Страница 1 от 7

Дизелови локомотиви серия 76

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 12:31 pm
от Mario Evstatiev
В депо Септември в момента се подготвят за продан в Аржентина 4 бр. локомотиви серия 76, работили по теснопътната линия Червен Бряг - Оряхово. На локомотивите ще бъде извършен подемен ремонт и цялостно боядисване, след което ще преминат съответните следремонтни изпитания преди да отпътуват за чужбината.В момента състоянието на локомотивите серия 76 в депо Сп е следното:

76 005 - ЧАКА ПР
76 006 - ЧАКА ПР
76 011 - ГОДИШНА ИЗОЛАЦИЯ
76 012 - ПОДЕМЕН РЕМОНТ

Представител на форум "Локомотиви" днес извърши фотозаснемане на локомотив №76 006, като за целта на подробното техническо заснемане се извършиха някои възстановителни работи по кабина №1, поради което може да се каже, че вече притежаваме снимки на сглобен и окомплектован пулт за управление.

Форум "Локомотиви" благодари на ЗНЕ г-н Рибников за съдействието, както и на целия колектив на ремонтен цех - Септември.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 4:56 pm
от VESO
Ето и снимки на въпросните машини:

76006-6 (Тодор - Bdz46 да си погледне една обикновена снимка на хартия , която му пратих преди време - там същата машина в компанията на 75005-9 , ако не се лъжа обслужва влак до Пазарджик през Варвара);
76011-6;
76012-4;

пулта на 76006-6;
машинното отделение на 76012-4.

Да благодаря и аз на г-н Рибников за изразеното съдействие към представителите на форума , който обстойно огледаха и фотографираха локомотивите , преди да си заминат от страната.Знаем , след като приключат ремонтите по тях , те заедно с 81005-1 ще бъдат транспортирани с кораби до пристанище Бургас и натоварени на кораб за Аржентина.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 4:59 pm
от bdz46
80 001 :?:

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 5:05 pm
от VESO
Грешка - имам предвид 81005-1.

Ето и една таблица за локомотивния парк на депо Септември.
Изображение

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 6:02 pm
от Mario Evstatiev
Значи да поясня, за сега продадени от 76-та серия са само 76 005, 76 006 и 76 012.

76 011 все още се води ГФИ, но ще бъде бракувана и използвана за части.

На 76 006 направих доста добра фотосесия след като първо се заех да сглобя разкостения пулт, да кача липсващите манометри и въоръжен с метла, кофа с вода и парцали да изчистя и приведа в ред командна кабина №1, която използвах за снимките. Между другото и "Хаслер"-а вече работи :)

Та ето моите снимки на машините:

76 006-6, подготвен за подемен ремонт:

Отвън

Кабина

Пулт

Поглед напред

Скоростомер и маса на помощника

Машинистът :)

76 011-6 ГОДИШНА ИЗОЛАЦИЯ, чака брак:

Общ вид

Пулт

76 012-4 В ПОДЕМЕН РЕМОНТ:

Общ вид

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 7:43 pm
от 07
Защо хаслерите имат две котвички? На 006 едната е на 40 другата на 100,

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 7:46 pm
от Mario Evstatiev
07 написа:Защо хаслерите имат две котвички? На 006 едната е на 40 другата на 100,
Защото са ползвали идентични с на 06-та серия ХАслери. Този на снимката е също така на 40 и на 100 км/час.

Интересното е, че серия 76 е имала много унифицирани със серии 55 и 06 възли и агрегати. Контролера, скоростомера, манометрите... Те също са унифицирани.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 8:52 pm
от 07
Нормално, в СИВ "унификацията" е била издигната в култ........

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 8:53 pm
от NiGhtPiSH
Те все пак идват от един завод. Нормално.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 8:56 pm
от Mario Evstatiev
NiGhtPiSH написа:Те все пак идват от един завод. Нормално.
Именно това щях да пиша и аз. Между другото, серия 76 е имала недостатък в мощността и охлаждането, което я е обрекло на изваждане от експлоатация. Ако румънците са се били постарали повече, в момента сигурно да не е имало 77-ма серия. Иначе като условия за работа - не са лоши, пулта е доста приятен, кабините са уютни.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:02 pm
от Labros
А сега тоя недостатък ще биде ли отстранен ?

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:05 pm
от 07
Labros написа:А сега тоя недостатък ще биде ли отстранен ?
охлаждащата система ли - НЕ! Този недостатък се е проявявал при тежки влакове, днешните са жив майтап спрямо възможностите на локомотивите

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:05 pm
от Mario Evstatiev
Labros написа:А сега тоя недостатък ще биде ли отстранен ?
При равнинен профил, какъвто е по Чб - Ох и в Аржентина, този недостатък го няма. Проблема е в топлообменниците на ХПК и в малката охладителна площ на радиаторните тела на ДД.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:41 pm
от VESO
Добре , а в тази насока (охлаждането) , по какво серия 76-00 се различава от серия 77-00? Охладителната площ на радиаторните тела при вторите по - голяма ли е?
Някъде беше написано , че серия 76-00 са най - несполучливата , доставяна в БДЖ и многото технически проблеми са наложили доставката на 77-00-ците.

Публикувано на: Пон Сеп 14, 2009 9:43 pm
от Mario Evstatiev
Охлаждащата площ е по - голяма, освен това и допълнителни жалузи позволяват по - голяма вентилация в машинното. Общо взето има някои доста големи подобрения по ДЛ 77.

76-та серия са били несполучливи, защото са калпаво прекопирани от HENSHEL.