Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор
Вагон - ресторанти са експлоатирани още през 40-те години в нашите железници, а през 1967 г., ВЗ "Андрей Жданов" произвежда първия български такъв вагон. През 70-те години са извършвани преустройства на пътнически и кушет - вагони в ресторанти. Вагон - ресторантите са обслужвали предимно експресите и бързите влакове и някои нощни пътнически влакове. През 1980 г. от WEB Waggonbau "Bautzen" ГДР се доставят вагон - ресторанти за нуждите на поделение "Ресторанти и спални вагони" към СО БДЖ. Вагоните отговарят на всички изисквания за международно съобщение и са сертифицирани по RIC. У нас се експлоатират в съставите на влакове на БДЖ до 2004 г., когато са извадени последните такива вагони и предадени за експлоатация от "ОПТИМА ТУРС". В момента тези вагони редовно пътуват в състава на сезонния туристически влак "ОПТИМА ЕКСПРЕС", такъв ресторант има запазен и в района на Централна гара. Последният вагон е оцветен в зелено, тъй като допреди две години се използваше за композицията "НОСТАЛГИЯ ЕКСПРЕС".

Ето някои по - важни данни на вагон - ресторант WR 1980 г.:

Дължина с буферите: 26 400 мм
Височина от глава релса: 4 200 мм
Ширина на коша: 2 882 мм
Брой места за сядане в ресторанта: 42
Брой места за служебно ползване: 1
Радио микрофонен пост: 1
WC: 1 брой с душ - кабина
Разположение на местата в ресторанта: 2 + 1
Вид отопление: Автономно нафтово
Енергозахранване: генератор за АБ, магистрала 1000, 1500, 3000V
Максимална скорост: 160 км/час
Талиги: 2 Х GORLITZ V WEB Waggonbau Gorlitz DDR
Спирачка: KE - GPR

Ето ЧЕРТЕЖ И ПЛАНИРОВКА НА ВАГОН - РЕСТОРАНТ

МОЛЯ, ДИСКУТИРАЙТЕ :arrow:
64.19
Мнения: 1791
Регистриран на: Пет Авг 14, 2009 12:29 pm
Местоположение: Габрово
Обратна връзка:

Мнение от Saruman »

А защо са извадени от съставите на БДЖ, нямало е печалба от тях ли или?
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Saruman написа:А защо са извадени от съставите на БДЖ, нямало е печалба от тях ли или?
Защото пътуваха празни. Цените бяха високи, тъй като фирмите, които ги държаха на концесия бяха кожодери. Една салата от домати и краставици беше към 2,50 - 3 лева. Бирата беше твърди 2,50 лв. Иначе вагоните бяха много функционални и удобни. Имаше кухня, в която можеше да се приготвя пълното ресторантско меню, че и пица ако речеш. Имаше складово помещение с големи хладилници и рафтове за сухи продукти. Като цяло можеше да са рентабилни ако още тогаз бяха взети от държавата както сега бистрата.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Много жалко, а има ли някакъв шанс в наши дни отново да тръгнат на БВ или е невъзможно? :? :(
Мнения: 118
Регистриран на: Пон Мар 10, 2008 11:22 am
Местоположение: София

Мнение от refil »

