъдат заключвани!

Предала съм Вашето писмо на ръководството на "БДЖ - Пътнически превози"
ЕООД и очаквам отговор от колегите, с който своевременно да Ви запозная!

Пожелавам на Вас и участниците във форум "Локомотиви" успешен ден и
интересни дискусии!

С уважение,

Христина Белева
ръководител отдел "Връзки с обществеността"
"Български държавни железници" ЕАД
www.bdz.bg
Пътувай с влак - спаси природата!

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 5:34 pm
от Labros
Ами адмирации за г-жа Белева за бързия телеграфически отговор.
Сега остава "БДЖ - Пътнически превози" да проучат и решат проблема. Аман от своеволия!

Публикувано на: Пет Окт 30, 2009 9:42 pm
от Nikss
Браво, така се работи. Сега някой ще опере пешкира. :twisted:

Публикувано на: Съб Окт 31, 2009 8:33 am
от Mario Evstatiev
Nikss написа:Браво, така се работи. Сега някой ще опере пешкира. :twisted:
Целта на Форума не е да топим невинни хора, но в случая има тенденциозно и рецидивно нарушение на разпоредбите, каквито и да са те. Действията по различен начин от различни превозни бригади дава основание, Форумът да смята, че проблема е свързан с неизяснения статут на тези купета и с незапознаването на превозните бригади с начина на действие с пътниците, седящи в тези купета и консумиращи храни и напитки, предлагани от бистрото. Именно поради тази причина и с цел да се изясни както статута на двете купета, така и да се получи някакъв ясен отговор от компетентните служби и избягване в бъдеще на недоразумения, като описаните от колегите Малинов и Йоргов.

Тук е и мястото, да благодаря на г-жа Белева за това, че адекватно и бързо отговаря на сигнали, подавани от Форум "Локомотиви" и, че с това показва желание за едно дълго и ползотворно сътрудничество с нас при решаване на различни проблеми, касаещи националния превозвач БДЖ-ЕАД.

Публикувано на: Съб Окт 31, 2009 8:29 pm
от Nikss
Целта наистина не е да топим, но нека всеки да си знае задълженията и отговорностите, за да не се стига насила да ги научава.

Публикувано на: Сря Ное 04, 2009 7:32 am
от Mario Evstatiev
Nikss написа:Целта наистина не е да топим, но нека всеки да си знае задълженията и отговорностите, за да не се стига насила да ги научава.
При проведения вчера телефонен разговор с г-жа Христина Белева, разбрах, че още се чака отговора от "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД на базата на подадения сигнал. Много ми е интересно какво оправдание ще измисли ППП-София, на което ще бъде потърсена отговорността. Като искаме да имаме европейска железница, не трябва да правим цигански работи като заключването на тези купета с цел осигуряване на удобно място за милиционерски и други задници. Бистрото е за пътниците, които ще се хранят или ще си пият пиенето там - не за ползване от всякакви други господа - полицаи, кондуктори и прочие. Пак казвам, не искам Форумът да се превръща в машина за "топене" на невинни работници и служители, но не искаме да остават незабелязани подобни привидно дребни нарушения, в случая дори може да се нарече неуредица. Имам достатъчно материал по темата "влакове 8601/2, превозни бригади и култура на обслужването", но не смятам, че ако седна и поименно и податно цитирам всички тези неща, на които съм станал свидетел, ще ми стане по - леко. Влизам и в положението на превозния персонал, поради което не смятам да вадя на показ останалите изцепки. Но за културата на обслужването и комфорта на пътуване, очите няма да си затворим!

Публикувано на: Сря Ное 04, 2009 12:27 pm
от Nikss
Ако търпим ще газят още повече. Достатъчен им е А-вагона. И без това не се избиват толкова да пътуват в него нормалните пътници. :D

Публикувано на: Сря Ное 04, 2009 3:23 pm
от VESO
Когато пътувах последния път с 8602 , в първокласната 74-ка имаше един - единствен човек - нач. влака.За какво ли стои там - си помислих , тъй като си имат цял "служебен" вагон - 80-ката след локомотива , а там обикновено в първокласните купета се хилят разни глезли и лигли , които са се настанили на тези места с връзки.

Публикувано на: Сря Ное 04, 2009 3:42 pm
от Naskoni
Весо, аз веднъж се качих в 80-ката на 5622 (докато я имаше) и видях в първокласните купета разни мацки, които едва ли бяха с билети за първа класа. Явно пред нежния пол строгите кондуктори се размекват. :lol: