
Администратор
По този въпрос се изговориха куп приказки, фактите са на лице - имаме два ясни случая, в които ЕМВ под влиянието на спирачния компютър самолашка и застрашава сигурността на движението.
На какво се дължи всичко това?
В процеса на спиране, скоростта на всяка колоос поотделно се контролира от противоповличащата система RBS, която действа като изпраща информация до спирачния компютър за състоянието на всички колооси - дали спирачния процес е нормален или настъпва плъзгане. Ако скоростта дори на една колоос е по - малка от скоростта на останалите, RBS изпраща сигнал за разхлабване на спирачката, който СК обработва и изпълнява - спирачката на влака се разхлабва, независимо от положението на лоста "движение/спиране" или спирачния кран на пулта. След прекратяване на плъзгането, RBS снема "забраняващия" сигнал и СК възстановява последно зададения режим на спиране, с което спирачния ефект се възстановява.
Нужно е да се знае:
1. ЕМВ 30/31 нямат независима от СК спирачна система. Дори "внезапното" спиране се контролира от RBS и СК и при повличане ще настъпи разхлабване;
2. Дори и при изключена аку баретия, СК продължава да функционира и да получава информация от RBS;
3. Задържане със спирачния кран на пулта няма да има ефект, при задействане на RBS - спирачката остава разхлабена, на дисплея се появява червен забранителен сигнал "Спирачен компютър";
Това е на кратко, знаещите да допълват...
На какво се дължи всичко това?
В процеса на спиране, скоростта на всяка колоос поотделно се контролира от противоповличащата система RBS, която действа като изпраща информация до спирачния компютър за състоянието на всички колооси - дали спирачния процес е нормален или настъпва плъзгане. Ако скоростта дори на една колоос е по - малка от скоростта на останалите, RBS изпраща сигнал за разхлабване на спирачката, който СК обработва и изпълнява - спирачката на влака се разхлабва, независимо от положението на лоста "движение/спиране" или спирачния кран на пулта. След прекратяване на плъзгането, RBS снема "забраняващия" сигнал и СК възстановява последно зададения режим на спиране, с което спирачния ефект се възстановява.
Нужно е да се знае:
1. ЕМВ 30/31 нямат независима от СК спирачна система. Дори "внезапното" спиране се контролира от RBS и СК и при повличане ще настъпи разхлабване;
2. Дори и при изключена аку баретия, СК продължава да функционира и да получава информация от RBS;
3. Задържане със спирачния кран на пулта няма да има ефект, при задействане на RBS - спирачката остава разхлабена, на дисплея се появява червен забранителен сигнал "Спирачен компютър";
Това е на кратко, знаещите да допълват...
64.19

Абе изпърцана работа - какви са тия глупости при екстрено задържане да ми контролира плъзгането. Тая тема я коментирахме мисля. Бирев най-добре знае как действа АБС-а. 


«Charioteer» & «Fleetwood» - 1948 г. - 133 bombs
«Dropshot» & «Trojan» - 1949г. - 150 bombs

Администратор
От законова гледна точка, ЕМВ 30/31 не би следвало да получат лиценз защото не отговаря на изискванията за безопасност. Съгласно тях, возилото трябва да има устройство за привеждане на спирачката в действие при аварийна ситуациля и то по чисто механичен път - внезапен кран/клапан/, привеждан в действие от машиниста посредством директно отваряне. Клапанът следва да изпуска директно въздуха от ГВ, като по този начин да предизвика задействане на автоматичната спирачка. Действието на последната в аварийни ситуации следва да не се изолира от нищо.dido73 написа:Абе изпърцана работа - какви са тия глупости при екстрено задържане да ми контролира плъзгането. Тая тема я коментирахме мисля. Бирев най-добре знае как действа АБС-а.
При ЕМВ 30/31 това не е изпълнено.
64.19

Администратор
Това за калодките и главите със сигурност трябва да се извърши спрямо някои закостенели и изостанали технически чиновници от ИА "ЖА".stankos написа:Просто концептуално е заложено да имат МРС , която обаче в главите на българските чиновници и правилници не съществува ,и съответно нашите ЕМВ/ДМВ са скопени откъм тази част .
Поради което трябва да бъде извършено действието от твоя любим израз , съдържащ в себеси калодки и глави!
Същите тия чиновници трябва да бъдат дадени под съд за дето са допуснали тези НЕЗАКОННИ влакове да вървят. Къде им е независимата спирачка?! Такава няма! Стане белята и веднага дирят машиниста да накажат, въпреки, че той е извършил всички действия, че влака да спре... ако естествено на влака "му е кеф" да спре. И накрая дошъл Томата Йовов(дето един учебник преписа с 1000 грешки) и викал "Абе ти къде си се засилил с 24 км/час?!)

