Австрийските железници
Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 5:16 pm
Нека да започнем дискусия за ÖBB. Австрия е най-добре съпоставимата държава от ЕС с България по показателите население и площ.
Дължината на ЖП мрежата е около 5700 km и се стопанисва от ÖBB Infrastruktur, която е ЧАСТ от държавното предприятие, а не две различни, както беше навремето в БДЖ. Електрифицирана е огромна част от мрежата - 90%, като токът е 15 kV AC, с честота 16.7 Hz.
Инфраструктурата е тип open-access, което гаратнтира ползването и от други оператори, които си плащат таксите на ÖBB. Rail Cargo Austria е част от ÖBB и ще се опитам да се свържа с тях за да разбера плановете им за България, нищо чудно те да обслужват всички МДТВ за Свиленград.
Използва се интензивно push-pull движение на пътническите влакове, като има унифицирана система много единици, която е същата при Таурсите и ЕЛ 1114, както и при магистралните дизелови локомотиви и командните вагони от различните серии. Неща, които можеше да се направят и у нас.
Виена разчита много на S-Bahn системата, такови графици и влаковете са доста пълни. Такава система може да се реализира и в България, на поне 4 места (София, Пловдив, Русе и ГО). И то може да се направи със сравнително малко разходи.
Дължината на ЖП мрежата е около 5700 km и се стопанисва от ÖBB Infrastruktur, която е ЧАСТ от държавното предприятие, а не две различни, както беше навремето в БДЖ. Електрифицирана е огромна част от мрежата - 90%, като токът е 15 kV AC, с честота 16.7 Hz.
Инфраструктурата е тип open-access, което гаратнтира ползването и от други оператори, които си плащат таксите на ÖBB. Rail Cargo Austria е част от ÖBB и ще се опитам да се свържа с тях за да разбера плановете им за България, нищо чудно те да обслужват всички МДТВ за Свиленград.
Използва се интензивно push-pull движение на пътническите влакове, като има унифицирана система много единици, която е същата при Таурсите и ЕЛ 1114, както и при магистралните дизелови локомотиви и командните вагони от различните серии. Неща, които можеше да се направят и у нас.
Виена разчита много на S-Bahn системата, такови графици и влаковете са доста пълни. Такава система може да се реализира и в България, на поне 4 места (София, Пловдив, Русе и ГО). И то може да се направи със сравнително малко разходи.