Вагон - ресторанти са експлоатирани още през 40-те години в нашите железници, а през 1967 г., ВЗ "Андрей Жданов" произвежда първия български такъв вагон. През 70-те години са извършвани преустройства на пътнически и кушет - вагони в ресторанти. Вагон - ресторантите са обслужвали предимно експресите и бързите влакове и някои нощни пътнически влакове. През 1980 г. от WEB Waggonbau "Bautzen" ГДР се доставят вагон - ресторанти за нуждите на поделение "Ресторанти и спални вагони" към СО БДЖ. Вагоните отговарят на всички изисквания за международно съобщение и са сертифицирани по RIC. У нас се експлоатират в съставите на влакове на БДЖ до 2004 г., когато са извадени последните такива вагони и предадени за експлоатация от "ОПТИМА ТУРС". В момента тези вагони редовно пътуват в състава на сезонния туристически влак "ОПТИМА ЕКСПРЕС", такъв ресторант има запазен и в района на Централна гара. Последният вагон е оцветен в зелено, тъй като допреди две години се използваше за композицията "НОСТАЛГИЯ ЕКСПРЕС".
Ето някои по - важни данни на вагон - ресторант WR 1980 г.:
Дължина с буферите: 26 400 мм
Височина от глава релса: 4 200 мм
Ширина на коша: 2 882 мм
Брой места за сядане в ресторанта: 42
Брой места за служебно ползване: 1
Радио микрофонен пост: 1
WC: 1 брой с душ - кабина
Разположение на местата в ресторанта: 2 + 1
Вид отопление: Автономно нафтово
Енергозахранване: генератор за АБ, магистрала 1000, 1500, 3000V
Максимална скорост: 160 км/час
Талиги: 2 Х GORLITZ V WEB Waggonbau Gorlitz DDR
Спирачка: KE - GPR
Ето
ЧЕРТЕЖ И ПЛАНИРОВКА НА ВАГОН - РЕСТОРАНТ
МОЛЯ, ДИСКУТИРАЙТЕ 
Последно промяна от Mario Evstatiev на Съб Яну 02, 2010 7:05 am, променено общо 2 пъти.