Както казах: Да му строшат ритаулно главата с калодки на сред предгаровия площад

Ако аз съм на мястото на машиниста, изживял ужаса в Перник ще осъдя и ИА "ЖА", и държавата и SIEMENS в Страсбург за дето са му съкратили живота с няколко години при оня случай!
64.19
Доколкото знам проблемите със спирачния компютър вече са изчистени, не че това прави влаковете по-годни.
Най-притеснително беше, че не се предприеха никакви мерки след първия случай на гара Перник и трябваше да има и второ произшествие. Аз дори съм доволен донякъде, че не беше и то потулено, както подминатата гара Саранци няколко дни по-рано по същата причина.
Да не говорим колко още случаи са останали скрити. Имаше стряскащи ситуации на пълен отказ на всички видове спирачки в надолнище, а влаковете спираха на магия в Банкя, често в храстите.
Най-притеснително беше, че не се предприеха никакви мерки след първия случай на гара Перник и трябваше да има и второ произшествие. Аз дори съм доволен донякъде, че не беше и то потулено, както подминатата гара Саранци няколко дни по-рано по същата причина.
Да не говорим колко още случаи са останали скрити. Имаше стряскащи ситуации на пълен отказ на всички видове спирачки в надолнище, а влаковете спираха на магия в Банкя, често в храстите.

Администратор
За Банкя знам за няколко случая, когато ЕМВ просто отказва да спира и изправя косата на машиниста. Случая "Саранци" е потулен вероятно защото "нечии човек" е карал въпросната мотриса, не заради самата мотриса.
Що се касае до "изчистването" на проблемите - каквото и да направят с компютъра, той пак може да се намеси в спирането, тоест няма независима спирачка и следователно ЕМВ не отговаря на нормативите, написани от тия, дето са ги пуснали да вървят.
Нещо си противоречат.
Що се касае до "изчистването" на проблемите - каквото и да направят с компютъра, той пак може да се намеси в спирането, тоест няма независима спирачка и следователно ЕМВ не отговаря на нормативите, написани от тия, дето са ги пуснали да вървят.
Нещо си противоречат.
64.19

Българска работа... отново се застрашава много сериозно живота и на машинистите обслужващи тези недовършени пластмаси, и на пътниците, които пътуват с тях - вярно - по-чисто, топло, комфортно от ЕМВ 32, но безопасността винаги на 1-во място - ами ако недай си Боже при 130 не може да намали/спре и се наниже в отклонение?
А за случая на Прк машиниста няма никаква вина - тоя дето е казал да се доставят без МРС да го сгазят с най-калпавата от двете серии... 



Мнения: 1990
Регистриран на: Вто Дек 26, 2006 1:40 pm

Определено, а то мен ако питаш от договора до пускането в експлоатация цялата работа мирише, ама яко... а недай си Боже стане ли някой гаф как ще се размирише по медиите направо ще ни заболи...
а другите, които ще го отнесат как ще ги заболи не ми се мисли...
не са толкова калпави самите ЕМВ, но ние сме индианци, не сме запознати с технологиите, пътя ни е калпав, а искаме модерен ТПС... заслужаваме да си караме старите кошници до разпадане, та да се научим другия път какво и как да поръчваме, как да го поддържаме и експлоатираме...






Измислих много просто решение на тези проблеми (предполагам и ще е сигурно)- намирате къде е този проклет спирачен компютър , белязвате му кабела с нещо и ако стане напечено даваш на екстрено и пътьом като бягаш назад му ги изтръгваш най-брутално , и а да видим дали ще разхлабва...lok45111 написа: ....1. ЕМВ 30/31 нямат независима от СК спирачна система. Дори "внезапното" спиране се контролира от RBS и СК и при повличане ще настъпи разхлабване;
2. Дори и при изключена АБ , СК продължава да функционира и да получава информация от RBS;
...



При тези ЕМВ има ли такова животно като главен въздухопровод, и какво става ако се изпусне налягането от него?disell написа:Измислих много просто решение на тези проблеми (предполагам и ще е сигурно)- намирате къде е този проклет спирачен компютър , белязвате му кабела с нещо и ако стане напечено даваш на екстрено и пътьом като бягаш назад му ги изтръгваш най-брутално , и а да видим дали ще разхлабва...lok45111 написа: ....1. ЕМВ 30/31 нямат независима от СК спирачна система. Дори "внезапното" спиране се контролира от RBS и СК и при повличане ще настъпи разхлабване;
2. Дори и при изключена АБ , СК продължава да функционира и да получава информация от RBS;
...![]()
![]()
На какво въздейства компютъра - на функц.вентил или на силовите цилиндри (изпуска налягането)?bdz46 написа:Имат ГВ. Изпускането му предизвиква обичайното - екстрено задържане.
Обаче и в този случай защитата действа с пълна сила и като се побърка, спирачният ефект е нищожен.
Стига се до 3-4 пъти увеличен спирачен път - при максимална скорост може да надхвърли 2000 м.
Ако е второто е невероятно безумие..............
Информация
Модератори