Страница 1 от 3

600 mm теснопътен локомотив № 202

Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 11:46 am
от Labros
Този локомотив е доставен през 1905 г. за нуждата на царското семейство за построената от цар Фердинанд І миниатюрна железница от гара Казичене до и във обширния парк на двореца "Врана". Локомотивът е двуосен, произведен в Германия.

Изображение

Изображение

Изображение

Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 12:02 pm
от 44.123
Интересно локомотивче искаш да кажеш, че е тръгвало отклонение от гара Казичене и е влизало в двора на двореца.Навярно е за междурелсие 600мм.

Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 1:57 pm
от Labros
Да от старата гара, която е до прелеза малко по-надолу от сегашната е излизало това разклонение. За междурелсието не съм сигурен, но може и да е по-малко от 600 мм., 450 или 500 мм е най-вероятното.

Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 7:38 pm
от bdz46
В България междурелсия под 600 мм не са използвани, освен в съвсем незначителни, неотбелязани от историята случаи.
Въпросната железница е била 600 мм.

Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 8:10 pm
от borislaviv
:?:

Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 8:21 pm
от Labros
За Симеончо незнам, но със сигурност дядо му и баща му са си играли на нея. Именно от тая машинка започва пословичната увлекателност на Борис ІІІ по влаковете.

Парни локомотиви на БДЖ

Публикувано на: Чет Окт 08, 2009 8:22 pm
от bdz46
Симеончо си е заминал с нея. Хайде да ни поясниш какво искаш да кажеш...

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 9:04 am
от stankos
Това последното цитат ли е ?! Не можеш разбра какво пише едно черно , едно червено , едно неясно , увиснало във вуздуха !

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 10:30 am
от bdz46
Това последното не съм го писал аз. Ще е добре модераторите да си задават въпросите в нови постове като редовни потребители, ако нямат работа по мнението. Иначе стават недомислия, независимо дали допълнението е с червен, зелен или син цвят.
Симеон е заминал в изгнание с това влакче от Враня до Казичене и от там с норамен влак към Турция.

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 10:55 am
от Mario Evstatiev
Локомотива в момента е паметник в депо Стара Загора. Линията от Врана до Царската гара в Казичене е била на 600 мм, но не съм сигурен кога е демонтирана и дали в района на "Врана" няма следи от нея.

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 11:23 am
от Labros
Демонтирането й начеват веднага след изгонването на царското семейство. Първо теренът влиза в двора на някакво предпиятие, а по-нататък от двора до двореца влиза в регулация на ТКЗС.

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 12:19 pm
от refil
Със сигурност е имало теснолинейка и е съществувала поне до 1954 година.Това го знам от хора от Казичане

Публикувано на: Пет Окт 09, 2009 12:26 pm
от Labros
За годината не съм абсолютно сигурен, но единственото сигурно е, че в участъка Казичене до двореца "Врана" е демонтирана линията и влезнала в регулация на ТКЗС. Интересно е да се проучи въпроса дали някъде из алеите на парка на двореца няма някаква, па било то и малка запазена част от трасето, както и да се проследи пътя на вагончетата.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 11:00 am
от Mario Evstatiev
Интересно е да се отбележи колко локомотива от този тип сме имали. Съдейки по номера, трябва да е имало и 201 или греша?

А иначе като цяло, това е маломощен локомотив, предназначен за леки дековили влакове.

Публикувано на: Съб Окт 10, 2009 11:05 am
от Labros
Само този е. Специална поръчка за Царското влакче.