Страница 1 от 4

Австрийските железници

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 5:16 pm
от NiGhtPiSH
Нека да започнем дискусия за ÖBB. Австрия е най-добре съпоставимата държава от ЕС с България по показателите население и площ.
Дължината на ЖП мрежата е около 5700 km и се стопанисва от ÖBB Infrastruktur, която е ЧАСТ от държавното предприятие, а не две различни, както беше навремето в БДЖ. Електрифицирана е огромна част от мрежата - 90%, като токът е 15 kV AC, с честота 16.7 Hz.

Инфраструктурата е тип open-access, което гаратнтира ползването и от други оператори, които си плащат таксите на ÖBB. Rail Cargo Austria е част от ÖBB и ще се опитам да се свържа с тях за да разбера плановете им за България, нищо чудно те да обслужват всички МДТВ за Свиленград.

Използва се интензивно push-pull движение на пътническите влакове, като има унифицирана система много единици, която е същата при Таурсите и ЕЛ 1114, както и при магистралните дизелови локомотиви и командните вагони от различните серии. Неща, които можеше да се направят и у нас.

Виена разчита много на S-Bahn системата, такови графици и влаковете са доста пълни. Такава система може да се реализира и в България, на поне 4 места (София, Пловдив, Русе и ГО). И то може да се направи със сравнително малко разходи.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 10:05 pm
от Mario Evstatiev
Първо да приветствам Иван за хубавата тема и второ да го помоля, когато има техническа възможност да направи хубава фотосесия на електрически локомотив серия 1143, интериорни и външни снимки. Това е една от добрите им стари серии ЕЛ, базирани на него са някои сръбски ЕЛЛОК - къде успешни, къде провалени серии.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 10:21 pm
от Labros
Каквото има възможност да заснима и да подава снимки. Интересно ще е да видим представители на различни серии локомотиви и вагони.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 10:55 pm
от VESO
Най - вече ще съм му благодарен , ако видя снимки на панорамните вагони , движещи се в състава на EC "Transalpin" , Wien - Basel.

Публикувано на: Нед Окт 11, 2009 11:20 am
от NiGhtPiSH
Ще гледам от следващата седмица да изпълнявам заявки :) Но първото нещо е ДЛ 2020

Публикувано на: Пон Окт 19, 2009 5:43 am
от Mario Evstatiev
NiGhtPiSH написа:Ще гледам от следващата седмица да изпълнявам заявки :) Но първото нещо е ДЛ 2020
2020-01 е можеби и най - интересния екземпляр от подвижния състав на Австрийските железници. Локомотива е идвал на проби у нас във връзка с проучване за доставка на дизелова тяга.

Идеята за заснемане както отвън, така и отвътре на този локомотив е изключително добра и ще предостави значителен обем информация относно прототипа на нашите 04-ки.

Публикувано на: Пон Окт 19, 2009 10:48 am
от Labros
Той е стационарен експонат на гара Виена нещо си.

Публикувано на: Пон Окт 19, 2009 11:48 am
от bdz46
Май вече не е толкова стационарен.

Публикувано на: Пон Окт 19, 2009 12:04 pm
от Labros
Виж, за това не съм сигурен. Нека колегата оттам да подаде информация, ако има такава.

Публикувано на: Пон Окт 19, 2009 8:21 pm
от assen5
Ето две снимки на лока от дата (вижда се на снимката)
http://assen5.snimka.bg/other/jp-snimki ... 255689.big
http://assen5.snimka.bg/other/jp-snimki ... 255688.big

Два месеца по-късно същото място:

http://assen5.snimka.bg/other/jp-snimki ... 532719.big
http://assen5.snimka.bg/other/jp-snimki ... 532717.big

Другите са разместени и 2020 го няма....

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 7:40 pm
от NiGhtPiSH
Машината ще бъде издирена и заснета обстойно обещавам. Но нека днес да пуснем нещо интересно. Снимков материал, ексклузивно за нашия форум - https://forum.blf.bg

Що е то ICE3?

Изображение

Изображение

Изображение

Лъскавата машинка позира за Форум "Локомотиви"

Изображение

Изображение


А що е Таурус?

Изображение

Изображение

Изображение

В КР могат да се видят цифрички като 140 и 160, неща които се надявам и при нас да има.


Следващия път повече информация и снимков материал. Има адски много неща за гледане, така че бавно и полека. :)

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 7:44 pm
от Mario Evstatiev
Браво на нашия пратеник Иван Кацев!

Хубаво е да се виждат подобни кадри, особено напревени по такъв професионален начин. Аз лично останах заинтригуван от СЪЕ-то, което скоро надали ще видим.

За Railjet-а, следващия път снимай командния вагон на опашката. И кабината му.

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 7:46 pm
от NiGhtPiSH
Машиниста изскочи. Ще посветя доста време на командните вагони - едноетажни, двуетажни и Viaggio Comfort (railjet). Когато събера материал ще бъде преставен тук :)

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 7:50 pm
от Mario Evstatiev
NiGhtPiSH написа:Машиниста изскочи. Ще посветя доста време на командните вагони - едноетажни, двуетажни и Viaggio Comfort (railjet). Когато събера материал ще бъде преставен тук :)
В какъв смисъл изскочи?! Освободил се е?

Иначе, да хубаво е да се снимат на Railjet-a командните вагони. Те са с кабина като на ТАУРУС. И между другото, създай контакти с ръководители по движението, не е лошо да видим и някоя осигурителна инсталация.

Публикувано на: Вто Окт 20, 2009 9:52 pm
от Nikss
Прекрасни снимки колега! Напълни ми душата. Евала. 8)