Марио-благодарско за чертежа =D> =D> =D> :partyman:
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Nikss написа:Много жалко, а има ли някакъв шанс в наши дни отново да тръгнат на БВ или е невъзможно? :? :(
Ако се пуснат цените като в бистрата... ще има кяр в тях.
Но първо трябва да се види кой вагон за какво става. На кой ще е необходим ремонт или пък някаква модернизация.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Labros написа:
Nikss написа:Много жалко, а има ли някакъв шанс в наши дни отново да тръгнат на БВ или е невъзможно? :? :(
Ако се пуснат цените като в бистрата... ще има кяр в тях.
Но първо трябва да се види кой вагон за какво става. На кой ще е необходим ремонт или пък някаква модернизация.
Именно това исках да разбера - ама май като гледам взех нещо да се отчайвам, та съм предварително подготвен ако някой каже, че от повечето вагони почти нищо не става и, че трябва направо нови ресторанти да се доставят... :? А определено ако цените са като в бистрата с едно хубаво меню и прилични за един ресторант цени определено пак може да си възвърнат "бойната слава" :D 8) :arrow:
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Друг е въпроса, че доста от пътниците са предубедени, че там е скъпо... Живеят си със старите привички.
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Не искам да ставам циничен, но както се беше изразил зрител в едно популярно до скоро предаване: "Е такива като тях е*аха мамата на държавата". И реално наистина е така, защото българинът понякога е доста смел на приказки и т.н., но на дела не е така, оказва се понякога доста страхлив... както в случая се страхува да посети макар и за 1 кафе или 1 бира и да провери какво е положението... в началото така се прави и се проучва какви са цените, споделя се с приятели, близки и познати и се получават нещата... но не смее ли никой да пристъпи пак са обречени на провал... :? все пак и една реклама в сайта на БДЖ няма да се отрази никак зле... за бистрата добре пуснаха, надявам се ако някога пак тръгнат ресторантите също да бъдат "представени" с меню, цени и на кои влакове се движат. 8)
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Вагон - ресторантите "умряха" благодарение на алчните частници, които "ти режат главата" с цените. Иначе не беше лошо да се качиш на БВ 8627, да седнеш на удобната маса в ресторанта и да удариш една бира с едни пържени картофки или да вечеряш нещо по - така. Но цените бяха... :twisted:

Иначе така, както бяха пуснати бистрата, по същия начин може да се стегнат няколко ресторанта и да се пуснат на нощните влакове с цените на бистрото, пък да видим.

Що се касае до пътника, той и в бистрото влизаше с предубеждение, ама после не му се излизаше...
64.19
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

Ако някой ден се пуснат ресторант-вагоните, то най-удачно би било да са дългите дестинации (Варна, Бургас,Кардам)- все пак ще предлагат топла кухня. А бистро-вагоните на по-близките дестинации (Пловдив, Видин, Г.Оряховица, Горна Джумая).
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Значи ако се стегнат и пуснат пробно 2 ресторанта и се види какви са резултатите може да се реши ако има възможност за стягане на още ресторанти да се пристъпи към действие. А мисля си, че пътниците като видят нещо непознато и с любопиство се насочват да видят що за чудо е това. :D Тъй, че мисля, че ще има успех, но дано скоро потръгнат нещата.
Администратор
Мнения: 7749
Регистриран на: Нед Яну 29, 2006 3:58 pm
Местоположение: София
Администратор

Мнение от Mario Evstatiev »

Labros написа:Ако някой ден се пуснат ресторант-вагоните, то най-удачно би било да са дългите дестинации (Варна, Бургас,Кардам)- все пак ще предлагат топла кухня. А бистро-вагоните на по-близките дестинации (Пловдив, Видин, Г.Оряховица, Горна Джумая).
Именно това имах в предвид, не случайно посочих БВ 8627. "Бистро"-то е по - скоро за къси влакове, кафенце, аперитивче и студена кухня и мезета.

Ресторанта си е оборудван с всичко необходимо за приготвяне на топла кухня, че дори и супи. Но просто ресторантите на БДЖ вече заминаха... Дадохме ги на ОПТИМА ТУРС, което до някъде е добре, че не ги бастисахме. Но може да се помисли за възстановяване на някой, останал в наше владение пък да видим ако го пуснат с нормални цени дали няма да печели, след като е държавен.
64.19
Мнения: 6143
Регистриран на: Чет Яну 18, 2007 9:51 pm
Местоположение: червен бряг
Обратна връзка:

Мнение от Nikss »

Ние така и най-хубавите кушети дадохме на ОПТИМА ТУРС, пък наште пътници огън да ги гори... :evil: ашколсум бре, много добре направиха, затва ще горят кат факли... по-глупаво нещо не съм чувал да са правили от тази сделка с вагони...
а за ресторантите мисля, че ще се получат нещата и при пробно пускане на 2 ресторанта за 1-2 месеца на дълги дестинации и при нормални цени резултатите няма да закъснеят. 8) :P
Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Мнение от Labros »

То у нас държавата се оказва най-големия кожодер.
Публикувай отговор

Обратно към “Дискусии | Discussions here”

Информация