Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
След като вчера бе проведен разговор с Ръководител отдел "Превозна дейност" при БДЖ - Пътнически превози ЕООД, Г-н Христо Евстатиев, с негово разрешение давам яснота във връзка със служебните/без служба/ пътувания в първокласните вагони на пътническите, бурзите и ускорените влакове на БДЖ.

Съгласно Телеграма №2747/15.12.2006 г. във връзка с предложения списък на длъжностите, имащи право на пътуване в първокласните вагони и отделения на влаковете, Изпълнителния директор разрешава и утвърждава следните длъжностни лица да пътуват при условия, както следва:

(1) Машинист - локомотивен и пом - машинист локомотивен, когато пътуват без служба за поемане на влак или от обслужване на влак. Същите удостоверяват пътуването си без служба със заверен от деж. депомайстор пътен лист обр. ЛП-1.

(2) Превозни бригади, отиващи за влак или връщащи се от обслужване на влак, пътуват срещу заверен придружителен лист обр. ІІ-21.

Пътуването без служба в първокласните вагони става в първото купе с места от 11 до 16(за стандартните вагони) или първото първокласно отделение за ДМ серия 10 и вагони 31-43.

ОБЩИШ ПОЛОЖЕНИЯ

(1) Превозната бригада и контролните органи са длъжни при проверка на документите за пътуване да изискват и цитираните документи от пътуващите без служба лица.

(2) Ако лице от цитираните длъжности пътува в първокласния вагон на влака но не представи един от цитираните документи, същият бива заставен да освободи мястото и се премести във второкласен вагон или да заплати разлика за І-ви клас по Таблица 4 като за целта се приспада сумата от цената за втори клас и се доплаща остатъка.

(3) Ако лице, пътуващо без служба и удостоверило пътуването си с редовно заверени документи бъде отстранено неправомерно от първокласния вагон, същото може да подаде писмен рапорт до съответното ППП или до "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД като за целта ксерокопира и документа, удостоверяващ пътуване без служба.

(4) Пътуващите с второкласни карти ЖП служители във влакове 1601/1602 заплащат еднократно сумата от 1.00/ЕДИН ЛЕВ/ на билетните каси за запазено място и разлика. Превозния персонал няма право да изисква никакви други доплащания.

(5) Пътуването без служба само с пътен лист обр. ЛП-1 или придружителен лист обр. ІІ-21, но без карта обр. 922-ЖЛ не се зачита, а лицето се счита за нередовен пътник и се санкционира по Таблица №4.
________________________
Надявам се да съм бил полезен с тези разяснения :)
64.19
Мнения: 194
Регистриран на: Пет Май 15, 2009 11:18 am
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от Ghost »

Информацията е вярна и полезна. Слабо място се явява издаването на ЛП-1. Повечето машинисти, локомотивни имат такъв резервен образец с печат. Спокойно можещ да сложиш някакъв попис и да заблудиш превозната бригада. Не е масова практика, но се случва.
Дано съм бил полезен за пътуващите. 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Има го този момент с резервните пътни листове, но не е честа практика и не смятам, че е такъв проблем. Аз съм по - притеснен от факта, че във влаковете масово се получава практиката "Гарван гарвану око не вади" и съм ставал изключително много пъти сдвидетел как кондуктори, кондукторки и началник - влакове, отиващи или връщащи се от лична работа си сядат необезпокоявани в първокласния вагон. Естествено не само, че не представят придружителен лист обр. ІІ-21, но и сядат където намерят свободни места. Тази практика се наблюдава най - често по 1-ва жп. линия между Септември и Пловдив и по 2-ра линия между София и МЕздра и Мездра - Плевен.

За такъв случай вдигнах страхотен скандал и след съответното пояснение до къде ще бъде рапорта, въпросната разплула се кондукторка бе помолена от колегата си да се премести във второкласен вагон.

Ако обаче машинист седне в напълно празната първа класа, то той ще бъде изгонен поне с 50% сигурност.

Лично за мен цялата тази глупост с отнемането на правото за пътуване в 1-ва класа беше поредния етап от практиката "разделяй и владей" и целеше да насади допълнително напрежение между превозен и локомотивен персонал.
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Ами как стои работата с Транспортна милиция? Те също пътуват само в І класа.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:Ами как стои работата с Транспортна милиция? Те също пътуват само в І класа.
Съгласно нормативната уредба за превоз на пътници и аземане местата във влаковете:

(1) Превозната бригада заема първото купе в първия вагон след локомотива, ако влакът няма фургон. Ако има фургон, първото купе се заема от други служебни лица или пътници;

(2) Допълнителния влаков персонал - радиоговорител, стюард или техник заемат второто купе в първия вагон след локомотива, ако влакът е с фургон, тези лица се настаняват в първото купе;

(3) Органите на Транспортна полиция заемат места във второто купе в първия вагон след локомотива. Пътуването на тези лица в І-ва класа е забранено и представлява нарушение на Тарифата за превоз на пътници по жп транспорта;

(4) Заключването, залостването или възпрепядстване на достъпа до други купето, освен посочените е предмет на нарушение от страна на превозната бригада и при забелязване на такива се подава рапорт до "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД, Дирекция "Превозна дейност" за проверка и търсене на отговорност;

(5) При превозване на арестатни или лица под полицейска охрана, органите на Полицията имат право да ограничат достъпа до част от вагона или целия вагон, съгласувано с превозната бригада. Ако пътник има запазено място в частта с ограничен достъп, то Началник - влака е длъжен да му предостави такова в друг вагон. При невъзможност за предоставяне на мястото, началник - влака прави заверка върху билета за запазено място и пътникът се обезщетява с цената на мястото + 1,00/ЕДИН ЛЕВ/ от Железниците;

(6) При пътуване на служебни лица по смисъла на Телеграма №2747/15.12.2006 г във връзка с т.1 и т.2, тези лица пътуват в първото купе на първокласния вагон. По изключение, съгласувано с первозната бригада могат да заемат друго купе, като са длъжни при явяване на пътници с места за това купе, същото да бъде освободено;

(7) Органите на Транспортна полиция нямат право да заключват или ограничават достъпа на купета в който и да било вагон, освен в случаите по т.5.

(8 ) Служители на Транспортна полиция, невписани в Придружителния лист обр. ІІ-21, че са заети пряко с обслужването на влака, в който пътуват, нямат право на служебни места. В този случай пътуват по общите условия за превоз на пътници, регламентирани в Тарифата за превоз на пътници, багажи и колетни пратки със жп транспорта.

(9) Превозните бригади и контролните органи са длъжни при констатиране на нарушение от страна на служители на Транспортна полиция да докладват с рапорт след пристигането на влака в крайна гара.
64.19
Публикувай отговор

Обратно към “Тарифи, превозни документи и превозна дейност | Fares, tickets and transport activity”

Информация