Ето и хронологията от днешния ден:



Денят е едва към средата си, а вече два от въздушните титани на тежкотоварните карго - услуги са приютени на стоянките на Летище - София. Дали трета машина няма да "им прави компания", времето ще покаже...
На 08 Септември 2008 г. получих информация от самолетаджийския форум www.forum.bgspotters.net , че на 10:25 ще излети Ан-124-100 по полоса 27, тоест трасето на излитането ще е над града. Въоръжен с фотоапарат(и търпение) застанах в очакване край оградата на летище София. Интересно бе да отбележа, че минаха от вътрешната страна полицаи с джипка, които след като попитаха какво правя им казах, че чакам излитането на 124-ката. Вместо да ме изгонят, те попитаха някого по станцията, който след около минута се обади и ми дадоха информация, че ще има 10 мин. забавяне на излитането, както и, че ще имам късмет - ще го пуснат както се очакваше над града. Благодарих им, след което видях, че огромната машина започва да рулира, заложих статива и нагласих фотоапарата. Проследих цялото излитане, тъй, че по молба на Весо пускам снимките в хронологичен ред:VESO написа:Марио , ако имаш възможност , снимай го в полет.Ще се радваме да покажеш фотографии.
Последно промяна от Mario Evstatiev на Нед Окт 25, 2009 4:17 pm, променено общо 1 път.
Отделно и тези от РП-то не се знае какви указания са им подали. Втория Ан-124 заходи далеч по по - нормално и си личеше, че или екипажа има няколко кацания тук, или РП-.то са направили необходимото да упътят командира на полета за препядствията и подходящата за кацане височина.Labros написа:Освен, че гледката в 6:30 сутринта беше респектираща, самолета отнесе солидна порция "благословии" от мен, заради разбуждащия тътен.
За ниския заход при кацане току над блоковете има няколко причини:
ако екипажа пътува за пръв път над София, то той се води изключително от бордовите инструменти и показания.
липсата на червени (за височина) и оранжеви (за упътване към пистата) лампи върху покривите на някой блокове и оттам неспазване на височината за преминаване над населено място.
Последно промяна от Labros на Нед Окт 25, 2009 3:00 pm, променено общо 1 път.
Аз лично видях самолета, когато вече беше заел правилната посока за кацане. Десния завой съм го изпуснал. Ако е правил десен завой, той трябва да е идвал от Югозапад, тоест покрай Витоша. Вероятно от Гърция или Македония.Labros написа:Вторият самолет го видях като минавах пред песъкокруйното. Плавен десен заход, необходимата височина и максимално новарване на двигателите. Ревът им бе по-оглушутелен от сутрешния, но пък и вече бе 10:35 и на никой не му прави толков аголямо впечатление шума при кацането.
Значи е дошъл откъм Македония, там карат често елементи за инфраструктурни обекти. Но тъй като в Македония няма стоянка за тях, а в София имат договор, кацат тук.Labros написа:Именно тази беше посоката на идване- югозапад. Десния завой го направи някъде близко, преди да премине над "Витиния", респективно кв. Подуяне.
Ан-чето е било прилично натоварено до максимум товар с много скъпа техника. Заминал е на Запад. Интересно е, че този път е кацнал за много кратко време по 27-ма(откъм Кривина) и е излетял пак по 27-ма(тоест над София). Престоя на голямото "пиле" е бил около 2-3 часа. Инвазията на "Руслан"-и в София може да бъде повод за радост от гледна точка на търговската икономика на страната и търговския обмен през летище София. От друга страна, жителите на "Подуяне" и близките до аеродрома квартали са подложени на тътени, ревове, свистене и всякакви подобни ефекти, създавани от хеви карго машините, произведение на бюро "Антонов".42 072.9 написа:Чух го по ПЖИ-то ужасна работа беше.